דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא כל-כך מיני: האייסמן מתקרבת לייצור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מיני אייסמן היא אחות גדולה לקופר
  • תיחשף בסין וגם תיוצר שם
  • שיווק בישראל יחל עוד השנה

קטנה-גדולה: מיני חושפת פרטים נוספים על האייסמן, שמבצעת בימים אלו ניסויים בתנאי קצה מדבריים לקראת החשיפה הרשמית שתתקיים בתערוכת בייג'ינג בסוף חודש אפריל. ובדיוק כמו במקרה של האחות הקטנה, גם כאן הייצור צפוי להתבצע במפעלי גרייט וול בסין בשלב הראשון, ורק לאחר מכן יפתח פס יצור נוסף באוקספורד שבאנגליה. מהיבואנית המקומית נמסר כי השיווק אצלנו צפוי להתחיל במהלך המחצית השניה של 2024.

האייסמן מוגדרת כרכב פנאי, והיא תמוקם בהיצע של היצרנית בין המיני האצ'בק לבין הקאנטרימן (שנחשפו שתיהן לאחרונה), כאשר זו האחרונה גדלה באופן משמעותי בדור הנוכחי ו"פינתה" מקום בהיצע לרכב פנאי קטן יותר.

גם האייסמן תוצע עם מרכב בעל חמש דלתות ומקום מובטח לחמישה נוסעים. בהשוואה למיני האצ'בק, האייסמן ארוכה יותר ב-21.7 ס"מ (407.5 ס"מ) וגבוהה יותר ב-3.5 ס"מ (149.5 ס"מ), בעוד הרוחב זהה ועומד על 175 ס"מ.

חשמל בלבד: בעוד ההאצ'בק והקאנטרימן יזכו בהמשך הדרך גם לגרסאות בנזין, עם סיוע היברידי ובלעדיו, האייסמן צפויה להציע הנעה חשמלית בלבד. היצרנית הבריטית לא מפרסמת נתונים, אך סביר להניח כי היא תצויד ביחידת ההנעה של המיני SE, עם מנוע קדמי בהספק של 218 כ"ס ועם נתון תאוצה משוער של כ-7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

סוללת 54.2 קוט"ש, שבהאצ'בק מניבה טווח נסיעה של 402 ק"מ, וצפויה לספק כמה עשרות ק"מ פחות בשל המימדים המוגדלים. קצב הטעינה המהירה צפוי לעמוד על 95 קילוואט, ולאפשר את מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.

תמונות פנים טרם פורסמו, אך סביבת הנהג צפויה להיות דומה לזו של המיני האצ'בק עם מסך מגע עגול בטכנולוגיית OLED במרכז הקונסולה, כמחווה למיני המקורית. וללא לוח מחוונים - שאותו מחליפה תצוגה עילית אופציונלית.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה