דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן גולף לקראת עדכון - הנה מה שאנחנו יודעים בינתיים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המשפחתית של פולקסווגן תעבור בקרוב מקצה שיפורים
  • גרסאות היברידיות-נטענות עם טווח חשמלי של 100 ק"מ
  • תיבת ההילוכים הידנית לא תוצע עוד

רבת המכר מתעדכנת: פולקסווגן תחשוף בשנה הבאה את מתיחת הפנים לגולף, במה שכבר זכה לכינוי "דור 8.5". היצרנית הגרמניה עדיין לא חושפת פרטים רשמיים, אך בעיתונות הרכב הבריטית התפרסמו בימים האחרונים דיווחים המבוססים על הצהרות בכירי החברה, לצד מידע שדלף מפסי הייצור.

החשיפה תתקיים 5 שנים לאחר הצגת הדור הנוכחי של הגולף, מה שעשוי ללמד כי הדור הנוכחי יזכה לתוחלת חיים ארוכה משל קודמיו, שהוחלפו לגמרי לאחר תקופה של 7 שנים.

הארכת החיים של הגולף הנוכחית, שתהיה האחרונה עם מנועים מזהמים, תואמת לתכניות היצרנית - שכבר ציינה בעבר כי החל מ-2033 תשווק באירופה רכב חשמלי בלבד.

מבחינה עיצובית השינויים כרגיל יהיו מינוריים, ויתבטאו בעיקר ביחידות תאורה צרות יותר מלפנים ובחתימה חדשה לתאורת הלד מאחור. בתא הנוסעים ניתן יהיה לפגוש במערך מסכים חדש, בגודל "10.4 ללוח המחוונים ו-"12.9 למסך המגע המרכזי, לעומת מסך "10 בדגם היוצא.

מערכת ההפעלה זכתה על פי הדיווחים למעבד חזק יותר עם מערך שבבים מתוצרת סמסונג, לעומת קוואלקום בדגם הנוכחי, זאת במטרה לקצר את זמן האתחול.

כפתורי המגע על ההגה, שזכו לביקורת קשה - גם אצלנו - על תפעול מסורבל, הוחלפו במתגים פיזיים, ואילו האייקונים על גבי המסך המרכזי הוגדלו. גם איכות החומרים צפויה לעבור שיפור עם תוספת של דיפונים דמויי אלקנטרה בדלתות ברמות הגימור הבכירות.

בפולקסווגן צפויים להציע מערכת חדשה לחניה אוטומטית, שתאפשר יציאה עצמאית מחניות ונסיעה בחניונים בשליטה מהסמארטפון למרחק של מספר מטרים.

יותר חשמל, להתראות לקלאץ': באגף יחידות ההנעה צפויה פולקסווגן לשמור על מנועי הטורבו-בנזין המוכרים, עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר או 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, עם סיוע היברידי-מתון כבעבר אך עם הספק מופחת במטרה לשפר את פליטת המזהמים - 108 כ"ס במנוע הקטן מבין השניים (2-) ו-128 או 148 כ"ס במנוע הגדול יותר, שמציע כיום 150 כ"ס.

בנוסף תציע פולקסווגן כבעבר שתי גרסאות היברידיות-נטענות, אך עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים לעומת 1.4 כיום, ועם מנוע חשמלי חדש שמניב הספק משודרג של 212 כ"ס בגרסת הבסיס (8+) או עם הספק של 256 כ"ס בגרסת ה-GTE החזקה (11+).

סוללה מוגדלת צפויה לספק טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ, בדומה לדגמים החדשים של הפאסאט והטיגואן. גרסאות ה-GTI וה-R יזכו לחיזוק היברידי-מתון, כאשר ההספק לא צפוי להיות מושפע מכך. לראשונה בגולף, כל הגרסאות יצוידו בתיבת DSG כפולת מצמדים, כאשר התיבה הידנית תוסר מההיצע באופן סופי.

מה אנחנו חושבים: המעבר לחשמל הצליח לדלג באופן זמני על הגולף האיקונית, רק בגלל שבפולקסווגן בחרו למתג אחרת את הדגמים החשמליים - ויצרו את סדרת ה-ID, שבשלב זה עדיין נמכרת לצידם של הדגמים המסורתיים.

הגולף עוד תמשיך להימכר עם מנועי הבנזין למשך שנים ספורות, אך עדיין נותר סימן שאלה גדול בנוגע ליום שאחרי: האם הגולף התשיעית תהיה חשמלית, או שמא יוקרב השם הוותיק על מזבח החשמל? ואם תחושמל הגולף, האם תבחר פולקסווגן לגנוז את ה-ID.3? את התשובות לכך נקבל כנראה בשנים הקרובות.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה