דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פנאי חשמלי לשבעה - מרצדס EQS SUV נחת בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס מתחילה לשווק את ה-EQS SUV הענק
  • יתבסס על פלטפורמה חשמלית יעודית, בדומה ל-EQS
  • המחיר מתחיל ב-990 אלף שקל, מגיע עד 1.35 מיליון

יבואנית מרצדס ממשיכה בהסתערות על החשמל ומתחילה לשווק דגם חשמלי שביעי (!) במספר. מדובר הפעם במרצדס EQS SUV, רכב פנאי ענק עם שבעה מקומות ישיבה - והדגם החשמלי הראשון של מרצדס שמיוצר בארה"ב, לצידם של ה-GLE וה-GLS המוכרים.

בסיס הגלגלים זהה ל-EQS סדאן עם אורך של 321 ס"מ, אבל הוא קצר ממנה ב-9 ס"מ (512.5 ס"מ), גבוה ב-20.5 ס"מ (172 ס"מ) ורחב ב-3 ס"מ (196 ס"מ). הוא יוצע בגרסאות עם מקום לחמישה, או שבעה נוסעים עם שורת מושבים שלישית (תוספת של 70 אלף שקל). לזו האחרונה נפח תא מטען זעיר של 195 ליטר כשכל המושבים בשימוש, ו-565 ליטר לאחר קיפול השורה השלישית. בשונה מחשמליות מודרניות, אין תא מטען מלפנים.

מרצדס תשווק אותו כאן בשתי גרסאות הנעה, לשתיהן צמד מנועים חשמליים. עם 360 כ"ס ב-EQS450 (זינוק ל-100 קמ"ש ב-6 שניות), או 544 כ"ס ב-EQS580 וזינוק קלאסי ב-4.6 שניות בלבד. לשני הדגמים מצברים בקיבולת 108.4 קוט"ש עם טווח נסיעה של 579 ק"מ, אפשרות לטעינה מהירה (200 קילוואט) ומילוי ל-80% סוללה בחצי שעה. מערכת בלימה רגנרטיבית מאפשרת בחירה ידנית (באמצעות מנופים מאחורי ההגה) בין שלוש רמות עוצמה, או מצב אוטומטי המתאים אותה לתנאי ומשתמשי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר וממערכת הניווט.

כציוד תקני יש מתלי אוויר המאפשרים הגבהת הגחון ב-2.5 ס"מ ומצב "שטח" בבורר הנהיגה המאפשר הורדה יעילה של הכוח לקרקע ומתאים את פעולות ה-ABS לקרקע דלת אחיזה. כמו ב-EQS, גם כאן היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (10 מעלות) המאפשר קוטר סיבוב זהה ל-A קלאס המשפחתית (11 מטר).

רשימת האבזור כוללת ב-EQS450 (ב-990 אלף שקל) בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגת נתונים עלית, מסך מגע ("12.8) עם מצלמות חניה היקפיות, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (כולל חימום, אוורור ועיסוי) ולאחוריים (13 ס"מ לפנים-אחור), דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. גרסאות עם שבעה מקומות מוסיפות בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים. ה-EQS580 (ב-1.25 מיליון שקל) מוסיף את מערכת "היפר מסך" המייצרת קונסולת-מסך לרוחב 141 ס"מ, עם מסך מגע מרכזי גדול יותר ("17.7) ומסך נוסף לנוסע מלפנים ("12.3).

מערך הבטיחות כולל את כל המערכות המתקדמות של היצרנית לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה וגם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב (כולל מעבר נתיב אוטומטי), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי, וגם תאורת לד דיגיטלית עם יותר ממיליון פיקסלים ליחידה המייצרת אלומת אור מדויקת פי 100 מיחידות לד רגילות.

פורסם לראשונה ב- 02.05.23

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מכוער 
    א, 12-05-2023

    מה קרה למרצדס? הפער העיצובי בין החשמליות למכוניות הרגילות שלהם עצום! החשמליות נראות פשוט מכוערות! העיצוב הזה לא משדר שום יוקרה!

    סגור תגובה

  • 2. עבודה בקלדנות והזנת נתונים! 
    יעל, 30-10-2023

    מחפשים עבודה בלי לצאת מהבית?
    לעבודה מהבית! אנחנו מחפשים עובדים בתחום הקלדנות, כתיבה, הזנת תוכן ונתונים, והעתק הדבק! ניתן להגיע ל12,700 בחודש ומעלה!
    אין צורך בניסיון לפרטים- 052-4313764 פנו אלינו בוואטספ

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה