מותג המכוניות האקזוטיות "קארמה" הוא מותג צעיר, אך לא ממש חדש. החברה שהייתה מוכרת בשם "קארמה-פיסקר" הוקמה בשנת 2007 ובשנת 2011 הציגה את הדגם קארמה-פיסקר, מכונית ספורט-סדאן גדולה ויוקרתית שיוצרה במשך שנתיים ומכרה כ-2,000 יחידות.
בשנת 2014 הכריזה החברה על פשיטת רגל בעקבות פשיטת הרגל של ספק הסוללות שלה,ונרכשה על-ידי קבוצת Wanxiang הסינית, אך ללא השם "פיסקר" השייך להנריק פיסקר - אותו אחד שעיצב בעבר דגמים כמו ב.מ.וו Z8, אסטון מרטין DB9 והואנטג', כמו גם את הפיסקר-קארמה עצמה. קבוצת Wanxiang רכשה באותה השנה גם את ספק הסוללות והקימה מחדש את המותג תחת השם "קארמה".
על פי הודעת היצרנית, קארמה תיובא לישראל על-ידי מטרו מוטור, שמוכרת בתור יבואנית מותגי האופנועים ימאהה, קוואסאקי, סאן יאנג, וטרקטורני סגווי, אקסס ומיול. מהיבואנית המקומית לא נמסרה תגובה כלשהי.
למעשה, לקארמה יש כיום דגם אחד עיקרי בשם קארמה GS-6. מדובר במכונית ספורט-סדאן חדשה המתחרה בדגמים כגון פורשה פנמרה / טייקן וטסלה מודל S. ל-GS-6 גוף אלומיניום והיא משווקת בעולם עם שתי יחידות הנעה. הגרסה האחת בעלת מנוע היברידי-נטען שמוכר מב.מ.וו i8 – מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים הפועל בשיתוף מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 536 כ"ס והוא ברובו מהמנוע החשמלי כמובן, כאשר נתון המומנט המירבי עומד על 76 קג"מ. ההאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) אורכת 4.5 שניות וטווח הנסיעה החשמלי מגיע עד 128 ק"מ, כך לדברי קארמה.
הגרסה החשמלית תציע טווח נסיעה של 483 ק"מ בזכות סוללה בגודל של עד 110 קוט"ש ואילו ההאצה ל-100 קמ"ש תתקצר ל-3.9 שניות.
מחירה ההתחלתי של הקארמה GS-6 עומד בארה"ב על 80,000 דולרים, דומה למחירה של טסלה מודל S שמתומחרת בישראל ב-480,000 שקלים - מה שאומר שגם אם תצליח קארמה להגיע לתמחור האגרסיבי של טסלה בישראל, עדיין מדובר במכונית לא זולה בכלל.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות