דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חוגגת יובל ומתחדשת בפעם האחרונה: פולקסווגן גולף 8.5, אצלנו עוד השנה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן גולף דור 8.5 יהיה כנראה האחרון לפני פרישה
  • המראה עודכן במעט, מערך המולטימדיה חדש וגם התפעול
  • עד 100 ק"מ חשמליים בגרסאות היברידיות-נטענות

חגיגות היובל: 50 שנה ו-37 מיליון יחידות מאז הושקה לראשונה, פולקסווגן גולף העדכנית הוצגה היום (ד'), למעשה מתיחת פנים קלה לדור השמיני עליה דיווחנו לפני כחצי שנה, עם הכינוי "גולף 8.5". לפי הערכות, זו הפעם האחרונה שבה היצרנית מציגה גולף עם מנוע בעירה פנימית, שכן המעבר הסופי והמלא לחשמל צפוי להתבצע בדור התשיעי, שייחשף בעוד מספר שנים. ומה אצלנו? יבואנית פולקסווגן תייבא את הגולף המעודכנת, אבל רק לקראת סוף השנה.

שינויי העיצוב, כצפוי, אינם דרמטיים. הם כוללים פגוש קדמי חדש, תאורה שמוטמעת בסמל המותג מלפנים ויחידות תאורה חדשות וצרות יותר מלפנים, עם אופציה לתאורת מטריקס-לד וטווח הארה של 500 מטרים. גם חתימת הלד מאחור עודכנה, עם אופציה לתצוגה גרפית משתנה אותה ניתן לבחור באמצעות המסך המרכזי.

יותר אינטואיטיבית: בסביבת הנהג השינויים משמעותיים הרבה יותר. וכפי שדיווחנו בעבר, הגרמנים נכנעו לבסוף לחוסר שביעות הרצון ממערך המולטימדיה ובעיקר משטחי המגע לתפעול המערכות.

כעת מתגאים שם בחידוש מקיף של המערך, עם מסך "10.4 או "12.9, בשני המקרים בשילוב מערכת הפעלה חדשה ופשוטה יותר לתפעול. גם עיבוד הנתונים צפוי להיות מהיר יותר, וכן נוספה אפשרות לשליטה קולית נרחבת - בין היתר באמצעות בינה מלאכותית, עם אינטגרציה של צ'אט GPT שיאפשר ניהול שיחה חופשית עם הרכב וגם חיפוש מידע ברשת.

בנוסף, משטחי המגע השולטים בעוצמת השמע ובקביעת הטמפרטורה זכו סוף סוף לתאורה אחורית, ואילו אלה שעל ההגה - שהופעלו לא פעם בטעות עקב קרבתם ליד - הוחלפו במתגים פיזיים. לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) יוצע כעת כסטנדרט, תצוגה עילית תצורף כאופציה.

גם מערכות החניה עברו שדרוג, עם תוספת מתבקשת של מצלמות היקפיות ועם מערכת לחניה אוטומטית המאפשרת להכניס ולהוציא את הרכב ממקום החניה באמצעות הסמארטפון, גם ללא נהג ברכב.

הרבה יותר חשמל: הגולף תמשיך להימכר עם מנועי הטורבו-בנזין המוכרים, בנפח 1.0 ליטר עם 115 כ"ס או בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס - כאשר בשני המקרים יוצע סיוע היברידי-מתון (48V) כאופציה. גולף GTI, עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש, זכתה לתוספת הספק של 20 כ"ס ותציע מעתה 265 כ"ס - אך במקביל היא מוותרת על אפשרות לתיבה ידנית ותוצע עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמדים בלבד.

גרסאות היברידיות-נטענות יוצעו עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים (1.4 בעבר), עם הספק דומה של 204 כ"ס בגרסת הבסיס או עם הספק של 272 כ"ס בגרסת ה-GTE החזקה - תוספת של 27 כ"ס לעומת הדגם היוצא. בנוסף, הסוללה גדלה מ-10.8 ל-19.7 קוט"ש, וטווח הנסיעה החשמלי יהיה למעלה מ-100 ק"מ, נתון כמעט כפול מזה של הדגם היוצא. טעינה ביתית תתאפשר בקצב של 11 קילוואט (3.6 בדגם היוצא) וטעינת DC מהירה תתאפשר לראשונה, בקצב של 50 קילוואט.

מה אנחנו חושבים: זהו צעד קטן לגולף וצעד קטן עוד יותר לפולקסווגן. את חגיגות היובל של המשפחתית האיקונית, אחד מהדגמים הנמכרים ביותר בעולם בכל הזמנים, אפשר היה לערוך בצורה מרשימה יותר - נניח עם גרסה חשמלית מלאה, שתתבסס על ה-ID.3 אך תציע איכויות נסיעה גבוהות יותר, המוכרות ממשפחת הגולף.

אבל לכך ניאלץ לחכות, אולי אפילו לחגיגות ה-55 או יותר אף מכך. ובינתיים נסתפק ביכולת חשמלית מוגברת לגרסאות המוכרות, וגם בצ'אט GPT.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה