בקצרה:
- קופרה טווסקאן יהיה פנאי-קופה עם הנעה חשמלית
- נחשף רשמית שלוש שנים וחצי אחרי הצגת הקונספט
- הגעה לישראל מתוכננת רק בעוד שנתיים
קופרה, חטיבת הספורט הצעירה של סיאט, חשפה דגם חשמלי שני באירוע שערכה לתקשורת העולמית בברלין. השם כצפוי הוא קופרה טווסקאן, והבסיס - גם הוא צפוי - הוא זה של פולקסווגן ID.5, רכב הפנאי-קופה של החברה האם. הטווסקאן צפוי להיות מיוצר במפעל החדש של פולקסווגן שיפתח בסין, ואלינו הוא יגיע רק בעוד כשנתיים.
כמו שאר הדגמים החשמליים של הקונצרן הגרמני גם כאן הבסיס הוא פלטפורמת MEB, עם בסיס גלגלים זהה לזה של האחות מבית פולקסווגן (276.5 ס"מ), אבל הוא ארוך ב-4.5 ס"מ (464.5 ס"מ), רחב ב-1 ס"מ (186 ס"מ) ונמוך ב-1.5 ס"מ (160 ס"מ). תא המטען מכיל 540 ליטר (9 ליטר פחות).
מערכת ההנעה בו חזקה יותר מבאחיו הגרמני. לגרסת הבסיס מנוע חשמלי אחורי המעביר 286 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו (82 כ"ס יותר) ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות, 1.6 שניות מהר יותר מה-ID5 המקביל לו. גרסה חזקה יותר מוסיפה מנוע חשמלי מלפנים (108 כ"ס) המאפשר הנעה כפולה ו-340 כ"ס מה שמאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות, 0.7 שניות מהר יותר מה-ID5 GTX, שמציע 299 כ"ס.
לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת 82 קוט"ש המעניקה טווח נסיעה של 547 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית ו-517 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה, גם במקרה זה כ-20 ק"מ יותר מהגרסאות המקבילות באח הגרמני. מערכת הטעינה המהירה זהה (135 קילוואט) מאפשרת הוספת 100 ק"מ לטווח הנסיעה ב-7 דקות ומילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.
מההתרשמות הקצרה לה זכינו, נראה כי העיצוב החיצוני הוא ללא ספק מנקודות החוזקה הגדולות של הטווסקאן, ומבחינה זו הוא מרשים, מיוחד ובולט בהרבה מאחיו לקונצרן. עם חזית אגרסיבית הכוללת שורה של כונסי ומסיטי אוויר, יחידות תאורה חדות וסמל מותג מואר. בפרופיל חישוקי "21 ענקיים בגימור נחושת המוצבים בתוך בתי גלגלים מושחרים וגג המשתפל בחדות לאחור ויחידת תאורה המתוחה לכל רוחב דלת תא המטען.
סביבת הנהג מרשימה לא פחות, עם קונסולה מרכזית המעוצבת בהשראת לוגו המותג וכוללת זרוע צפה היוצרת הפרדה בין הנהג לנוסע ומאחוריה תא אכסון גדול. בחלק העליון מסך מגע ענק ("15) השולט במערכות השונות עם הבטחה לאופן פעולה משופר מזה המוצב בדגמים העדכניים של פולקסווגן, אבל חבל שמתחתיו עדיין מוצבים מתגי מגע המסורבלים לבקרת האקלים.
עוד חבל שקופרה לא נפטרה מהסידור הלא מוצלח של מתגי החלונות בדלת הנהג עם צמד כפתורים ובורר לבחירה בין הקדמיים לאחוריים. הגה שלוש הצלעות הוא המוכר של קופרה, עם צמד מתגים כבורר מצבי נהיגה ומנופי שליטה בעוצמת הרגנרציה (4 מצבים), ומאחוריו לוח מחוונים צנוע ("5.3). בורר ההילוכים כאן הוא ידית מימין להגה, במקום זו המשמשת לשליטה במגבים.
במסגרת האירוע הוצגה גם התכנית לכניסה לעולם המטאוורס הדיגיטלי. למשל הוצגה האפשרות לנהיגה על מסלול באמצעות משקפי VR בדגם האורבן-רבל רייסינג, מה שמאפשר לדברי היצרנית להנגיש את חווית הנהיגה במכונית מירוץ או באבות טיפוס עתידיים עבור הציבור הרחב, גם במטרה למשוך קהל צעיר למותג עוד לפני השלב בו הוא מחזיק ברישיון נהיגה. עבור קופרה הנוכחות שם חשובה וביצרנית גם מתכננים להפיק פעילויות נוספות בעולם האופנה והבילויים, במטרה לייצר קהילה ייעודית לחובבי המותג.
הכותב היה אורח חברת קופרה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות