דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

האמריקאים עוד לא רוצים חשמל - מרצדס ופורשה חוזרות לבנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותגי היוקרה מדווחים על ירידה בביקוש לחשמליות באמריקה
  • בקנדה מרצדס תצמצם שיווק דגמים חשמליים מודרניים
  • פורשה תמשיך לייצר את המקאן הוותיק עם מנוע בנזין
פורשה מקאן

מצביעים בארנק: מרצדס ופורשה צפויות להאט שיווק דגמים חשמליים בצפון אמריקה, כך עולה מדיווח באתר חדשות הרכב AutoNews. הסיבה לכך היא שנציגי המכירות של היצרניות הגרמניות מדווחים על ירידה בביקוש לדגמים חשמליים, בשונה מהמצב באירופה למשל.

בסוכנויות מרצדס בקנדה דיווחו כי לאור המצב הכללי עם עליית הריבית ושיעורי אינפלציה גבוהים, לקוחות נרתעים מעלויות המימון הגבוהות של דגמים חשמליים. שווה לציין כי נתח השוק של הדגמים החשמליים שמרצדס משווקת בקנדה עמד ברבעון הראשון של השנה על 5.4% מסך כל מכירות המותג, בהשוואה לכ-24% חשמליות מסך מכירות המותג בישראל באותה התקופה.

נזכיר כי הטבת המיסוי על רכב חשמלי בקנדה נמוכה משמעותית מזו שבגרמניה ובישראל ומביאה למחירים גבוהים משמעותית לדגמים אלו. למשל מחירו של EQB חשמלי בקנדה גבוה בכ-50% מזה של ה-GLB בעל מנוע בנזין, לעומת מחיר דומה לשניים בשוק הגרמני והמקומי. בהתאם מרצדס תציע שם יותר דגמי בסיס זולים עם מנועי בנזין, ותאט שיווק דגמים חשמליים.

בנזין ותיק במקום חשמל מודרני: גם פורשה צפויה לעכב שיווק דגמים חשמליים, כשבמקרה שלה הסיבה עליה מצהירים אנשי היצרנית היא מחסור בתשתיות טעינה "מתוחזקות" ברחבי ארה"ב. בשונה מוולוו, פורד וג'נרל מוטורס, פורשה לא מעוניינת בשיתוף הפעולה עם טסלה בתחום עמדות הטעינה, ומעדיפה שלא להיות תלויה מבחינה זו במתחרה האמריקאית.

מבחינת היצרנית הגרמנית ההשפעה המשמעותית ביותר בטווח הקרוב היא השקת המקאן החדש שיוצע רק עם מערכת הנעה חשמלית. בצפון אמריקה המקאן הנוכחי הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג, וביצרנית חוששים מכך שלקוחות ותיקים ימנעו מרכישת הדגם החשמלי החדש לאור הבעיות בתשתיות הטעינה. בכדי שלא לאבד נתח שוק פורשה תמשיך בשלב זה לייצר את המקאן הנוכחי בעל מנוע בנזין בלבד, למרות היותו הדגם הישן ביותר בהיצע היצרנית שהוצג לראשונה לפני עשור.

בטווח הארוך זה עשוי להקשות מימוש האסטרטגיה לשווק כ-80% דגמים חשמליים עד סוף העשור, שכן השוק האמריקאי נחשב לשני הכי גדול עבור היצרנית (אחרי סין) עם 23% מסך המכירות העולמי של המותג כיום.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. דודו 
    פשוט לא טובות מספיק, 04-07-2023

    זו תוצאה של עובדה מצערת מבחינתן שאין להם שום יתרון להיפך רק חסרונות מול טסלה S ו X. הן מבחינת בטיחות הן מבחינת אמינות הן מבחינת טווח והן מבחינת ביצועים. אין קונים לסחורה החשמלית שלהם. התמריץ הוא קשקוש כי התמריצים לא חלים על מוצגי יוקרה

    סגור תגובה

  • 2. מי רוצה לנסוע בתוך מיקרוגל (לת)
    צודקים האמריקאים, 04-07-2023

  • 3. טכנולוגיה לא בשלה 
    אחד, 04-07-2023

    לרכב חשמלי אין המון מרכיבים יקרים כמו מנוע , גיר ועוד. אז למה לעזאזל הוא עולה 30-40% יותר ובסוף מקבלים טווח מוקטן , טעינה ארוכה ועוד. בקיצור הטכנולוגיה למרות שהיא העתיד , עדיין לא בשלה בהווה. וכנראה זה לא רק אני שחושב ככה.

    סגור תגובה

  • 4. ביקוש נמוך לרכבים שלהם לא לחשמליות של טסלה 
    אבנר, 04-07-2023

    טסלה שוברת שיאי מכירות כל רבע והאין הרבה משקי בית עם הכנסה גבוהה בארה״ב שלא רוצים רכב חשמלי או קנו אחד. הקשקוש של פורשה מראה את המצב הקשה של התעשייה הגרמנית שלא מצליחה להתחרות עם האמריקאים והסינים.

    סגור תגובה

  • 5. האמריקאים עוד לא רוצים חשמל - מרצדס ופורשה חוזרות לבנזין 
    DANY_TORONTO, 05-07-2023

    DANY_TORONTO
    אכן - רוב האנשים בקנדה וב-ארה"ב נוהגים במכוניות דלק - למרות שאני רואה לא מעטים טסלה 3. לא אכפת לנו כמה עולה הדלק. אני נוהג במכונית V8 ענקית = בלינקולן טאון קאר = 2 טון ללא מטען. בשלב זה גז 87 עולה 1.47 לליטר - אבל למי אכפת. לאישתי פוקוס דלק.
    הרולס רויס אשר ימגיע אלינו - מ-1979 V8 משתמש באוקטן הגבוה ביותר - אבל שוב - לא אכפת לי.
    מרצדס הגדולים משתמשים בסופר גאז וגם שאר המותגים.
    בשכונה שלנו יש רק טסלה 3 אחד, בבעלות מישהו ששוכר בית ממולנו. טסלה 3 נהוגות כאן בעיקר על ידי הסינים.
    אנחנו לא אוהבים את רכבי החשמל עם כל השליליים שלהם. המחירים הגבוהים שלהם וקרינת ה-ELF וה-EMF שלהם = רע מאוד לגוף האדם. מדדתי כמה מאלה = עד 80 מיליגאוס = אלה הן היחידות למדידה של ELF ו-EMF.
    התקן העולמי אומר: בדירה \ בית עד 2. עד 4 מקובל וכל דבר מעל 6 מסוכן לבני אדם. כמובן - זה לא מהאינטרס של היצרנים לספר לנו = הצרכנים!
    אני מציע לכל מי שלא יודע על אלה - לכו ותלמדו מה הם 2 המונחים לעיל וכיצד הם נוצרים ברכבי רכב חשמליים.
    זה חל על רבים מכם במדינת ישראל שנשבעים ברכבי החשמל. אחרת - אנא סיתמו את חריץ האוכל שלכם! לדבר = כסף אבל פה סגור = זהב. נְקוּדָה.
    כל האנשים בשכונה שלנו נוסעים במכוניות גדולות - מלבד הזוג הנ"ל. אפילו יש להם X1 bmw וטנדר דלק לתיקוני גג של הבעל.

    סגור תגובה

  • 6. קרינה מהבטריות - תבדקו כמה קרינה כזאת נפלטת מרכב בנזין רגיל 
    יסמין, 05-07-2023

    מה לעשות - גם כשהגלגלים מסתובבים נוצרת אותה קרינה, וזה לא קשור לבטריה או בנזין. אגב - למי שדואג לגבי סרטן - זיהום אוויר של רכבי בנזין הוכח כמסרטן, בניגוד לקרינה לא מייננת, שלא ברשימה.

    סגור תגובה

חזור למעלה