מותג Maxus הסיני הוא חברה-בת של קונצרן הענק Saic, המחזיק בבעלות על מותג MG למשל וחולק שיתופי פעולה רבים עם יצרני רכב אחרים בעולם. למותג מספר דגמים המשווקים בעיקר בשוק הסיני, ואילו כעת חברת צ'יינה מוטורס תשווק בישראל שני דגמים ראשונים לשוק הפרטי.
צ'יינה מוטורס הוקמה בשנת 2009 ומייבאת עד היום בעיקר אוטובוסים תוצרת "יוטונג" ומסחרית גדולה אחת בשם מקסוס V80. כעת מרחיבה היבואנית את היצע דגמי מקסוס עם שני דגמים חשמליים, כאשר לשניהם 5 שנות אחריות מלאה (או עד 100,000 ק"מ) לצד 8 שנות אחריות על הסוללה (או עד 160,000 ק"מ). כמו כן מרווח הטיפולים עומד על 30,000 ק"מ או שנתיים (המוקדם מביניהם).
מקסוס Euniq 5
מקסוס יוניק 5 הוא מיניוואן גדול עם 7 מקומות ישיבה, כאשר למעשה זהו הרכב החשמלי השני המוצע בישראל עם 7 מקומות, אחרי טסלה מודל X. מידותיו של היוניק 5 ממקומות אותו לצד מיניוואנים גדולים יחסית כדוגמת סיאט אלהמברה שכבר אינה משווקת בישראל. לשם ההשוואה, לעומת סיטרואן C4 ספייסטורר, אורכו של היוניק 5 עומד על 482.5 ס"מ (ארוך ב-22.3 ס"מ), רוחבו עומד על 182.5 ס"מ (צר ב-0.1 ס"מ), גובהו עומד על 177.8 ס"מ (גבוה ב-13.4 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 280.0 ס"מ (קצר ב-4 ס"מ). נפח תא המטען (כשהשורה השלישית בשימוש) עומד על 406 ליטרים (130 ליטרים בלבד בספייסטורר).
יחידת ההנעה בעלת מנוע חשמלי בהספק של 174 כ"ס ו-31.6 קג"מ וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות. הסוללה הינה בגודל 52.5 קווט"ש וצריכת החשמל הממוצעת עומדת על 231.2 וואט שעה לק"מ. נתונים אלו מאפשרים טווח נסיעה משולב של 260 ק"מ (בתקן WLTP) והחברה מציינת כי בנהיגה במהירות של 60 קמ"ש על מצב ECO, ניתן גם להגיע לטווח מירבי של 400 ק"מ. זמן הטעינה מעמדה ביתית אורך 8 שעות ואילו מעמדת טעינה מהירה ניתן למלא 80% מקיבולת הסוללה בתוך 30 דקות בלבד.
היוניק 5 ישווק ברמת גימור אחת בעלת אבזור עשיר הכולל כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד", בקרת אקלים עם פתחי מיזוג בכל השורות, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כולל קישורית לאפל קארפליי ומשטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות כולל מבט על, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, תאורת לד מלאה, תאורת אווירה עם 64 צבעים, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום, מראות צד מתקפלות, גג פנורמי, תא מטען נפתח חשמלית וחישוקי 17 אינץ'.
מחירו של מקסוס יוניק 5 יעמוד על 198,194 שקלים.
מקסוס eDeliver 3
מקסוס e-דליבר הוא רכב מסחרי בגודל בינוני שיתחרה בפולקסווגן טרנספורטר, סיטרואן ג'מפי, טויוטה פרואייס, רנו טראפיק, יונדאי i800 ופורד טרנזיט קאסטום.
ה-eDeliver 3 ישווק בשני אורכי מרכב. בגרסה הקצרה אורכו עומד על 455.5 ס"מ, רוחבו עומד על 178.0 ס"מ, גובהו עומד על 189.5 ס"מ, בסיס הגלגלים נפרס על פני 291.0 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 4,800 ליטרים.
גרסתו הארוכה תציע אורך כללי של 5145 ס"מ, תוספת של חצי ס"מ לגובה, בסיס גלגלים באורך של 328.8 ס"מ ונפח תא מטען של 6,300 ליטרים.
יחידת ההנעה החשמלית מספקת 120 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 26 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 12 שניות (ושניה נוספת בגרסה הארוכה). הסוללה בגודל 52.5 קווט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 240 ק"מ (10 ק"מ בפחות בגרסה הארוכה). זמן טעינה בעמדה ביתית אורך 8 שעות ובעמדה מהירה 45 דקות (0-80%).
מקסוס e-דליבר יציע אבזור כגון מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ', מושבים קדמיים מחוממים, הגה בציפוי עור, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני חנייה אחוריים, מראות צד עם חימום, דלת צד אחת ואופציה לספסל בשורה השניה עם 3 מושבים.
תחום הבטיחות כולל 2 כריות אוויר בלבד וללא מערכות בטיחות אקטיביות, שאת מקומן תתפוס מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
מחירו של מקסוס e-Deliver 3 יעמוד על 169,077 שקלים.
פורסם לראשונה ב- 08.02.21
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות