דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן מחפשת קרש הצלה סיני

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן תשקיע 700 מיליון דולר באקספנג הסינית
  • השתיים יפתחו יחד דגמים חשמליים חדשים
  • אודי תציג פלטפורמה חדשה בשיתוף עם SAIC

מחפשת עזרה: את המחצית הראשונה של 2023 סיימה פולקסווגן כמותג הרכב השני בגודלו בסין, עם קרוב למיליון מכוניות חדשות שנמכרו במדינה. אבל המגמה לא מבשרת טובות עבור היצרנית, שכן קצב המכירות שלה בסין ירד ב-8% לעומת התקופה המקבילה ב-2022, ואילו במכירות הרכב החשמלי במדינת הענק היא ממוקמת תשיעית בלבד, עם צניחה של 25%.

נתונים אלו הובילו את היצרנית לקדם הסכם חדש לשיתוף פעולה עם אקספנג, יצרנית קטנה במונחים סיניים, אך כזאת שנחשבת לחדשנית ומהבודדות שמוכרות גם באירופה. במסגרת שיתוף הפעולה תשקיע פולקסווגן 700 מיליון דולר ותמורתם תזכה לנתח של כ-5% מהבעלות על המותג.

אקספנג P7i

בסין, עבור סין: במסגרת שיתוף הפעולה, יפתחו שתי החברות שני דגמים חשמליים חדשים עבור "פלח הביניים" בשוק המקומי. הם יתבססו על פלטפורמת MEB הותיקה של הקונצרן האירופי, ויושקו בסין בעוד כשלוש שנים. שני הדגמים צפויים להצטייד במערכות האוטונומיות של אקספנג, שמציעות יכולת מוגבלת לנהיגה עצמאית בדומה למערכות המוכרות של טסלה.

הפיתוח יתבצע באמצעות חברת הטכנולוגיה החדשה שהקימה לאחרונה פולקסווגן בסין, המחזיקה במרכז הפיתוח הגדול ביותר של הקבוצה מחוץ לוולפסבורג שבגרמניה. 2,000 מומחים בתחומים של פיתח ורכש יעבדו על פרויקטים לייצור מקומי של רכבים חשמליים ומקושרים, כאשר מפעל הייצור של פולקסווגן במזרח סין יורחב ויבנו בו מתקנים לייצור עצמי של סוללות.

גם ביוקרה: במקביל גם אודי תעמיק את שיתופי הפעולה בסין - במקרה זה השותפה המקומית היא SAIC (שנגחאי אוטומוטיב), בעלת הבית של MG ומקסוס, בין היתר. שתי החברות יעבדו על פיתוח של פלטפורמה חשמלית חדשה לשוק היוקרה, לטובת ייצור דגמים בקטגוריות בהם אין לאודי נוכחות בסין. סביר להניח שמדובר בדגמים קטנים יחסית, יתכן ועל בסיס הפלטפורמה החדשה (והמצוינת) המשרתת את MG4.

גם אודי היא מיצרניות הרכב הגדולות בסין, עם 294 אלף רכבים שנמכרו במדינה במחצית הראשונה של 2023, נתון שממקם אותה במקום העשירי מבין מותגי הרכב הפועלים במדינה. בשונה משיתוף הפעולה בין פולקסווגן לאקספנג, ההסכם בין אודי ל-SAIC לא כולל העברת אחוזי בעלות.

אודי Q8 e-tron

מה אנחנו חושבים: בזמן שיצרניות הרכב האירופיות הגיבו בעצלתיים לטרנד החשמלי, בסין לא היססו וניצלו את ההזדמנות כדי לסגור בתוך זמן קצר פער בן למעלה מ-100 שנים. לא במקרה היצרנית שעקפה את פולקסווגן בשוק הסיני היא BYD, שמכרה במדינה 1.2 מיליון חשמליות בתוך חצי שנה בלבד וכעת מציבה את אירופה במרכז הכוונת.

הניסיונות של פולקסווגן להשיב לעצמה את הבכורה בכוחות עצמה לא עלו יפה עד כה, ולכן הקשיבו הגרמנים לפתגם המפורסם - "אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם". באנגלית זה נשמע טוב יותר, בסינית כנראה שאפילו עוד יותר.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. פולקסווגן מחפשת קרש הצלה סיני 
    DANY_TORONTO, 28-07-2023

    בינתיים אנחנו נוהגים רק במכוניות דלק = אני ואשתי.
    אנחנו לא מאמינים ברכבי החשמל עם כל הבעיות שלהם.
    במיוחד מוצרים סיניים!
    בקרוב ארכוש רולס רויס משנת 1979 עם 16,000 ק"מ בלבד - במצב יוצא מין הכלל עבור כ-30,000 קנדי. מחיר זה יכלול רישיון חדש, כל ההכנות ומס של 13%.
    אז מי צריך EVs?
    הנטייה כאן וארה"ב = הורדת מחירים - אנשים לא "נושכים" במכוניות האלה.
    עכשיו - יש בעיה חדשה. אין מספיק מטענים בתחנות דלק עבור מרחקי הנהיגה הארוכים שלנו = קנדה וארה"ב. כדי לפתור את הבעיה - 7 יצרנים מקנדה וארה"ב יתקינו מטענים ברמה 3 ל"טעינה מהירה" = עד 80% - בכבישים המהירים. טעינה כזו לוקחת "רק" 20 - 60 דקות = בזבוז זמן וכסף = עוצרים במשך הנהיגה ! המטענים יתאימו גם למכוניות טסלה.
    זה לוקח לי רק 5 דקות למלא את המיכל של הלינקולן הענק - הערב ליטר עולה 1.63 קנדי עבור 87 אוקטן. אך למי איכפת = לא לנו - במיוחד בשכונה שלנו עם הרבה מכונית יוקרה והמוני בעלי רכבי דלק - בכלל.
    בטוח שהמכורים למכוניות החשמליות יצטרכו לשלם. לא רק שהרכבים החשמליים עולים יותר - אלא שזה מוסיף להוצאות של בעלות של רכבים חשמליים!
    כבר דיברתי כאן על המון הבעיות עם רכבי חשמל!
    אז מה התגובה של כולכם?

    סגור תגובה

  • 2. בושה 
    א.א, 28-07-2023

    קרש הצלה סיני?
    בושה לגרמנים, איך הם מתקרבים לסינים עם האיכות המאוד נמוכה ,לא מתאים לפולקסווגן שהיא חברה עם איכות מאוד גבוה.

    סגור תגובה

  • 3. תגובה ל-1 
    טרנטינו, 29-07-2023

    אפשר לחסום את המגיב-1, קשקשן המשועמם שכל הזמן מפרסם בילבולי שכל

    סגור תגובה

  • 4. פולקסווגן מתחילה לאבד את הדרך 
    דני, 29-07-2023

    פולקסווגן הימרו על כל הקופה עם הרכבים החשמליים, מזל שהשאירו את המשך הפיתוח של מנועי בעירה אצל אחת מהקבוצה של הקונצרן, אחרת היו מתחילים להעלם מהמפה.

    סגור תגובה

  • 5. הסינים ממציאים מספרים 
    סיני, 30-07-2023

    BYD היא שקר. הם מייצרים הרבה יותר מכוניות ממה שבאמת נמכר והם מוכרים אותם בכאילו. שמים על המכוניות לוחיות רישוי ומציבים אותם למות בחניוני ענק כדי לנפח מספרים.
    יש מגרשים עם מאות אלפי מכוניות חדשות עם רישוי אך ללא בעלים. אותו דבר קרה עם תעשיית האופניים החשמליים שם. ייצרו מלא ושמרו במחסנים כדי להגיד שיש ביקוש ולהראות מספרי מכירות גבוהים, למרות שהכל פיקציה.
    חפשו ביוטיוב שרטונים של המגרשים האלה. רק תחשבו על הזיהום של כל הסוללות שיש שם שהולכות לפח. כמה אנגריה בוזבזה על הייצור רק כדי להראות מספרים. התעשייה הזו בבועה בסין כרגע.

    סגור תגובה

  • 6. כתבה חלקית ותגובות מצחיקות 
    דודו, 01-08-2023

    לאור כשלונה של קבוצת VW לייצר רכב חשמלי מעבר לבינוני מתייחס לETron שלאאודילאנייק של סקודה ול ID3/4 המכירות שלהם בסין. ( 1/3משוק הרכב העולמי ) מנכ״ל הקבוצה הכריז כל מצב חרום כי 40% מרווחי החברה הגיעו מסין ושם כמות הפריירים שקונים רכב חשמלי בינוני קבועה ומעדיפה מוצר מקומי
    כדי להשאר בשוק הסיני היא פשוט תקנה פלטפורמות מקומיות ותדביק לוגו של VW. אאודי עושה אותו דבר עם חברה ממשלתית סינית רק בלי להשקיע. BYD איננה מייצרת 1.2מליון רכבים חשמליים. המספר הזה כולל מכוניות מזהמות עם שם החיבה פלאג אין. ככלל בגלל המצב הכלכלי השוק הסיני מתכווץ וע״מ להמשיך ולקבל סובסידיות מייצרים עושים טסט וזורקים במגרשים. לא רק BYD

    סגור תגובה

  • 7. חשמלית סיני 
    מרצ'ל, 01-08-2023

    גם בתחום רכב חשמלי סין במקום ראשון בעולם.
    לכן לפולקסווגן אין ברירה ועושה צד נכון לשיתוף פעולה עם חברה מתקדמת סינית.

    סגור תגובה

  • 8. שאלה טכנית 
    רונן, 02-08-2023

    מה תפקידו של בורר מצבי הנהיגה בגיר ידני?

    איך הוא בדיוק מסייע בהעברת הילוכים?

    סגור תגובה

חזור למעלה