חוות דעת שברולט אפיקה2007-2009
בתחילת דרכה שברולט אפיקה הציעה חבילה שלא נראתה לפני כן, לפחות לא בתחום קבוצה 4. היא חרגה מהנורמה והציעה מנוע בנזין גדול מהמקובל – 6 ציל' בטור בנפח 2.5 ליטר. לקראת סוף ימיה, נוספו לה מתחרות: קיה מג'נטיס הציעה חבילה דומה ואפילו שברולט מאליבו נמכרה עם מנוע V6 באותו מחיר. אז איך מחליטים? עניין של טעם. לשברולט אפיקה עיצוב מעט מעודן ומאופק יותר, המנוע חלש יותר מזה הכוחני של המאליבו (אך גם חלק ונעים יותר בפעולתו). מבחינת אבזור, שברולט אפיקה מציעה מעט יותר פינוקים. התנהגות הכביש והכיול של המתלים מרושל, ההיגוי רכרוכי והמכונית מתנדנדת ולא נעימה לנסיעה במרבית הכבישים. אז למה לקנות אותה? בגלל שבמחיר הזה לא תמצאו אף מכונית עם מרווח פנים כזה. אבל באמת שזאת הסיבה היחידה.
בשורה התחתונה: אם מכוניות משומשות היו נמכרות לפי מטר רץ, שברולט אפיקה היתה מציאה אמיתית.
אמינות: במקרים בהם הרכב מקרט" ומשייט באופן לא חלק, נמצא כי המצערת היא מקור הבעיה. תופעה של נדנוד והאצה לא חלקה נגרמת לרוב בשל חיישן CO2 מקולקל, מה שמלווה בהדלקות נורת מנוע. חיישן החמצן הוא התקלה הנפוצה ביותר באפיקה. נהגים רבים דיווחו על טלטולים בעת העברות הילוכים יחד עם תחושה של חוסר סחיבה תוך כדי, אם כי לרוב המוסכים לא מוצאים תקלה כלשהי בעניין זה. מומלץ מאוד לבדוק בהיסטוריית הטיפולים אם היו ביקורים במוסך בקשר לבעיה זו, והאם הבעיה נפתרה.