דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

באיחור מפתיע: מרצדס AMG תשיק חשמלית ביצועים אמיתית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס תשיק בשנה הבאה חשמלית ביצועים
  • מבטיחה להעניק לה מערכת הנעה מתקדמת
  • לא ברור עדיין מתי תגיע לישראל
מרצדס AMG

הדרבי של שטוטגארט: חטיבת הביצועים של מרצדס חשפה תמונות ראשונות לחשמלית חדשה, מחליפה עתידית ל-GT4 ותשובה ליריבה פורשה טייקן. היא גם תהיה מכונית חמישית בהיסטוריה של AMG שמיוצרת בלעדית על ידה, ולא כגרסה משודרגת לדגם קיים של מרצדס.

התמונות שחושפת היצרנית הם של אב-טיפוס בשלבי ניסויי נהיגה מוקדמים, ולכן עדיין קשה להתרשם ממאפייני העיצוב, למעט העובדה שמדובר במרכב בעל ארבע דלתות עם צללית קופה, נמוכה מהמקובל בחשמליות הנוכחיות של מרצדס.

מה אנחנו יודעים: AMG ממעטת בפרטים טכניים, אותם היא שומרת להשקה הרשמית במהלך שנה הבאה. אנחנו כן יודעים כי היא תתבסס על פלטפורמה ייעודית חדשה המכונה AMG.EA. המנוע החשמלי הוא תוצרת YASA, יצרנית מנועים חשמליים בריטית וספקית של יצרניות-על אקזוטיות (פרארי, מקלארן וקוניגסג למשל) שנרכשה על-ידי מרצדס לפני כשנתיים.

מרצדס AMG

המנוע שהוצג לראשונה בויז'ן 111 קונספט מכונה axial-flux, והוא בעל צפיפות אנרגטית גבוהה המאפשרת הספק גבוה וצריכת חשמל נמוכה עם ממדים קומפקטיים ומשקל נמוך, עד כדי שליש ממנועים מקבילים - כך מרצדס.

הוא אמור להעניק שיפור דרמטי בביצועים, בצריכת החשמל המשפיעה על טווח הנסיעה וגם מבחינת ניצול חלל הרכב. גם מערך הסוללות חדש, עם כימיה ותצורת תאים שונה שפותחו על-ידי קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס, אמורים להציע עמידות וביצועים משופרים ביחס למקובל כיום.

מה אנחנו חושבים: מרצדס נחשבת כמעט משחר ההיסטוריה המוטורית ליצרנית על, בין היתר משום שהביאה לתעשיית הרכב חידושים טכנולוגיים יותר מכל יצרנית אחרת. ולאחר תקופה ארוכה מדי של אי החלטיות בנוגע להנעת העתיד, החליטה להשקיע הון במהפיכה החשמלית ואת התוצאות המרשימות מכיר כל עולם הרכב, הודות להיצע גדול ומגוון של דגמים עם מערכות הנעה מתקדמות שהושקו בקצב מהיר מאוד.

עם זאת, מרצדס עדיין לא הציגה חשמלית-ביצועים, קטגוריה שתופסת תאוצה עם מתחרים שיגיעו לא רק מגרמניה - למשל אי-טרון GT שהושקה זה מכבר ופורשה טייקן עליו היא מבוססת, אלא גם עם פולסטר 5 משוודיה, לוסיד אייר מאמריקה ומספר אדיר של דגמים מבית יצרניות סיניות שמעוניינות במפגן הכוח ויחסי הציבור המתלווים לכך.

ולכן כדאי לה למהר, אחרת היא עשויה למצוא עצמה מאחור.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה