דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו קרוסטרק הוא ה-XV החדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סובארו מתחילה לשווק XV מעודכן, עם שם חדש
  • אין שינויים מכאניים בהשוואה לדגם היוצא
  • המחיר: בין 160 ל-180 אלף שקלים

כמעט שנה לאחר שנחשף, מגיע לישראל סובארו קרוסטרק - שהוא לא יותר ממתיחת פנים לסובארו XV המוכר, זה שהוצג והגיע לישראל כבר ב-2017. הפלטפורמה זהה וכך גם מרבית הרכיבים המכאניים, אך יש בכל זאת מעט שינויים - כולל ויתור על גרסת ה-1.6 ליטרים הבסיסית שלא תוצע עוד.

נפח תא המטען - כפי שמופיע במפרט הטכני - גדל משום מה משמעותית (564 ליטר לעומת 310), אך ההבדל נובע משיטת חישוב בתקן אמריקאי (SAE) עם נפח כולל עד התקרה, בעוד שבעבר החישוב היה על פי התקן האירופאי (VDA) - עד גובה המדף.

גם המנוע הוא עדיין בוקסר בנזין אטמוספרי, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-152 כ"ס. החיבור הוא לתיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה-קבועה, המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות, 0.1 שניות יותר מבעבר כתוצאה מעליית משקל קלה. מנוע הבנזין בנפח 2.5 ליטר (182 כ"ס) אותו משווקת סובארו בצפון אמריקה לא יעשה עליה.

מבחינה עיצובית הוא שומר על מראה דומה לדגם היוצא, עם שינויים בעיקר בחרטום ובאחוריים לרבות יחידות תאורה ופגושים שונים. אלה מאפשרים לו שיפור קל בזווית הנטישה (30.1 מעלות, 1.5 מעלות יותר), אבל ללא שינוי בזווית הגישה (18 מעלות) ובמרווח הגחון (22 ס"מ). בסביבת הנהג השינוי העיקרי הוא מסך מגע גדול יותר בגרסאות הבכירות ("11.6) בעוד בגרסת הבסיס סידור של שני מסכים ("7 כל אחד).

גרסת הבסיס (160 אלף שקל) מסתפקת בציפוי פלסטי להגה ולידית ההילוכים לעומת ציפוי עור בבכירות והיקרות יותר. והיא גם מסתפקת בשקע USB בודד (ארבעה בבכירות). גרסת הביניים (170 אלף שקל) מוסיפה מנופי שליטה בהילוכים מההגה ומפתח חכם בעוד הגרסה הבכירה (180 אלף שקל) כוללת גם מושב נהג מתכוון חשמלית וחלון שמש.

לכל הגרסאות מוצמד מערך הבטיחות איי-סייט מהדור החדש של סובארו, עם שלוש מצלמות (לעומת שתיים), זווית צילום רחבה יותר ומעבד חדש המסול להגדיל את טווח הזיהוי, ומאפשר תיקון סטייה מנתיב (התרעה בעבר), לצד בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת כעת לתפקד בזחילת פקקים.

התרעת שטחים מתים מוצעת בשתי הגרסאות הבכירות. יש מעתה שמונה כריות אוויר (במקום שבע בעבר), כאשר הנוספת מותקנת בין הנוסעים מלפנים. במפתיע, מערכת בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור הוסרה מהרשימה.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה