דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס EQE SUV 350 (מבחן דרכים) – טובה, אבל המחיר

Getting your Trinity Audio player ready...

מבין יצרניות היוקרה, ואולי אף מבין כל יצרניות הרכב בעולם, מרצדס היא זו שנכנסה לעולם החשמל עם התוכנית הסדורה ביותר לעולם נקי (בערך) מזיהום. ועשתה זאת במהירות שיא מעוררת השתאות, עם קו שמות ועיצוב חדשים לגמרי. כבר שמונה דגמים חשמליים לחלוטין יש למרצדס, וה-EQE SUV שהתייצב כאן למבחן הוא המצטרף החדש לאולם התצוגה.

כמשתמע משמו, זו גרסת פנאי ל-EQE הסאלונית יוצאת הדופן והשניים חולקים את פלטפורמת EVA החשמלית-ייעודית של היצרנית, כמו-גם חלק לא קטן של מכלולים, מנועים וסוללות.

במפתיע, ואולי מתוך רצון להותיר אותו במבנה קומפקטי יותר, גרסת הפנאי צנועה בממדיה מגרסת הסלון. בכ-8 ס"מ (486 ס"מ) באורך, 2 ס"מ (194 ס"מ) ברוחב ובסיס גלגלים ענק אבל עדיין קצר ב-9 ס"מ (303 ס"מ). עם זאת הוא - לא במפתיע - גבוה ב-17.5 ס"מ (168.5 ס"מ) ובעל תא מטען גדול ב-90 ליטר (520 ליטר).

אם להשוות אותו לבני מינו, למשל דגם הפנאי הוותיק והמוערך GLE של מרצדס עצמה, הרי שהוא בעל ממדים דומים, וגדולים רק במעט.

סיכום: מרצדס EQE SUV הוא רכב פנאי טוב למדי. גדול, מרווח, בעל איכות נסיעה גבוהה ועם טווח ראוי. אבל הוא מחסיר משהו בהדר והפאר שאמורים להגיע יחד עם סמל הכוכב, תחושת איכות והשקעה הגבוהה בתעשייה. ואת זה פחות מצאנו. תא נוסעים מציע בחלקו פלסטיק פשוט מדי, רשימת האבזור חסרה פריטים מתבקשים בהתחשב בתג המחיר, וגם בחבילות שמציעים המתחרים.

  • מתחרים ישירים: אודי Q8 אי-טרון, ב.מ.וו iX, יגואר i פייס
  • מחיר: 786 אלף שקל
  • טוב: נוחות נסיעה, טווח, מרחב פנים, מולטימדיה 
  • בסדר: יחידת כוח, עיצוב חיצוני
  • טעון שיפור: תא נוסעים לא מושקע דיו, אבזור, מחיר 
  • ציון:

כשהושק הדגם בישראל בקיץ האחרון, המחיר החל ב-650 אלף שקלים. כעת הוא יקר בכמעט 60 אלף שקלים (החל ב-708 אלף שקלים). רכב המבחן, ברמת גימור 'אלקטריק ארט', עולה כבר כמעט 800 אלף שקלים. זה המון, ויקר בכמעט 200 אלף שקלים ממתחריו הישירים אודי Q8 אי-טרון וב.מ.וו iX. מחירם של השניים כמעט ולא השתנה, הם חזקים ממנו משמעותית בחלק מהגרסאות ומאובזרים יותר.

באולם של מרצדס הוא מצטרף לעוד שלל דגמים חשמליים, ומשלים בכך רצף טריטוריאלי ירוק עבור לקוחות המתלבטים בין בנזין לחשמל. אבל הוא צריך לתת יותר. בוודאי במחיר שכזה.

איך נראה: הממדים הגדולים נבלעים בעיצוב העגלגל שזועק 'יעילות אווירודינמית'. המראה מאוד מרשים וחדשני, אבל באופן טבעי עקב הצורך במרכב גבוה, פחות חללי-מתקדם-מקורי מהאחות הסדאנית. ואם כבר, כמוה בעיקר מפספס משהו בזהות המותג.

כבר ממרחק מספר צעדים המכונית מזהה שאנחנו מתקרבים, ושולפת ידיות בוהקות באור לבן. מפגן ויזואלי מרנין בחושך. פתיחת דלת מגלה חלל אירוח מרהיב מואר ומהודר בעור וכרום, בעיצוב שהוא סוג של העתק-הדבק לגרסת הסדאן. וכמו במקרה שלה, ירידה לפרטים מגלה משטחים קשיחים ופשוטים למגע, מאלה שלא תמצאו במקבילות הבנזיניות של המותג, וכאלה שבמהלך הנסיעה כבר החלו להשמיע חריקות פה ושם. מסוג הדקויות שהיו עוברות בכל מכונית אחרת. אבל זו לא מכונית אחרת. זו מרצדס.

ההופעה מתקדמת ועשירה גם ואולי בעיקר בזכות צמד המסכים הגדולים שזוכים לנוכחות רבה בחלל הבהיר: לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("12.8) בקונסולה המרכזית. הם ברורים ובעלי אייקונים קריאים, אבל אלה מכם שאוהבים לשבת גבוה יגלו שגלגל ההגה מסתיר את חלקו העליון של לוח המחוונים.

ממשק המולטימדיה מבוסס על מערכת MBUX המצוינת של מרצדס שעל אף שלל תפריטיה, עושרה ואפשרויותיה, מאוד קלה להבנה ולתפעול ומציעה תמיכה מלאה בעברית (עם כמה כשלים קלים) וללא ספק מהטובות בתעשייה.

יתר הפקדים שמחוץ למסך, על משטחי ומתגי מגע, פחות נוחים לשימוש, גם כי לפעמים הם מגיבים למחוות אצבע מקרית, וגם כי לפעמים הם מתקשים להגיב כשבאמת נדרשים. ועוד עניין קטן - המאוורר רועש יחסית, וברכב חשמלי ובקיץ ישראלי לוהט כשהוא על עוצמה גבוהה, זה עשוי להטריד.

רכב המבחן הגיע ברמת גימור 'אלקטריק ארט', הגבוהה ביותר המוצעת כיום, שכוללת בין היתר גג פנורמי, מערכת שמע משובחת, זיכרונות וחימום למושבים הקדמיים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען (כולל חיווי רגל), תאורת לד דיגיטלית, חבילת חניה עם מצלמת 360 מעלות ועוד.

מפרט הבטיחות מרשים עם בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בתוכו, התרעת רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית כולל נהיגה בפקק, סיוע חירום למניעת תאונה ועוד. וכולן עובדות היטב.

עוד קצת ביקורת. בתחתית המרכב יש מדרגה שאינה מספיק בולטת כדי להניח את הרגל, ובולטת מכדי שניתן יהיה להיכנס ולצאת בנוחות. המושבים מלפנים נעימים וחובקים, אבל המושב קצר מדי גם אחרי הארכת הבסיס באופן שמקשה למצוא תנוחת נהיגה מוצלחת ונוחה למרות שלל אפשרויות הכיוון.

מאחור יש מלא מקום לכל כיוון אפשרי, הישיבה נוחה והתאורה העשירה שבוקעת מהידיות תורמת לאווירת העושר. על רקע זה מעט חבל לגלות את משטח הפלסטיק הפשוט שמתחת לפתחי המיזוג, משטח שמאכלס ברמות גימור גבוהות יותר בחו"ל יחידת פיקוד דיגיטלית נאה.

איך נוסע: EQE SUV מוצע בישראל רק בגרסת כניסה לדגם, ומאכלסת מתחת למעטפת מנוע חשמלי אחד בהספק של 292 כ"ס כשגרסת ההנעה הכפולה, כמו זו של רכב המבחן, משחררת מומנט גבוה יותר העומד על 78 קג"מ.

כמעט 300 כ"ס על כמעט 2.6 טונה הם לא מתכון לתאוצות מסחררות, אבל זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות זה עדיין מאוד זריז, וקצב צבירת הקמ"שים בהחלט מהיר בכל מצב נסיעה, כולל עם נוסעים ובקטעי כביש מאתגרים. אל תצפו כאן לזינוקים מסחררים בסגנון עדות החשמל המתקדם, אבל הקצב מהיר למדי.

את החשמל למנוע מספקת בגרסת ההנעה הכפולה סוללת 89 קוט"ש, קטנה במעט מזו שבהנעה האחורית. הנתון הרשמי קובע טווח של 510 ק"מ, כשבנסיעה רגועה למדי מדדנו צריכה של 4.8 ק"מ לקוט"ש - שמשמעותם 432 ק"מ נאים בין טעינות.

לדגם בישראל יש כעת רק מתלים רגילים "פשוטים" ולא מתלי האוויר שסופקו בחלק מהגרסאות בעבר, ואלה עושים עבודה ראויה ומסננים כראוי שיבושים וחלקי אספלט לא משכנעים. אבל מתלי האוויר - כפי שהתרשמנו בעבר - עושים זאת טוב יותר.

בידוד הרעשים טוב עם שתי הסתייגות: רעשי כביש מיותרים מצליחים לחדור בעיקר על אספלט גס, ויש רעש רוח קל החל ממהירות תלת ספרתית.

איך זה עובד? על אף הגודל, המשקל ומתלי הברזל, לא רע בכלל. המרכב הגדול והכבד נותר מאוזן גם תחת עומס, ההגה מצליח לתקשר באופן סביר והאחיזה יוצאת נשכרת - גם בגשם השוטף שהוטח בזמן המבחן - מההנעה הכפולה.

לבלמים עוצמה טובה אבל כמו בכל דגמי מרצדס המחושמלים, פעולת הדוושה מוזרה. הערנו על כך בכל אחד מהדגמים החשמליים בהם נהגנו, והמצב כאן דומה - עם מהלך לא אחיד בשלב שאינו מערב את הבלימה הרגנרטיבית, ועם נסיגת דוושה במצב מתוגבר. ואז היא קשה ועצית, ומקשה על מינון נכון. הגיע הזמן למצוא לכך פתרון.

את המשפט האחרון שמרנו דווקא לתאורה. מערך הלד הדיגיטלי כולל יותר ממיליון פיקסלים ליחידה, והתוצאה היא אלומה אדירה שמאירה באופן מושלם את הסביבה הרלוונטית, ומותירה את הסובבים מפוקסלים בריבועי חשיכה. נהדר.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 89 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 292 כ"ס / 78.0 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 486 ס"מ
  • רוחב: 194 ס"מ
  • גובה: 168.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 303 ס"מ
  • משקל: 2,580 ק"ג
  • נפח תא מטען: 520 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 6.6 שניות
  • מהירות מרבית: 210 קמ"ש
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר: 786 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה