בקצרה:
- קונספט לדגם חשמלי של קיה נחשף בסין
- יהיה קטן מה-EV9 שנחשף לאחרונה
- יצור סדרתי מתוכנן עוד השנה
קיה חשפה בסין דגם קונספט חדש בשם EV5, שיצטרף אל ה-EV6 וה-EV9 כחשמלי יעודי שלישי, גם הוא על בסיס פלטפורמת ה-E-GMP. ה-EV5 צפוי להשתלב בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים כאלטרנטיבה חשמלית לספורטז', הייצור הסדרתי מתוכנן לסוף השנה הנוכחית.
העיצוב שואב השראה מה-EV9, עם מראה זוויתי-קופסתי וקשוח, תוך שימוש במוטיבים עיצוביים של רכב פנאי (פסי הגנה סביב למרכב וצמד פסי גגון). יש יחידות תאורה מקוריות, מנגנון פתיחת דלתות אחוריות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות) ללא קורת B. ישנה גם אפשרות לסיבוב המושבים ב-90 מעלות לצורך גישה נוחה לתא הנוסעים, בדומה ל-EV9.
מה שלא ברור אם יגיע ליצור סדרתי הוא הסידור המקורי של תא המטען הכולל כורסה ייעודית ושולחן, בדומה לרולס רויס קולינאן ולריינג' רובר. בסביבת הנהג יש מסך רחב המשמש כלוח מחוונים ומסך מגע, עם מעט מאוד מתגים בקונסולה המרכזית אך שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה.
כבסיס תשמש כאמור הפלטפורמה הייעודית והמוכרת של קונצרן יונדאי (איוניק 5 ו-6, ג'נסיס EV60, קיה EV6) והוא צפוי להשתמש במערכות ההנעה המוכרות, עם מנוע חשמלי אחורי בגרסת בסיס או עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים והנעה כפולה. קיה צפויה לשלב כאן את מערכת הבלימה הרגנרטיבית המוכרת, עם שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה, או מצב אוטומטי המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב באמצעות נתונים מהרדאר.
גם מערך המצברים צפוי להיות דומה, החל מסוללה צנועה בקיבולת 58 קוט"ש, ועד 77.4 קוט"ש בגרסה הבכירה, בכל מקרה במתח גבוה (800V) שמאפשר שימוש בטעינה אולטרה מהירה בקצב מירבי של 350 קילוואט.
פורסם לראשונה ב- 21.03.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות