דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במקום פאסאט ולא בישראל: פולקסווגן מציגה ID.7 סטיישן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן מציגה סטיישן חשמלית-אירופית יחידה מסוגה
  • עם שיפור בכושר ההטענה, על חשבון הטווח המרבי
  • ביבואנית צ'מפיון לא שוקלים להנחית אותה בארץ

האחות הפרקטית: ארבעה חודשים לאחר שהוצגה תחת מעטה הסוואה, חושפת פולקסווגן באופן רשמי את גרסת הסטיישן של ה-ID.7 - מכונית חשמלית ראשונה שמציג יצרן אירופי בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, עם תחרות צפויה בגרסת הסטיישן של ניו ET5. מהיבואנית המקומית נמסר כי ה-ID.7 סדאן צפויה לנחות אצלנו בסביבות חודש ספטמבר השנה, אך הסטיישן לא אמורה להגיע.

מעט במפתיע, למרות מרכב הסטיישן, ממד האורך זהה לזה של הסדאן עם 496 ס"מ, וכך גם הרוחב (186 ס"מ) והגובה (154 ס"מ) ובסיס גלגלים (297 ס"מ). בכל זאת, ההבדל הוא כמובן בחלק האחורי שם מציגה הסטיישן תקרה מוארכת שמגדילה את תא המטען ב-73 ליטרים, ל-605 ליטרים בסך הכל.

בהשענת המושבים האחוריים למצב ישיבה נוח יותר יצטמצם נפח ההטענה ל-545 ליטרים, ואילו קיפול מושבי השורה השניה יאפשר העמסה של 1,714 ליטרים - תוספת של 128 ליטרים לעומת גרסת הסדאן.

המראה של השתיים דומה, עם סבכה קדמית הכוללת תאורת לד רוחבית וסמל מותג מואר, אופציה לפנסי מטריקס-לד וידיות דלתות שקועות לטובת שיפור האווירודינמיקה. הסטיישן מצוידת גם בפסי גגון מתבקשים, בעוד חישוקי הגלגלים יוצעו בקוטר של "19 עד "21.

מה עוד צריך לדעת: יחידת ההנעה תהיה דומה לזו של הסדאן, עם מנוע אחורי בודד בהספק של 286 כ"ס. היצרנית לא מפרסמת את זמני התאוצה, אך אלו צפויים להיות דומים עם נתון משוער של 6.5-7 שניות, בהתאם לגודל הסוללה.

בדומה לגרסת הסדאן, גם הסטיישן תצויד בשני מערכי סוללה - בגרסת הבסיס עם קיבולת של 77 קוט"ש, טווח משוער של 600 ק"מ וקצב טעינה מירבי של 175 קילוואט, או בגרסה הבכירה עם סוללת 86 קוט"ש, טווח מוצהר של 685 ק"מ וקצב טעינה מהירה של 200 קילוואט - מה שאמור לאפשר את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך קצת פחות מחצי שעה.

בתא הנוסעים יש מסך מגע מוכר בגודל "15, עם הפעלה קולית באמצעות צ'אט GPT ועם תצוגת עילית הכוללת מציאות רבודה כסטנדרט. המושבים יציעו פונקציית עיסוי חדשה, ואילו גג הזכוכית הענק לא יכלול כיסוי בד - אך יציע במקום זאת אטימה חשמלית באמצעות נוזל גבישי.

מערכת "מצבי רוח" תאפשר בחירה באחד משלושה מצבים (רענן, רגוע או עצירת טעינה) ותשנה בהתאמה את תאורת האווירה, מערכת השמע, בקרת האקלים, מיזוג המושבים, גג השמש ומסך המולטימדיה.

מה אנחנו חושבים: הקהל המסורתי של פולקסווגן אוהב ומעריך את תצורת הסטיישן - וזו גם הסיבה שבגללה בחרה פולקסווגן לייצר את הפאסאט החדשה כסטיישן בלבד. לכן לא הופתענו מכך שלהיצע של ה-ID.7 הצטרפה התצורה השימושית זמן קצר לאחר השקת הדגם, במה שאמור להוות מענה אירופאי הולם ללהיטים חשמליים כמו טסלה מודל 3, BYD סיל ויונדאי איוניק 6. כשהניצחון הטכנולוגי נראה כמו משימה מאתגרת מאי פעם, מזל שאפשר תמיד להתחרות על נפח תא המטען.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה