דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חגיגות היובל נמשכות: ב.מ.וו חושפת את ה-3.0 CSL

Getting your Trinity Audio player ready...


במסגרת אירועי היובל לחטיבת M הספורטיבית של ב.מ.וו, חשפה היצרנית כבר ארבעה דגמים יחודיים - וכעת מגיע החמישי והמסקרן מכולם, ה-3.0 CSL. מדובר גם בדגם הייחודי ביותר מבין החמישה, שייוצר ב-50 עותקים בלבד - וכולם יורכבו בעבודת יד. ה-3.0 CSL המקורית, מ-1972, היתה למכונית הראשונה שעברה תחת ידיה של חטיבת המירוצים - אז על בסיס ב.מ.וו E9 קופה, כיום על בסיס ה-M4.

ראשית, קצת היסטוריה. דרכה של ה-3.0 CSL המקורית החלה בניצחון היסטורי בשש השעות של נורבורגרינג עם יואכים סטוק וכריס אמון מאחורי ההגה, תוך קביעת שיא הקפה של 8 דקות ו-21.3 שניות על ידי ניקי לאודה ב-3.0 CSL נוספת, ונמשכה בשש אליפויות אירופה במכוניות סאלון בשנות ה-70. בהתאם לתקנות, ב.מ.וו נדרשה לייצר גרסה עם רישוי לכביש הציבורי. 167 מהן יוצרו והיא נחשבת לפריט אספנות מאוד מבוקש ויקר. אגב, המראה שלה העניק לה את הכינוי המפורסם 'באט מוביל'.

ב.מ.וו 3.0 CSL

כאמור, הבסיס למכונית המודרנית היא ה-M4 CSL, בעצמה גרסת קצה ל-M4 בייצור מוגבל של 1,000 יחידות. המרכב עשוי קרבון ומעוצב כהומאז' לגרסת המקור, לרבות צמד כונסי אוויר עגולים בפגוש הקדמי, בתי גלגלים מורחבים מלפנים ומאחור, צמד מסיטי אוויר בקצה מכסה המנוע וצמד ספוילרים מאחור, אחד בקצה הגג השני בקצה דלת תא המטען. סבכה הכליות השנויה במחלוקת של סדרה 4 קופה נראית כאן טוב משמעותית, ואנחנו מקווים שתגיע גם למתיחת הפנים העתידית של הדגם.

ב.מ.וו 3.0 CSL

לדברי ב.מ.וו, תהליך הצביעה בהשראת מכונית המירוץ נעשה אף הוא בעבודת יד ואורך לא פחות משישה ימים. תא הנוסעים כולל מושבי באקט מקרבון, שמוצא ביטוי גם בקונסולה המרכזית. וכמו ב-M4 CSL, גם היא מוותרת על מושבים אחוריים.
מנוע שישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המוכר של ב.מ.וו (S58) מפיק כאן 560 כ"ס, 10 כ"ס יותר מה-M4 CSL. בכך הוא הופך למנוע השישה צילינדרים החזק ביותר שב.מ.וו יצרה מעולם. סעפת הפליטה מטיטניום זהה ל-M4 CSL, קלה מזו שב-M4 הרגילה (4.3 ק"ג) ואחראית לצליל דרמטי. המנוע מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית - עם בורר הילוכים ייחודי - והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. נתוני ביצועים לא פורסמו.

ב.מ.וו 3.0 CSL

על הבלימה אחראים דיסקים קרמיים (400 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור) ועל הקשר לאספלט צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S עם הכיתוב 50 על הדופן, על חישוקי אלומיניום מחושל ("20 מלפנים, "21 מאחור) עם מנגנון נעילה מרכזית, לראשונה בדגם של ב.מ.וו. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה