דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם חשמל בסלון - ב.מ.וו i5 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לפני הבנזין וההיברידי - ב.מ.וו i5 הגיעה ארצה
  • תשווק בשתי גרסאות מנוע, 340 או 601 כ"ס
  • המחיר מתחיל ב-620 אלף שקלים

ב.מ.וו סדרה 5, במשך עשורים מתחרה על תואר 'אמת המידה' בקטגוריית הסלון, נחתה בישראל עם ה-i5, גרסתה החשמלית בה נהגנו לראשונה לפני מספר חודשים. לפחות בינתיים אין תאריך יעד לנחיתת גרסאות בנזין והיברידי-נטען.

כסדרה שמיועדת לאכלס גם מנועי בנזין וגם חשמל, היא נשענת על פלטפורמת CLAR הוותיקה אותה היא חולקת - כמקובל כיום בתעשייה - עם מגוון רחב של דגמים, כולל סדרה 7. ממדי המרכב בכל מקרה צמחו לכל כיוון: היא ארוכה ב-10 ס"מ (506 ס"מ), רחבה ב-3 ס"מ (190 ס"מ) גבוהה ב-3.5 ס"מ (151.5 ס"מ). גם בסיס הגלגלים נמתח ב-2 ס"מ נוספים ל-299.5 ס"מ.

בשלב זה ב.מ.וו מציעה שתי גרסאות ל-i5: גרסת כניסה מכונה eDrive40 וגרסת קצה שבינתיים גם עומדת בראש ההיצע בכלל, ומכונה M60 xDrive. לשתיהן סוללה בקיבולת נטו של 81.2 קוט"ש וטעינה מהירה עד לקצב מרבי של 205 קילוואט. לגרסת 40 טעינה ביתית עד 11 קילוואט ואילו לגרסת M60 טעינה משודרגת ל-22 קילוואט.

ל-40 מנוע אחורי יחיד בהספק של 340 כ"ס, זינוק ב-6 שניות ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 550 ק"מ. ל-M60 שני מנועים, הנעה כפולה, 601 כ"ס זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות וטווח נסיעה של 497 ק"מ. מלבד ההנעה הכפולה יש עוד שני הבדלים מכאניים בין הגרסאות - הגרסה הבכירה תצויד במתלים אדפטיביים והיגוי אחורי.

שתיהן יוצעו ברמת גימור אחת הכוללות בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מולטימדיה בגודל "14.9, ניווט מקורי עם מציאות רבודה, תצוגה עלית, כיוונון חשמלי למושבים קדמיים עם חימום, ריפוד דמוי-עור וחלון גג. היקרה מהשתיים מוסיפה בין היתר בקרת אקלים לארבעה איזורים, חישוקי "20 במקום "19, גימור קריסטלי לחלק מהפקדים, ספוילר אחורי ועוד.

היא מצוידת בכל מערכות הבטיחות המוכרות של היצרנית, ונזכיר כי ב.מ.וו כבר הציגה בה יכולת אוטונומית רמה 3 שעדיין אינה זמינה לציבור.

מחיר גרסת 40 עומד על 620 אלף שקלים, ה-M60 עולה 860 אלף שקלים. ב-60 אלף שקלים נוספים אפשר לקבל חבילת אבזור הכוללת ריפוד משודרג, איוורור למושבים ועוד.

מה אנחנו חושבים: הדור החדש והשמיני של ב.מ.וו סדרה 5 מציג מפרט משובח, אבל המחיר בהתאם. שלא במקרה, נראה שב.מ.וו שמה את מרצדס על הכוונת (שוב), ומתעלמת מזן חדש של מותגים 'טכנולוגיים' כמו טסלה, ניו, זיקר ואקספנג. האם זו טעות? קשה לומר כרגע, אבל הסכנה עבור מותגי יוקרה ותיקים ממש כאן. לא שתהיה ליבואנית למכור i5 לחובבי המותג האמידים, כי כאלה יש מספיק. השאלה כמה זמן זה יחזיק מעמד. וגם במינכן תוהים.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. עם חשמל בסלון - ב.מ.וו i5 בישראל 
    DANY_TORONTO, 15-01-2024

    שוב גרסה חשמלית = זבל. לפני שנים מדדתי את הקרנות - שמסוכנות לגוף האדם.
    להזכירכם: קרינות מ-ELF ו-EMF נמדדות במיליגאוס. הסטנדרטים העולמיים אומרים שבדירה יש 0 - 2. עד 4 מקובלים. מעל 6 = מסוכן לפי למעלה.
    לפני שנים מדדתי מעט מכוניות כמו i3, leaf, prius & bolt.
    ה-i3 מדדה מקסימום 80! המכונית הזו הייתה הגרועה מכולן.
    ה-i3 הייתה הקטנה ביותר מ-BMW. סדרת 5 החדשה הזו היא הרבה יותר גדולה ולכן ברור שיש לה קרינה הרבה יותר גבוהה. תארו לעצמכם כמה חשיפה יש לתינוקות וילדים. אפילו למבוגרים זה מסוכן.
    לבנטלי 1997 שלי יש מנוע 6.75 ליטר + טורבו ויש לי תאוצה של 5.1 שניות = מהר יותר מה-BMW הבסיסית הזו שמוזכרת במאמר. השנים המאוחרות יותר של מכוניות בנטלי בעלות V12 וטורבו כפול ויש להן קרוב לתאוצה של הגרסה הגבוהה יותר של ב.מ.וו החשמלית הזו.
    כל הביצועים של מכוניות הבנטלי הנ"ל מושגות מבנזין. זה אומר בלי כל הבעיות הרבות בגרסאות החשמליות. נְקוּדָה.
    אז רק כלי רכב שמשתמשים בדלק!

    סגור תגובה

  • 2. להקים בראשון-לציון  
    דורון, 15-01-2024

    על דלק מוטורס להקים קומפלקס של 4 אולמות תצוגות במגדל מילניה בראשון-לציון: 1) ב.מ.וו 2) מאזדה 3) פורד 4) מיני קופר ושיהיה גדולים ומפוארים ומרכזיים כמו ברח' החרש בתל-אביב

    סגור תגובה

  • 3. נורא מכוערת (לת)
    א צפון, 15-01-2024

  • 4. זיקר 001 עושה לה 10-0 
    שפיל, 15-01-2024

    תמו ימי הבנזין.ואין למשפחת אגמון הייבואנית מה לחדש לנו מתחת למכסה המנוע.זיקר וסדרה 5 אותם נתונים.יחי ההבדל הקטן.... נראה עד מתי הם יבנו על הנובורישים

    סגור תגובה

חזור למעלה