בקצרה:
- ניו מציגה גרסת סטיישן ל-ET5
- עם תא מטען מוגדל וכמעט 500 כ"ס
- השיווק באירופה צפוי להיפתח לקראת סוף השנה
ניו הציגה גרסת סטיישן חדשה ("טורינג") ל-ET5, המשפחתית הגדולה שמתחרה בטסלה מודל 3, פולקסווגן ID.7, יונדאי איוניק 6 ו-BYD סיל. למעשה, מדובר בחשמלית-סטיישן גדולה יחידה מסוגה בשוק האירופי, כאשר עד כה הופיע השילוב של תצורת הסטיישן והנעה חשמלית רק במשפחתיות קטנות יותר כמו MG5 או אופל אסטרה, או מהצד השני של המתרס בפורשה טייקן ספורט טוריזמו היקרה.
ל-ET5 טורינג מימדים זהים לאלו של גרסת הסדאן המוכרת, עם אורך של 479 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 150 ס"מ ובסיס גלגלים של 289 ס"מ. עם זאת, המבנה המוארך של הגג אפשר להשיג שיפור מתבקש במרווח הראש מאחור, וכן הגדיל את נפח תא המטען ל-450 ליטרים (64+).
בנוסף, מתחת לרצפת תא המטען מסתתר חלל אחסון שני בנפח של 42 ליטרים, בעוד קיפול המושבים האחוריים יאפשר נפח העמסה של 1,300 ליטרים. צמד פסי גגון מאפשרים העמסה נוספת של 75 ק"ג על גג הרכב, בעוד כושר הגרירה זהה לזה של גרסת הסדאן ועומד על 1.4 טון.
במסגרת שינוי התצורה, התעדכן העיצוב בעיקר בחלק האחורי, עם קשתות בתי גלגלים מורחבות וספוילר בקצה הגג, להעצמת המראה הספורטיבי. גג השמש הפנוראמי גדל ל-1.35 מ"ר (0.7+) ויציע בידוד של 99% מקרינת UV ו-80% מכמות החום. כמו בדגם המוכר, גם לגרסת הטורינג עיצוב מינימלי עם תאורת לד דקה וידיות דלתות נסתרות, אך מקדם הגרר מעט פחות מוצלח ועומד על 0.25cd, לעומת 0.24 בסדאן.
יחידת ההנעה נותרה זהה לדגם המוכר, עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 490 כ"ס, שמזניקים את ה-ET5 ל-100 קמ"ש בתוך 4 שניות. שלושה מארזי סוללות יוצעו לבחירה: 75 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-450 ק"מ, 100 קוט"ש עם טווח של כ-600 ק"מ או סוללות מצב-מוצק למחצה, עם קיבולת של 150 קוט"ש וטווח שצפוי להגיע ל-800 ק"מ. בכל המקרים תתאפשר רכישה של הרכב במחיר מלא הכולל את הסוללה, אך בחלק מהשווקים תאפשר ניו רכישה של הרכב בלבד ושימוש בתחנות החלפת סוללה, בדומה למודל של בטר פלייס.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות