דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן מכירה בפספוס - מאמצת את הפתרון של טסלה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן מאמצת את עמדות טסלה בארה"ב
  • תאפשר ללקוחותיה לטעון שם מ-2025
  • בכך היא מצטרפת לסוללה ארוכה של מותגים
טסלה עמדות טעינה סופרצ

פורד, ג'נרל מוטורס, ריביאן, וולוו, ניסאן, מרצדס, יגואר, לנד רובר, פיסקר, יונדאי, קיה וב.מ.וו. זו סוללת המותגים המרשימה שהודיעה במהלך החודשים האחרונים כי היא מאמצת את תקן השקע המהיר של טסלה בצפון אמריקה. חיבור שנקרא NCAS, שונה מזה שטסלה משתמשת באירופה ואצלנו ונקרא CCS. וכעת, גם פולקסווגן מצטרפת.

המשמעות היא שכל קבוצת הרכב הגרמנית שכוללת את אודי, פולקסווגן, פורשה, בנטלי ובוגאטי (סיאט וסקודה לא משווקות בצפון אמריקה) יאמצו את השקע החדש, ויוכלו להתחבר לרשת המטענים המהירים של טסלה (סופרצ'ארג'רים). כרגע כ-17 אלף עמדות בצפון אמריקה, 12 אלף מתוכן עמדות סופרצ'ארג'ר מהירות. בכל העולם יש לטסלה 45 אלף עמדות סופרצ'ארג'ר.

השינוי בקבוצת פולקסווגן צפוי להתרחש בכל הדגמים החשמליים שייצורו החל משנת 2025 עבור השוק האמריקאי, כאשר לקוחות שכבר מחזיקים ברכב חשמלי מתוצרת הקבוצה יוכלו לרכוש מתאם ייעודי. עדיין אין מחיר למתאם שכזה כשההערכות מדברות על כמה מאות דולרים, אבל כיוון שכל היצרניות בחרו להציע מתאם, סביר שהעלות תהיה פחות יקרה מההערכה הראשונית.

נזכיר כי לפני שנתיים הודיעה טסלה שתפתח את רשת הטעינה שלה לשימוש עבור הציבור הרחב, אך עד כה ביצעה את המהלך כפיילוט מצומצם במספר מועט של עמדות טעינה ברחבי העולם. סדרת ההסכמים שנחתמו מלמדת כי טסלה בחרה לשנות כיוון, ובמקום פתיחה גורפת של העמדות, תערוך שיתופי פעולה נקודתיים מול יצרניות רכב מתחרות.

בטסלה עדיין לא הודיעו כמה תעלה הטעינה ללקוחות פולקסווגן, אך בפיילוט שבוצע שילמו לקוחות טסלה מחירים נמוכים יותר לעומת לקוחות שהגיעו עם רכבים אחרים.

ואי אפשר מבלי להזכיר בהקשר זה את דבריו האלמותיים בשנת 2017 של אחד, מתיאס מולר, במקרה גם יו"ר קונצרן פולקסווגן: "עם כל הכבוד, יש כמה אלופי עולם בהכרזות מפוצצות, ואני לא רוצה לנקוב בשמות. יש יצרניות שמוכרות בקושי 80 אלף מכוניות בשנה ויש יצרניות כמו פולקסווגן שמוכרות 11 מיליון מכוניות בשנה ומייצרות רווח של 13-14 מיליארד יורו. טסלה מפסידה בכל רבעון מאות מיליוני דולרים ומפטרת עובדים. אל תיסחפו ותשוו תפוחים לתפוזים". עברו 6 שנים, הגלגל התהפך.

מה אנחנו חושבים: כרגע נותרו עם השקע האירופאי ביד שתי קבוצות ענק, טויוטה וסטלנטיס, ולא נופתע אם גם הן ילכו עם הזרם. לגבי אירופה וגם אצלנו, המצב נמשך כרגיל, שלא לומר נשלח אל מתחת לשטיח. כי מישהו יצטרך להשתמש במתאם ייעודי, וכפי שזה נראה כרגע זה הולך להיות הלקוח האירופאי.

אצלנו המצב מסובך יותר כי בישראל אפשר לשווק את המכונית גם בתקינה אירופאית וגם באמריקאית, ולפי פני הדברים כיום, רכב שייוצר עבור השוק האירופאי יגיע אלינו עם שקע CCS, ואילו רכב שמיועד לצפון אמריקה עם שקע NCAS. קיימת אפשרות שחברות יציעו את שני השקעים במכונית, או אפשרות בחירה ביניהם על פס הייצור בהתאם ליעד השיווק, אבל זה פחות סביר.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה