דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דור חדש לניסאן סרנה, בינתיים לא לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


נהגים ישראלים רבים ודאי זוכרים את ניסאן סרנה, מוביל הנוסעים המסחרי שהסתובב כאן בשנות התשעים יחד עם אחיו לפלטפורמה ניסאן לארגו. מאז הסרנה נטש את השוק האירופי ואת ישראל, אך המשיך להתעדכן ולהימכר במדינות אסיה - וכעת מציגה לו ניסאן דור חדש לחלוטין, שישי במספר.

העיצוב החריג של הסרנה מתבטא לא רק ביחידות התאורה העצומות מלפנים, השמשות הענקיות והחישוקים הקטנים ("16), אלא גם במימדים. לסרנה אורך של 469 ס"מ, דומה לסקודה קודיאק, גובה של 187 ס"מ - שהם 10 ס"מ יותר מקיה קרניבל העצום, אך מימד הרוחב שלו עומד על 169 ס"מ בלבד, נתון דומה לזה של יונדאי i10 הקטנטנה. בתוך הקופסה המשונה הזו מכניסה ניסאן 7 או 8 מקומות ישיבה, בהתאם לגרסה.

ניסאן סרנה

לטובת השימושיות המשפחתית מציגה ניסאן מספר פתרונות מעניינים, ובהם דלת הזזה חשמלית הנפתחת בהושטת רגל וללא מגע, כיסי אחסון למכשירים סלולאריים לכל אחד מהמושבים ברכב, דלת תא מטען עם פתיחה נפרדת לחלק העליון עבור הנגישות במקומות חניה צפופים, שליטה נפרדת על מערכת המיזוג מהמושבים האחוריים ומושבים דוחי מים.
בניסאן גם מבטיחים כי הסרנה "תוכנן מבחינה מדעית" כך שיצמצם את תחושת הבחילה לנוסעים. לשם כך הוגדלו החלונות למקסימום האפשרי, מסכי התצוגה הוצבו בגובה מקסימלי, המושבים עוצבו מחדש כך שיצמצמו את תנועות הגוף, מבנה הרכב תוכנן להתמודדות אופטימלית עם רוחות צד והמתלים הוקשחו עבור צמצום הרכינה בעיקולים.

ניסאן סרנה

בחרטום ניתן למצוא מנוע בנזין בסיסי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק של 150 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית או כפולה, אך גם יחידת הנעה שצפויה יותר לעניין את הקהל הישראלי - דור שני למערכת ה-ePower ההיברידית של ניסאן. נזכיר: הדור הראשון של המערכת, שצפוי להגיע ארצה בקרוב באקסטרייל ובקשקאי, נשען על מנוע חשמלי בהספק של למעלה מ-200 כ"ס ונעזר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים המשמש כגנרטור לטעינת הסוללות. הדור השני, שנחשף כעת בסרנה, מבוסס גם הוא על מנוע חשמלי אך בהספק של 163 כ"ס בלבד, כאשר הסוללות נטענות באמצעות מנוע בנזין 3 צילינדרים חדש, בנפח 1.4 ליטרים ובהספק של 98 כ"ס. בניסאן טוענים כי יחידת ההנעה החדשה מעבירה את הכוח בצורה חלקה ושקטה יותר, וכי תוכנת הניהול של המנוע מתזמנת את ההנעה והדימום של מנוע הבנזין בהתאם למהירות הנסיעה, מצב התנועה והנחיות מערכת הניווט.

ניסאן סרנה

בנוסף, לראשונה בניסאן, יציע הסרנה גם מערכת עזר לחניה ש"מקליטה" את תמרוני הנהיגה הקבועים בחניה הביתית, מזהה את קוי הסימון ומסוגלת לחנות עצמאית בהתאם, וכן מערכת להתחמקות אקטיבית ממכשול במצב שבו בלימת החירום האוטונומית לא מסוגלת לבצע עצירה אפקטיבית. 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה