מרצדס EQG, הגרסה החשמלית של ה-G קלאס האיקוני, צפוי לרדת לפס היצור רק בסוף שנת 2024 - אך המידע ממשיך לזרום וכך גם תמונות ראשונות ממתחם הניסוי של היצרנית הגרמנית. ההבטחה המסקרנת מכולן: יכולת שטח גבוהה מזו של ה-G קלאס המוכר, לוגם הבנזין.
ה-EQG יהיה דגם חשמלי עשירי של
מרצדס, שכבר כיום מציעה את המגוון החשמלי הגדול ביותר בתעשייה. הוא שומר על עיצוב כמעט זהה ל-G קלאס הנוכחי (W463), עם אותו מראה זוויתי וגלגל חלופי תלוי על דלת תא המטען. כבסיס תשמש אותה שלדת סולם והייצור יתבצע באותו מפעל של מגנה שטייר, גראץ, אוסטריה.
מערכת ההנעה משלבת ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, עם חיבור באמצעות תמסורת של שני יחסי העברה - רגיל ואיטי המדמה הילוך כוח. סידור המנועים מאפשר הורדת כוח מדויקת בהתאם לרמת האחיזה של כל אחד מהצמיגים. כפי שפרסמנו בעבר, הוא גם מאפשר סיבוב במקום המכונה על ידי מרצדס G-turn, בדומה לכלי זחלי. את זה הוא עושה באמצעות הנעה לפנים לגלגלים הימניים ולאחור בשמאליים או להיפך, תוך יצירת תנועה סיבובית במקום. נתוני הביצועים טרם פורסמו, אבל הוא צפוי להיות מהיר מה-G63 AMG המסיים את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.
מרצדס מבטיחה כי לגרסה החשמלית יכולת שטח טובה לפחות כמו לגרסת הבנזין, וכי הרכב החשמלי ישמור על זוויות גישה-נטישה דומות (30-31). מרווח הגחון עשוי להיות אף נדיב יותר מה-G הרגיל (24.1 ס"מ), הודות למערכת הנעה ללא תיבת הילוכים ותיבת העברה. המתלה הקדמי נותר דומה (עצמות עצה כפולות) אבל מאחור בחרה מרצדס בתצורה שונה (דה-דיון במקום סרן חי), כדי לאפשר שילוב בין המנועים החשמליים.
המצברים יוצבו בין קורות השלדה, עם מארז הגנה ייחודי כנגד פגיעות גחון ואטימות משופרת שתאפשר לצלוח מעברי מים. היא תהיה מדור חדש שפיתחה עבור היצרנית הגרמנית חברת Sila מעמק הסיליקון, בקיבולת של כ-100 קוט"ש אבל עם צפיפות תאים גדולה יותר, ובמתח 800V שיאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות