דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בטיחות במושב האחורי: הג'יפונים מאכזבים

Getting your Trinity Audio player ready...


ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS של חברות הביטוח המקומיות מבצע מבחני ריסוק לרכבים חדשים כדבר שבשגרה, כפי שמבצע גם ה-EuroNCAP האירופי, ה-ANCAP האוסטרלי והאחרים. אלא שאחת לכמה שנים מחליטים ב-IIHS להוסיף מבחנים חדשים בהפתעה, וחושפים כך לא פעם ממצאים מטרידים. כך היה כאשר בוצעו לראשונה מבחני התנגשות חזיתית בחפיפה חלקית מצומצמת לפני מספר שנים, וכך קורה גם עכשיו כאשר הושם דגש על הנוסעים במושב האחורי.

הסיבה למבחנים החדשים עשויה להיות מפתיעה: ב-IIHS טוענים כי בעבר המושב האחורי היה המקום הבטוח ביותר לשהות בו בשעת תאונה, מכיוון שמרבית הנזק בהתנגשות נגרם מריסוק פיזי של חלקו הקדמי של הרכב. אלא שמבחני הריסוק הובילו לשיפור משמעותי בחוזק המבני של הרכבים, כמו גם לשיפור במנגנוני חגורות הבטיחות מלפנים ולהוספה של לא מעט כריות אוויר - רובן עבור היושבים מלפנים. בינתיים הפך המושב האחורי למקום המסוכן יותר, מה שכמובן מתעצם לאור העובדה שבדרך כלל יושבים בו נוסעים פגיעים יותר - ילדים ולעיתים גם קשישים.
אל המבחנים החדשים התייצבו לא פחות מ-15 רכבי פנאי קומפקטיים - רובם מוכרים היטב לקהל הישראלי. השניים היחידים שזכו בציון כללי "טוב" (הגבוה ביותר האפשרי) הם וולוו XC40 ופורד אסקייפ, האחרון אינו משווק אצלנו. אחריהם דורג טויוטה ראב 4 שזכה בציון "מתקבל על הדעת", ואיבד את הדירוג המירבי מכיוון שחגורת המותניים שלו נעה לכיוון הבטן בשעת תאונה ואילו הראש של בובת הניסוי נכנס בין כרית הוילון לבין חלון הצד בעת התנגשות.

בטיחות במושב האחורי: הג'יפונים מאכזבים

בדירוג "גבולי" זכו אודי Q3, סובארו פורסטר וניסאן רוג, מקבילו האמריקאי של האקסטרייל ואחיו הכמעט תאום של מיצובישי אאוטלנדר. בשלושתם ראש הבובה התקרב יותר מדי אל המושב הקדמי, באודי ובניסאן זוהה סיכון מוגבר לפציעות ראש וצוואר ואילו בסובארו זוהה סיכון לפגיעות בחזה.

בטיחות במושב האחורי: הג'יפונים מאכזבים

בציון "עלוב" זכו תשעה דגמים שרובם נמכרים בישראל: מאזדה CX-5, מיצובישי אקליפס קרוס, יונדאי טוסון (מהדור הקודם), שברולט אקווינוקס, הונדה CR-V ו-HR-V, ג'יפ קומפאס ורנגייד וגם ביואיק אנקור. בכל הדגמים האלו נרשם סיכון מוגבר לפציעות ראש, חזה וצוואר, כאשר חגורת הבטיחות הפעילה כוח מופרז וגרמה להחמרת הפגיעה.

בהונדה CR-V ובמאזדה CX-5 חגורת הכתפיים היתה גבוהה מדי עבור בובת הניסוי, שדימתה ילדה בת 12, במיצובישי וביונדאי הבובה התקרבה מדי למושב הקדמי ובג'יפ רנגייד היא אף פגעה בקורת המרכב האחורית. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה