דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גם הוא ירקרק: פולקסווגן קליפורניה הבא יהיה היברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן חשפה קדימון לקליפורניה חדש
  • לא על בסיס הבאז החשמלי, כן מולטיוואן T7 היברידי-נטען
  • יוצג בתערוכת קרוונים בסוף אוגוסט
פולקסווגן T7 קליפורניה

קליפורניקיישן: גרסאות מוטורהום על בסיס פולקסווגן טרנספורטר היו נפוצות כמעט מרגע לידתו של הדגם המסחרי המפורסם בעולם, מהבודדים בקטגוריה שזכה למעמד של אייקון מוטורי. הגרסאות הראשונות כונו ווסטפאליה, על שם החברה שביצעה את ההסבה ל׳בית מוטורי׳, בהמשך כונו גרסאות אלו (החל מה-T3 ב-1988) קליפורניה.

מאז ועד היום מכרה פולקסווגן 260 אלף טרנספורטר קליפורניה, פופולריות יוצאת דופן לה זכה בעיקר הדור האחרון (T6), עבור רבים אופציה כמעט יחידה לפעילות פנאי במשבר הקורונה שהביא להשבתה כמעט מוחלט של טיסות ברחבי העולם. ביקושים יוצאי דופן שגרמו להרחבת המשפחה עם גרסאות קליפורניה גם לקארפטר ולקאדי.

פולקסווגן טרנספורטר קליפורניה

טייק 5: פולקסווגן חשפה איורים ראשונים של קליפורניה חדש, הפעם על בסיס המולטיוואן (T7) העדכני שהוצג לפני כשנתיים, כשהוא נשען על פלטפורמת MQB המשמשת את דגמי הנוסעים ורכבי הפנאי של היצרנית. הקליפורניה יוצע בגרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר (150 כ"ס) ומנוע חשמלי (115 כ"ס) ותפוקה משולבת של 218 כ"ס. ההנעה קדמית דרך תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד.

מצברי 13 קוט"ש מקנים לו כ-48 ק"מ נקיים מזיהום, אבל הם גם יאפשרו אספקת חשמל למכשירים שונים, דבר שיאפשר לינת שטח ללא צורך בחיבור לגנרטור או לרשת חשמל באתרי קמפינג. פולקסווגן לא חשפה פרטים אודות האבזור של הקוסנפט, אבל ניתן לשאר שבדומה לקליפורניה T6, גם הוא יצויד בכל האביזרים הדרושים למוטורהום.

למשל מטבח עם כיריים, כיור ומקרר, שולחן מתקפל לארבעה עם סיבוב שני המושבים הקדמיים ב-180 מעלות לאחור ושתי מיטות זוגיות - אחת בקומה העליונה באמצעות גג נפתח חשמלית למעין אוהל, השניה בתא עצמו לאחר קיפול הספסל האחורי. עוד נציין שולחן מתקפל עם צמד כיסאות לישיבה מחוץ לרכב וגם צילונית כפולה, אחת מכל צד של הגג, לעומת יחידה בודדת ב-T6.

פולקסווגן טרנספורטר קליפורניה

מה אנחנו חושבים: פולקסווגן אומנם לא תהיה הראשונה שמציגה מוטורהום עם מערכת הנעה משולבת חשמל, שכן מרצדס הקדימה אותה עם ה-EQV מרקו-פולו. אבל נדמה שדווקא מערכת הנעה היברידית-נטענת מתאימה יותר לסגנון השימוש במוטורהום, עם אפשרות לנסיעות למרחקים ארוכים על מנוע הבנזין, ושימוש בסוללה לצורך הפעלה ממושכת של מערכות חשמל (תאורה, קירור, בישול) ללא תלות ברשת החשמל או בגנרטור רועש. צ׳מפיון, תביאו אותו.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה