במרצדס מצהירים כי ה-EQS היא המכונית בייצור סדרתי עם היכולת האווירודינאמית הטובה בעולם, הודות למקדם גרר של 0.20 בלבד. על מנת להגיע לנתון החריג שינו במרצדס את העיצוב ביחס ל-S קלאס, והפכו את ה-EQS למכונית עגלגלה יותר ושונה במימדיה: ה-EQS קצרה מה-S קלאס בכ-10 ס"מ, צרה יותר בכ-3 ס"מ וגבוהה בכס"מ אחד. משקלה העצמי של ה-EQS עומד על כ-2.5 טונות.
כל גרסאות ה-EQS ישווקו עם סוללה זהה, בעלת קיבולת של 107.8 קוט"ש (112 קוט"ש ברוטו). גרסת הכניסה מקבלת את הכינוי 450+, והיא כוללת מנוע חשמלי אחד על הסרן האחורי עם הספק של 333 כ"ס ועם מומנט של 56.8 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 6.2 שניות, ההמירות המירבית מוגבלת ל-210 קמ"ש וטווח הנסיעה עומד על 700 קילומטרים.
גרסת ה-580 כוללת מנוע נוסף מלפנים לטובת ההנעה הכפולה, והיא מציעה הספק של 523 כ"ס ומומנט של 85.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת בגרסה זו ל-4.3 שניות, טווח הנסיעה מתקצר גם הוא ל-627 קילומטרים בעוד המהירות המירבית נותרת זהה.
בהמשך תצטרף גרסה נוספת וספורטיבית יותר בשם 53AMG, עם הספק מירבי של 630 כ"ס, תאוצה של 3.5 שניות ל-100 קמ"ש וטווח של 590 קילומטרים.
כל הגרסאות תומכות בטעינת AC בקצב של 11 קילוואט, שמאפשרת מילוי של הסוללה בעמדה ביתית בתוך 10 שעות. ניתן לבחור כאופציה גם בטעינה של 22 קילוואט, שמקצרת בחצי את משך הטעינה. בטעינת DC מהירה תומכת ה-EQS בקצב מירבי של 200 קילוואט (שעדיין לא זמין בעמדות בישראל), מה שאמור לאפשר מילוי תיאורטי של הסוללה בתוך 36 דקות.
האבזור כצפוי עשיר במיוחד, וכולל כמה פריטים שלא מוצעים ב-S קלאס - בהם מסך מולטימדיה נוסף מול מושב הנוסע (בגרסה הבכירה) וסגירת דלת הנהג באמצעות מחוות יד, ללא מגע.
המפרט בגרסת ה-450+ כולל בין היתר מתלי אוויר אדפטיביים, היגוי אחורי בזווית של כ-10 מעלות, תצוגה עילית וצמד מסכים סטנדרטיים - אחד משמש כלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' והשני הוא מסך מרכזי בגודל 12.8 אינץ'. בנוסף מציע המפרט גם חישוקים קלים בקוטר 21 אינץ', גימור עור ועץ, מושבים עם כוונון חשמלי, זכרונות, חימום, אוורור ו-10 תכניות עיסוי, כאשר כל הרשימה (למעט העיסוי) זמינה גם במושבים האחוריים; עוד תמצאו ברכב מנופים לשליטה על הבלימה הרגנרטיבית מגלגל ההגה, הפעלה קולית מלאה, טאבלט נשלף בין המושבים האחוריים, מערכת שמע מבית "ברמאסטר" עם 15 רמקולים, טעינה אלחוטית, גג זכוכית פנוראמי, בקרת אקלים עם 4 איזורי טמפרטורה, מצלמות היקפיות, מערכות לחניה אוטומטית, תאורת לד דיגיטלית עם 1.3 מיליון פיקסלים בכל גוף תאורה וכמובן אינספור מערכות בטיחות - המפרט המלא נמצא ממש כאן.
גרסת ה-580 מגדילה את המסך המרכזי ל-17.7 אינץ' ומוסיפה מסך 12.3 אינץ' מול מושב הנוסע הקדמי, וכוללת גם תצוגת מציאות רבודה וגימורי AMG חיצוניים. חבילת המסכים המורחבת זמינה כאופציה גם בגרסת ה-450.
מרצדס EQS - מחירים:
מרצדס EQS בגרסת 450+ תעלה 890,000 שקלים
מרצדס EQS בגרסת 580 תעלה 1,290,000 שקלים
מחירה של גרסת ה-53 טרם נקבע.
את שנת 2021 תסיים יבואנית מרצדס עם מכירות של כ-3,400 כלי רכב, מתוכם 7% בעלי הנעה חשמלית מלאה. בשנה הבאה הציבה היבואנית יעד של 20% חשמליות מתוך כלל המכירות, נתון שאמור להתאפשר הודות להרחבה משמעותית של היצע הדגמים החשמליים: אל ה-EQC וה-EQA שמשווקות כיום, ואל ה-EQS שהושקה הבוקר, יצטרפו בשנה הבאה גם ה-EQB עם 7 מקומות ישיבה, ה-EQE סדאן ורכב פנאי שיתבסס עליה וכן גרסת פנאי ל-EQS.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות