דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן מוזילה חשמליות באירופה, אבל לא אצלנו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן הוזילה את מחירי החשמליות במספר מדינות באירופה
  • השיטה: הוספת רמות גימור חדשות ובסיסיות מבעבר
  • המטרה המוצהרת: השגת היעדים העסקיים של החברה

חשמל להמונים: אחרי שנה נוספת שבה המשיכה טסלה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי באירופה, ובמקביל נחתו מותגים סיניים נוספים ביבשת הישנה, החליטה פולקסווגן להסיר את הכפפות ולהוריד מחירים במספר שווקים ביבשת.

היצרנית הגרמניה ביצעה את המהלך באמצעות הוספת רמות גימור חדשות לשלושת הדגמים החשמליים שלה - ID3 המשפחתית וצמד רכבי הפנאי ID4 ו-ID5. ולמקרה שתהיתם, ביבואנית המקומית של פולקסווגן לא מכירים בשלב זה תכניות לשיווק גרסאות מוזלות דומות.

נזכיר כי לפני שנה בדיוק הצהיר מנכ"ל קבוצת פולקסווגן אוליבר בלום כי "הקבוצה לא תיכנס למלחמת מחירים עם טסלה". הדברים נאמרו לאחר שהיצרנית האמריקאית הורידה בחדות את מחירי טסלה מודל 3 ומודל Y, הורדת מחירים שתוצאותיה משתקפות בימים אלו בנתוני המכירות.

אלפי יורו פחות: הוזלת החשמליות בוצעה בין היתר בצרפת, בלגיה, נורווגיה, שוודיה ומדינות נוספות באירופה. כך למשל, בצרפת נחתך מחיר הכניסה של ה-ID3 ב-3,000 יורו, בעוד פולקסווגן ID4 וה-ID5 זכו למחיר כניסה חדש הנמוך בכ-7,000 עד 8,000 יורו ממחירם הקודם. המחיר החדש מאפשר ליצרנית ליהנות מהטבת מס מקומית בגובה 5,000 עד 7,000 יורו, מה שללא ספק היווה זרז להוזלת המחירים.

בנורווגיה, שבה ירדה פולקסווגן למקום השלישי במכירות לאחר מספר שנות הובלה, נרשמו ירידות מחירים בשיעור שמתקרב ל-30%. גם בבלגיה ירדו המחירים בכמה אלפי יורו, אל מתחת לרף המאפשר קבלת הטבות מס.

פולקסווגן ID3

מה אנחנו חושבים: כאשר משבר הקורונה עוד ריחף באוויר והביקוש לרכב חדש גבר על ההיצע, התרגלו יצרני הרכב הגדולים לסיטואציה נוחה שבה הלקוחות ישלמו כמעט כל מחיר על רכב חדש, במיוחד אם מדובר ברכב חשמלי.

אבל בחודשים שחלפו מאז, טסלה והיצרניות הסיניות הסתערו על השווקים באירופה ונגסו באופן משמעותי במכירות הרכבים החשמליים. כמה משמעותי? החשמלית הנמכרת ביותר בצרפת בשנה החולפת היתה טסלה מודל Y שמכרה פי 10(!) מפולקסווגן ID4, ואילו MG4 הסינית שהסתפקה במקום החמישי מכרה פי 4 מפולקסווגן ID3 המתחרה.

הנתונים האלו, שמצטרפים לדיווחים החוזרים ונשנים על צמצום בקצב הייצור של רכבים חשמליים בקונצרן פולקסווגן, הובילו את היצרנית הוותיקה למסקנה הבלתי נמנעת - המחירים חייבים לרדת. מהתחרות הזאת לצרכן יש רק מה להרוויח.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה