קצת יותר משנתיים חלפו מאז הציגה קאדילק את ה
ליריק, רכב פנאי חשמלי וראשון למותג היוקרה האמריקאי. כעת הוצגה קאדילק סלסטיק, השם הוא נגזרת מהמילה Celestial – שמיימי. ספינת הדגל החדשה תגיע לייצור רק בדצמבר 2023 ותהייה היקרה ביותר שיצאה תחת היצרנית עם תג מחיר שמתחיל ב-300,000 דולרים מה שיצמיד לה תג מחיר ישראלי של כ-1.5 מיליון שקלים.
הסלסטיק מבוססת על פלטפורמת "אולטיום", זו המשמשת את שברולט אקווינוקס ו
בלייזר החשמליים, כמו גם את
הונדה פרולוג, אך בכך מסתיים הדמיון לקאדילק החשמלית.
לקאדילק סלסטיק שני מנועים חשמליים היוצרים הנעה כפולה, כשעל אספקת החשמל אחראית סוללת 111 קוט"ש. ההספק עומד על 600 כ"ס ו-88.4 קג"מ המאפשרים האצה ל-96 קמ"ש (60 מייל/שעה) בתוך 3.8 שניות. טווח הנסיעה, לא מרשים יש לומר, עומד על 483 ק"מ. הסוללה מסוגלת להיטען בעמדה טעינה DC מהירה בהספק של עד 200 קילוואט, מה שמאפשר תוספת של 125 ק"מ ב-10 דקות בלבד.
לשם השוואה, למרצדס AMG EQS 53 הספק של 658 כ"ס (58+), 96.8 קג"מ (8.4+), האצה ל-100 קמ"ש שאורכת 3.8 שניות בלבד, ואילו הסוללה בנפח 107.8 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של עד 586 ק"מ (103+).
מבחינת ניהוג מצויידת הסלסטיק במערכת מתלי אוויר או המגנטיים המפורסמים של קאדילק, מתלים אחוריים וקדמיים רב-חיבוריים 5 נקודות, היגוי אחורי עד 3.5 מעלות (לעומת 4.5 ועד 10 מעלות ב-
EQS), מוטות מייצבים אקטיביים, ספויילר אחורי אקטיבי והגה ביחס תגובה משתנה.
בקאדילק מכוונים גבוה אל עבר הקטגוריה האולטרא-יוקרתית ומתפארים כי כל סלסטיק תיוצר בהתאמה אישית, עם מגוון רחב של אפשרויות שיעמדו בפני הלקוח, כך שאחת לא תהיה דומה לאחרת. כך לדוגמא תוכלו להתאים צבע חיצוני ייחודי או לבחור בחישוקים מאלומיניום מחושל בקוטר של "23 ובמגוון צבעים.
עוד תציע הסלסטיק גג פנורמי ענק עם זכוכית חכמה בעובי 7.5 מ"מ המתכהה בהתאם לצורך וניתנת לשליטה בארבעה מוקדים שונים (בטווח כניסת אור של 1%-20%), ובנוסף מוטמעת בה תאורת אווירה עם צורות משתנות (כפי שניתן לפגוש בדגמי רולס-רויס למשל), וכדי שתוכלו לזהות מרחוק את מצב הטעינה, תאורת היום האנכית משמשת כמד טעינה בחלוקת לשנתות של 10% ובסך הכל ישנן 1,600 נורות לד חיצוניות, כאשר ביחידות התאורה הראשיות ישנן 1.3 מיליון פיקסלים בכל פנס.
גם מבפנים ישנן מאות נורות לד, 450 במספר (לעומת 250 בלבד ב
מרצדס S קלאס למשל), הגימורים השונים מבחוץ ומבפנים עשויים מחומרים באיכות גבוהה כגון אלומיניום וסיבי פחמן ולדברי קאדילק מה שנראה כמו מתכת אכן עשוי ממתכת ובהתאם לרוח הדגם הלקוח יוכל לבחור בעוד חומרים ובקאדילק מציינים כי כל ציפויי העור נעשים ביד כמו גם חלק נכבד מגימורי המתכת.
המסכים הדיגיטליים בדשבורד מגיעים לקוטר של "55 והם מורכבים משני מסכים (בסך הכל אינץ' אחד פחות מה-Hyperscreen של מרצדס המורכב מ-3 מסכים) ובנוסף מסך "11 אנכי בקונסולה שבין המושבים המשמש לתפעול בקרת האקלים, פתיחת הדלתות, שליטה על מצב גג הזכוכית ומאפייני רכב נוספים ובנוסף למגע ניתן לשליטה באמצעות גלגלת עשויה קריסטל ואילו מאחור ישנו מסך שליטה נוסף בגודל "8 ליושבים מאחור וצמד מסכי מולטימדיה בגודל "12.6 לנוסעים. על מערכת ההפעלה אחראית גוגל עם גישה לגוגל מפות ולחנות האפליקציות. באמצעות אפליקצייה ייעודית יוכלו הלקוחות לגשת אל מערך המצלמות החיצוניות והפנימיות, אשר משמשות כמצלמות חניה, מצלמות דרך ואף מתעדות את הרכב במנוחה בדומה למצב Sentry של
טסלה.
רשימת הפינוקים ארוכה מאוד וכוללת פריטים כגון בקרת אקלים עם 4 איזורים נפרדים וכן חימום וקירור לשני המושבים הקדמיים וגם לאלו הצידיים מאחור, "צעיף" חימום במושבים, משענות יד מחוממות, דלתות הרכב אינן כוללות ידיות פתיחה, גם לא כאלו נשלפות, אלא הן יפתחו בלחיצת כפתור בלבד (המוטמע בקורות החיצוניות או בשלט). למערכת השמע של AKG יש 38 רמקולים בתא הנוסעים בטכנולוגיית שמע תלת-ממדי ויכולת לאפשר דיבור בטלפון בהתאם למיקום ברכב ולהעצמת חווית השמע או השקט, ישנה מערכת ביטול רעשים וכל חלונות הרכב בעלי זכוכית רבודה. למערכת השמע גם 3 רמקולים חיצוניים לטובת צלילי נהיגה.
עוד מציינים ב
קאדילק כי הסלסטיק תצויד בכל החומרה הדרושה לנהיגה אוטונומית Ultra Cruise, כאשר עדכונים יגיעו אל הרכב Over the air בשנת 2024. כחלק מאותן יכולות אוטונומית, הרכב מסוגל לבצע חניה אוטומטית (במקביל ובניצב) בין אם הנהג נמצא ברכב או מחוצה לו ואף להוציא את הרכב ממקום החניה.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות