חוות דעת רנו קליאו1999-2006
רנו קליאו B היא מכונית קטנה, נוחה ובטיחותית. המושב האחורי צפוף יחסית, ולא יתאים להסעת נוסעים על בסיס קבוע - אך מלפנים המרווח נדיב, ובזכות הכסאות הנוחים וכיול המתלים המצויין - הקליאו תתאים גם לנסיעות ארוכות עבור נהג ונוסע נוסף. לקליאו מבחר מנועים מרשים - יחידות ה-1.2 הצנועות יספיקו לתנועה עירונית ואף למעלה מכך, כל עוד מסתפקים בביצועים פושרים. צריכת הדלק במנועים אלו נמוכה במיוחד. מנועי ה-1.4, במיוחד בגרסאות ה-16 שסתומים, מספקים ביצועים מרשימים - במיוחד בשידוך לתיבה ידנית. מנועי ה-1.6, יחד עם התיבה האוטומטית, יביאו את הקליאו למעמד כמעט זהה לזה של מכונית משפחתית, יחד עם יתרונותיה של המכונית הקטנה בתנועה עירונית. גרסאות הדיזל הנדירות אינן מרשימות בביצועיהן, אך צריכת הדלק של מנועים אלו הינה מזערית.
אמינות: רמת האמינות של הקליאו בינונית ומטה, ומומלץ לבדוק היטב את מצב הרכב ואת עלויות האחזקה הצפויות לקראת הקניה. עניין ידוע בקליאו הוא מד הדלק שנוטה לזייף, ופעמים רבות לא מראה שהמיכל מלא, גם כאשר הוא מלא עד הסוף. סלילי ההצתה של מנועי ה-16V רגישים, תופעה שקיימת גם ברנו מגאן המשפחתית. במקרה ומתקלקל סליל ההצתה, יורגשו רעידות משמעותיות וכן בעיות ב'סחיבה', ונורת ה-Check Engine תידלק. עלות התיקון עומדת על כ-350 שקל לכל סליל הצתה. במידה ומחליפים שמן גיר - בין אם ידני או אוטומטי - יש לעקוב אחר הוראות היצרן בנוגע לצמיגות ולכמות, אחרת יגרם נזק לגיר. כך גם לגבי המצתים - מומלץ להשתמש בחלפים מקוריים של רנו. תושבת המנוע לעתים עלולה להקרע, ועלות החלפתה עומדת על כ-700 שקל. חלקי הפנים רגישים בדגם שלפני מתיחת הפנים - מכסה המאפרה נתקע, גג השמש החשמלי מקרקש. תיבת ההילוכים האוטומטית רגישה אף היא, והחלפות הילוכים ברוטליות הן תופעה מוכרת ברנו קליאו. לעיתים התופעה נובעת משסתום לחץ לקוי (EVM) אך פעמים אחרות הבעיה אינה בגיר עצמו, אלא בחיישן מצב המצערת. כך או אחרת, התיבות האוטומטיות מבית רנו אינן מאריכות ימים, ולכן מומלץ לרכוש את הגרסה הידנית.