דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה בישראל, גם i7 החשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...


קצת יותר מחצי שנה לאחר שנחשפה בעולם, מגיעה לישראל ב.מ.וו סדרה 7 החדשה. מדובר בדור שביעי לספינת הדגל של היצרנית, שמציע לראשונה אופציה להנעה חשמלית מלאה תחת השם ב.מ.וו i7. לצידה תימכר ה-7 הקלאסית עם הנעה היברידית-נטענת, כאשר הנעת בנזין או דיזל לא תוצע לקהל המקומי.

הדור השביעי, שמכונה G70, ימשיך להתבסס על פלטפורמת CLAR מוסבת של הדגם היוצא, בשונה מהיריבה מרצדס המשתמשת כבר בפלטפורמות שונות ייעודיות בהתאם לסוג מערכת ההנעה בספינות הדגל - ה-S קלאס ה"רגילה" וה-EQS הכול חשמלית.

ב.מ.וו i7

בשונה מסדרה 7 היוצאת, החדשה תוצע רק בגרסת מרכב אחת, גדולה בכל ממד מגרסה הארוכה הלונג הקודמת - ארוכה ב-13 ס"מ (539 ס"מ), רחבה וגבוהה ב-5 ס"מ (195 ו-154.5 ס"מ בהתאמה), עם בסיס הגלגלים שהתארך בחצי ס"מ (321.5 ס"מ). תא המטען גדל ב-15 ליטר (540 ליטר) בגרסאות הרגילות וב-105 ליטר בהיברידית (525 ליטר).

הגרסה הראשונה שתשווק כאן ב.מ.וו היא ה-i7 עם מערכת ההנעה המוכרת מה-iX בגרסת 50, אך כאן מכונה דווקא 60. שני מנועים חשמליים (אחורי עם 313 כ"ס וקדמי עם 258 כ"ס) בתפוקה משולבת של 544 כ"ס, מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות, 0.4 שניות יותר מה-EQS580, אבל המהירות המרבית (240 קמ"ש) גבוהה ב-30 קמ"ש מהמתחרה משטוטגארט.

ב.מ.וו i7

מצברים בקיבולת 101.7 קוט"ש מאפשרים טווח נקי מזיהום של כ-625 ק"מ, עם טעינה מהירה בקצב של 200 קילוואט ומילוי מ-10% ל-80% בתוך 34 דקות. מערכת הטעינה הרגנרטיבית כוללת מצב אוטומטי, המתאים את העוצמה לתנאי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר וממערכת הניווט לרבות צמתים, כיכרות ושיפוע הכביש.
בשנה הבאה יצטרפו להיצע גם גרסאות היברידיות-נטענות, המשלבות בין מנוע בנזין מוגדש עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר למנוע חשמלי, עם תפוקה משולבת של 490 כ"ס ב-750e או 571 כ"ס ב-760e. בשתיהן עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. מצברי 18.7 קוט"ש מאפשרים טווח נקי מזיהום של כ-85 ק"מ, משמעותית יותר מבעבר אך 20 ק"מ פחות ממרצדס S580e.

ב.מ.וו סדרה 7

כל הגרסאות יוצעו עם מיתלי אוויר אדפטיביים מלפנים ומאחור, היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (בזווית של עד 3.5 מעלות) המסייע לצמצום קוטר הסיבוב ב-80 ס"מ, ומוטות מייצבים אקטיביים (עם הפעלה חשמלית לעומת הידראולית בעבר). אלה נועדו לשפר את נוחות הנסיעה במהירות נמוכה ולצמצם את זוויות הגלגול במהירות גבוהה. כאופציה בתוספת תשלום וכציוד תקני ב-760e.

על חרטום עם סבכת כליות ענקית ויחידות תאורה מפוצלות נשפכו כבר הררי מילים, אך נראה כי העדפות השוק הסיני סגרו את הדיון - הן שם, ויישארו בינתיים. הגדול והחשוב קובע במקרה זה. עוד שווה לאזכר את ידיות פתיחת הדלתות מוסלקות, מנגנון פתיחה חשמלי, חישוקים ייחודיים, סבכה אטומה וויתור על מפלטים מאחור במקרה של ה-i7. אבל בגלל הזהות לסדרה 7 בעלת מנוע בעירה פנימית, מקדם הגרר שהוא מהמשפיעים העיקריים על צריכת החשמל, בהחלט מרשים אך לא מתקרב לנתון של ה-EQS המתחרה (0.24 לעומת 0.20) בעלת המראה הלא סטנדרטי.

ב.מ.וו סדרה 7

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) עם מסך מגע גדול ("14.9) המופנה לכיוון הנהג. הבורר המסורתי מפנה מקום למתג בחירת מצב נסיעה (לפנים-אחור-חניה), עם הגה שונה בעל שתי צלעות, לעומת שלוש - ב-i7. יש אפשרת בחירה מגוונת של גימורים וצבעים לרבות ריפודי מושבים עשויים קשמיר עם כיוון חשמלי באמצעות מתגי קריסטל על דיפון הדלת, תאורת אווירה משולבת בגימור שקוף לרוחב הקונסולה המרכזית וצמד חלונות השמש.

ב.מ.וו סדרה 7 ו-i7

לנוסעים מאחור יש צמד מסכי מגע ("5.5) בדלתות האחוריות השולטים במערכת הבידור ונוחות. כאופציה יוצע מושב אחורי ימני עם הטיית המסעד לאחור והדום לרגליים, אבל מסך HD ענק ("31.3) הנפתח מהתקרה עדיין לא נכנס לייצור ולא ניתן להזמינו.

ב.מ.וו סדרה 7 ו-i7

כן תהיה מערכת ניווט עם חצי הכוונה במציאות רבודה, זיכרון אוטומטי של תוואי הנסיעה ואפשרות חזרה אליו בנסיעה לאחור ל-200 מטר (50 מטר בעבר) ואת כל מערכות הסיוע לנהיגה המוכרות לרבות שילוב נהיגה אוטונומית ברמה 3 בהתאם לרגולציה. 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. קלדנות אונליין! 
    קרן, 30-10-2023

    אנחנו מחפשים אנשים (גברים ונשים) לעבודה פשוטה מהבית. הזמן נקבע על ידיכם במהלך היום! אנו מספקים את החומר.. (עבודות בתחום, קלדנות, כתיבה, הזנת תוכן, הזנת נתונים),
    052-4313764 צרו איתנו קשר בוואטספ

    סגור תגובה

חזור למעלה