דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי מרצדס ואודי, גם ב.מ.וו מציגה חשמל ייעודי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב.מ.וו חשפה פלטפורמה ייעודית לחשמל
  • תשמש בסיס לדור הבא של סדרה 3
  • הגעה לכביש רק בעוד שנתיים
ב.מ.וו ויז

חשמל ייעודי: ב.מ.וו חשפה את הויז'ן ניאו קלאסה (Vision Neue Klasse), קונספט על בסיס פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית שתשמש החל מ-2025 את מגוון הדגמים העתידי של היצרנית. המכונית הראשונה תהיה בממדים דומים לסדרה 3, כתשובה למתחרות כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ופולקסווגן ID7. הבא אחריו יהיה רכב פנאי שיחליף את ה-iX3.

צפייה בתוכן אחרי מרצדס ואודי, גם ב.מ.וו מציגה חשמל ייעודי

הנדסה ועיצוב: בשונה מפולקסווגן, מרצדס יונדאי ו-GM שפיתחו פלטפורמות ייעודיות, היצע החשמליות כיום של ב.מ.וו נשען על פלטפורמות מוסבות מדגמי בנזין וותיקים מה שגורר פשרות הנדסיות ועיצוביות וגורר אחריו יכולות נחותות מבחינת ביצועים, טווח נסיעה, יכולות דינמיות וגם ניצול חלל הפנים. לדברי היצרנית הפלטפורמה החדשה תאפשר שיפור של 30% בטווח הנסיעה וביכולת הטעינה המהירה בהשוואה לחשמליות כיום, ותשלב מערכת הנעה חשמלית מהדור השישי של ב.מ.וו.

ב.מ.וו ויז

עיצוב הקונספט הוא אבולוציה לאב הטיפוס (מכונה DEE) שהוצג בתחילת השנה בתערוכת CES, עם קו חלק ונקי בהרבה מהמקובל ביצרנית כיום. מלפנים עם שילוב יחידות התאורה בסבכת הכליות, בעוד מערכת מצלמות במקום מראות מאפשרת הפחתת מקדם הגרר.

סביבת הנהג מקורית עם הגה בעיצוב שתי צלעות (אנכיות) בעוד חלקה התחתון של השמשה הקדמית משמש לתצוגת נתונים ומסך מגע בקונסולה המרכזית אחראי להפעלת המערכות ללא מתגים פיזיים. שטחי חלונות גדולים מהמקובל, עם חלון ענק המלא את כל שטח הגג, מייצרים כך תחושה אוורירית.

ב.מ.וו ויז

מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו הייתה מחלוצות התעשייה בהנעה חשמלית עם ה-i3, על בסיס פלטפורמה ייעודית ומתקדמת שהוצגה כבר לפני עשור. למרות זאת העדיפה היצרנית להתמקד בעשור הקודם במערכות היברידיות-נטענות ועצרה פיתוח הנעה החשמלית והתוצאה ידועה, והותירה אותה מאחור בכל הקשור ליכולות ולאיכויות של דגמיה החשמליים.

הפלטפורמה החדשה שהציגה אמורה לאפשר לה ליישר קו עם התחרות. אלא שכיום היא כבר לא רק מול מתחרות גרמניות, אלה גם מול שחקניות צעירות מרחבי הגלובוס כשמלבד טסלה גם לוסיד, NIO, זיקר ואקספנג מתמודדות על ארנקו של לקוח היוקרה. והעובדה שלכביש היא תגיע רק בעוד שנתיים אינה מעודדת, שכן זהו משך זמן בו המתחרים עשויים לפתוח פערים גדולים עוד יותר עליהם יהיה קשה עוד יותר לגשר.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה