דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אורה ישראל בכל זאת משנה שמות - ודוהרת לקטגוריה המשפחתית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • למרות שבתחילה הוחרגנו, אורה ממתגת את דגמיה מחדש גם בארץ
  • תשווק משפחתית חדשה, ראשית עם 204 כ"ס, אחר כך עם 408 כ"ס
  • שני גדלי סוללות יאפשרו טווח של 440 או 570 ק"מ

בעוד כחודשיים יחל שיווק סדאן חשמלית גדולה וחדשה של אורה מבית גרייט וול, אותה ניתן למצב כיריבה לטסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6. בסין היא משווקת מאז סוף 2022 אבל רק במהלך אשתקד קיבלה אישורי תקינה אירופית, ומכאן נסללה הדרך גם אלינו.

בהתאם לסגנון השמות המוזר של אורה, במולדתה היא נקראת 'גוד קאט' ו'לייטנינג קאט'. באירופה היא תכונה 07, וכך גם בישראל. נזכיר כי בתחילה הוחרג השוק הישראלי משינוי השמות באירופה עליו הכריזה היצרנית, אך לאחרונה הודיעה היצרנית לחברת כלמוביל, היבואנית, כי היא מתבקשת לשנות גם כאן את השם.

כמו במקרה של הפאנקי קאט המשווקת אצלנו - ששמה יוחלף כעת ב-03 - מראה המכונית מזכיר דגמי פורשה וחיפושית מבית פולקסווגן. לא מפתיע. המעצב הראשי של אורה הוא עמנואל דרטה (Derta), בעברו המעצב הראשי של פורשה.

בחזרה ל-07. ממדיה גדולים במעט מאלה של מודל 3, קרובים יותר לאיוניק 6. ממד האורך עומד על 487 ס"מ, הרוחב הוא 186 ס"מ והגובה עומד על מטר וחצי בדיוק. בסיס הגלגלים זהה לחלוטין לזה של מודל 3 - 287 ס"מ.

היא תוצע בהנעה קדמית עם מנוע חשמלי בודד שמפיק 204 כ"ס, הספק מקובל ברכבי פנאי חשמליים סיניים שמציפים את הארץ, צנוע משמעותית ממנוע מודל 3. יש שתי גרסאות טווח, 440 ק"מ עם סוללת 63.9 קוט"ש ו-570 ק"מ עם סוללת 83.5 קוט"ש.

באירופה היא תשווק גם בגרסת הנעה כפולה שעשויה להגיע אלינו בהמשך עם מנוע שמייצר 408 כ"ס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. הסוללה כאן היא הגדולה מהשתיים.

 מה אנחנו חושבים: הישראלים אוהבים מכוניות סיניות חשמליות, ראו את טבלת המסירות. אבל אורה פאנקי קאט (אמרו מעתה 03) שהגיעה לישראל לפני כשנה, לא הצליחה לבצע את האימפקט הנכון בישראל בעיקר בגלל מיצוב ותמחור. כדי שה-07 תצליח יותר מאותה הקטנה, היא חייבת תמחור יותר אגרסיבי וכזה שמתייחס ישירות למתחרות האמיתיות. היומרה של אורה מובנת, אבל השוק הישראלי מוצף כפי שלא היה מעולם. כדאי לקחת את זה בחשבון.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה