דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אקספנג ופולקסווגן: "נציג רכב פנאי חשמלי משותף בעוד שנתיים"

Getting your Trinity Audio player ready...

כאשר פולקסווגן רכשה כ-5% במותג הרכב סיני אקספנג בהשקעה של 700 מיליון דולר, ברור היה לה כי היא מחזקת כך את אחיזתה בשוק הסיני החשוב כל כך עבורה, אבל גם יכולה להיעזר בתהליכי הייצור ובעיקר התכנון המהירים של יצרנית הרכב הקטנה יחסית.

אקספנג P7

ראוי לזכור בהקשר זה כי את 2023 סיימה פולקסווגן - ב-2022 עדיין היצרנית הגדולה בסין - כמותג הרכב השני בגודלו, עם 2.34 מיליון מכוניות המהווים כרבע מכלל מכירות הקונצרן. עד כדי כך השוק הסיני חשוב עבורה. עם זאת, היא איבדה השנה חלק מנתחת השוק בו החזיקה בעבר ליצרניות מקומיות הנמצאות בהאצת פעילות מרשימה. בסין כמו גם בשווקים במערב.

גם לאקספנג יש צרכים משלה שהופכים את השותפות למעניינת, בעיקר כאלה הנוגעים להתפשטותה לכיוון המערב. קשר עסקי הדוק עם יצרנית הרכב המערבית הגדולה מכולן יכול כמובן לסייע.

ושתי היצרניות מודיעות כעת כי כחצי שנה לאחר תחילת שיתוף הפעולה, הן עוסקות כבר בפיתח רכב פנאי חשמלי ומשותף שיוצג ב-2026 ויבוסס על חלקים מבית שתי היצרניות.

הרכב שצפוי לשאת את לוגו פולקסווגן, יעשה שימוש בפלטפורמה עדכנית המבוססת על 'G9 אדוארד' הוותיקה מאוד (כעשור) של היצרנית הסינית, במטרה לקצץ בעלויות. יש להניח שגם חלקי הנעה, סוללות ומנועים יגיעו ממדף החלפים של שתי היצרניות. אקספנג צפויה להיות אחראית על ענייני תוכנה ומערכות מתקדמות.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה