דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אמצע החיים - מתיחת פנים לסדרה 4, תיבה ידנית ל-Z הפתוחה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב.מ.וו סדרה 4 מתחדשת בחלק מגרסאותיה
  • גם 4 גראן קופה תעבור בעתיד הקרוב עדכון דומה 
  • לראשונה, Z4 M40 תוצע גם עם תיבה ידנית

ב.מ.וו מעדכנת קלות את גרסאות סדרה 4, כולל הסדאן וקבריולט גם תחת חטיבת M, עם פגושים ויחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור וחישוקים חדשים. כדי לבדל עיצובית את המינוע, גרסאות הבסיס זוכות לעיטור כרום סביב כליות החזית ואילו גרסאות בכירות נהנות מגימור שחור בחזית ובקצוות המפלטים. נעדכן כי גרסת 4 גראן-קופה תזכה לעדכון דומה בעתיד הקרוב.

בתא הנוסעים יש עדכון משמעותי יותר, והוא משנה את פניו בהתאם לקו הנוכחי של ב.מ.וו, בהובלת שני מסכים צמודים וקעורים - לוח מחוונים ("12.3) ומסך מולטימדיה ("14.9). גם כאן יש הבדל בין הגרסאות כאשר בבסיס גלגל ההגה עגול לגמרי עם שני חישורים ואילו גרסאות בכירות מקבלות הגה שטוח בחלקו התחתון עם שלושה חישורים.

בגזרת המנועים אין חדש למעט ב-M4 'קומפטישן' הנעה כפולה שם המנוע נותר אמנם 3.0 ליטר מוגדש עם שישיה צילינדרים, אבל הספקו המרבי עולה ב-20 כ"ס ל-530 כ"ס. אין שינוי בהספק של M4 "הרגילה" (480 כ"ס) ו-M4 'קומפטישן' עם הנעה אחורית (510 כ"ס).

גם אין שינוי בשאר יחידות הכוח. גזרת הבנזין כוללת מנוע 2.0 ליטר מוגדש בשני הספקים (184 ו-245 כ"ס) ומנוע 3.0 ליטר, עם שישה צילינדרים (374 כ"ס), ובגזרת דיזל עם מנוע 2.0 ליטר (190 כ"ס) ו-3.0 ליטר בשתי רמות הספק - 286 ו-340 כ"ס.

במקביל מעדכנת ב.מ.וו כי תעניק אפשרות לבחירה בתיבת הילוכים ידנית בגרסת החזקה של הרודסטר Z4, שלא עברה שינוי מאז הוצגה ב-2019. עד עתה הוצעה תיבה ידנית (עם שישה הילוכים) כאופציה בגרסת הבסיס בלבד, 2.0 ליטר עם 197 כ"ס. מעתה היא תוצע כאופציה גם ב-M40 הנושאת מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, עם 340 כ"ס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות (4.5 באוטומטית).

 מה אנחנו חושבים: גרסאות ה-4 השונות יגיעו אלינו ברבעון השלישי של השנה וכפי שמחירם מתייקר באירופה בין 2% לגרסאות הבסיס ועד 5% לגרסאות הקצה, סביר שנראה מהלך דומה גם בישראל. מהלך שירחיק אותם עוד יותר מהישג ידם של אלה שלא מתחזקים יחסי חברות עם מנהל הבנק. לצד זאת, שיווק Z4 M40 הידנית באירופה יחל בעוד כמה חודשים, אבל גם אם ימצאו בישראל רוכשים פוטנציאליים למכונית ידנית שכזו, מספרם לא יעלה על אצבעות יד אחת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה