דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס שברה את שיא ההקפה בנורבורגרינג

Getting your Trinity Audio player ready...


שיא ההקפה על מסלול הנורבורגרינג המפורסם בגרמניה נשבר שוב, שנה וארבעה חודשים אחרי שנקבע בפעם האחרונה. המחזיקה התורנית בכתר היא מרצדס AMG One, שרושמת נתון מדהים , שש דקות ו-35.2 שניות, מהר יותר ב-8.1 שניות מהשיא הקודם שנקבע על ידי פורשה 911 GT2 RS MR.

מאחורי ההגה ישב מארו אנגל, נהג המרוצים של מרצדס בסבב GT3, שאמר: "זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. לא ציפיתי שנוכל לקבוע זמן הקפה כזה בתנאי המסלול, עם חלקים מסוימים רטובים".

מרצדס שברה את שיא ההקפה בנורבורגרינג

למעשה, מרצדס AMG One הוצגה כבר לפני 5 שנים, אך רק כעת יחידות ראשונות ירדו מפס הייצור, תמורת 10 מיליון שקלים לפני מיסים. אגב, מדובר בייצור מוגבל של 275 יחידות בלבד.

המנוע של ה-AMG One זהה ל-V6 המוגדש בנפח 1.6 ליטר שממוקם באחורי מכוניות הפורמולה 1 של לואיס המילטון וג'ורג ראסל, יחידה שמורכבת בעבודת יד במפעל החברה בבריקסוורט, בריטניה, עם התאמות נדרשות לכביש הציבורי. ההספק המרבי: 574 כ"ס. הסל"ד המרבי: 11 אלף.

מרצדס AMG One

מנוע הבנזין מאחור מסתייע בשני מנועים חשמליים. אחד עם 122 כ"ס מחובר ישירות למגדש הטורבו, אחר עם 163 כ"ס מחובר ישירות לגל הארכובה ומספק דחף נוסף. וזה לא הכל. שני מנועים חשמליים נוספים (163 כ"ס כל אחד) מוצבים מלפנים, כל אחד מחובר לגלגל מלפנים, ובכל מתקבלת הנעה כפולה עם הספק משולב של 1,063 כ"ס.

הביצועים בהתאם: זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7 שניות. ל-300 קמ"ש היא מגיעה ב-15.6 שניות בדרך ל-352 קמ"ש מרביים. אגב, מצברי 8.4 קוט"ש מאפשרים לה טווח נסיעה נקי מזיהום של 18 ק"מ.

מרצדס AMG One

כבסיס משמשת שלדת קרבון עם תת-שלדה מאלומיניום מלפנים ומאחור, ומערכת מיתלים רב-חיבוריים מלפנים ומאחור נתמכת ביחידות קוילאובר (בולם בתוך קפיץ) אופקיות על-מנת להנמיך את מרכז הכובד, עם אפשרות להנמכת המרכב (3.7 ס"מ מלפנים, 3 ס"מ מאחור) למסלול המרוצים.

על הבלימה אחראים דיסקים קרמיים (398 מ"מ ושש בוכנות מלפנים, 380 מ"מ וארבע בוכנות מאחור) ועל הקשר לאספלט צמיגי מישלין קאפ 2R במידה 285/35מלפנים ו-335/30 מאחור, שפותחו על ידי היצרנית הצרפתית במיוחד עבורה. לחישוקי המגנזיום המחושל ("19 מלפנים, "20 מאחור) כיסוי קרבון להקטנת הגרר.
מרכב הקרבון עוצב כמובן בדגש על יעילות אווירודינמית, עם שלל כונסי ומסיטי אוויר ומזכיר שלא במקרה מכוניות למרוצי סיבולת. כולל כונס אויר על הגג לסעפת היניקה, מדפים נשלפים בחלק העליון של בתי הגלגלים מלפנים להקטנת מערבולות אוויר, פס אורכי בחלק האחורי ליציבות כיוונית וספוילר אחורי ענק מתכוונן חשמלית.

מרצדס AMG One

כמו במכונית פורמולה 1, גם כאן הנהג יכול לבחור באמצעות מתג DRS בין כוח הצמדה מרבי להגברת אחיזה בפניות, לכוח מופחת לטובת מהירות מרבית בישורות. מצב שסייע בין היתר להגיע ל-338 קמ"ש בישורת הארוכה של Döttinger Höhe.

אל תא הנוסעים נכנסים דרך צמד דלתות נפתחות כלפי מעלה ובתוכו צמד מושבי באקט קבועים. יש אפשרות לכוון את מרחק וגובה ההגה כמו-גם את גובה צמד הדוושות. הגה המירוץ כולל נורות סל"ד לטובת העברת הילוכים אופטימלית ומתגי שליטה על מערכות שונות. יש גם צמד מסכי נתונים בגודל "10. אחד מאחורי ההגה, שני במרכז הקונסולה. 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה