פולקסווגן ID.4 הוא הדגם החשמלי השני שהציגה היצרנית הגרמנית אחרי ה-ID.3 והוא יהיה לרכב החשמלי הראשון של פולקסווגן בישראל. ה-ID.4 הוא אח כמעט תאום לסקודה אניאק שכבר משווק כאן כשנה ושניהם חולקים את פלטפורמת MEB הייעודית לרכבים חשמלים ומשמשת בין היתר גם את אודי Q4 וקופרה בורן.
מידותיו של
פולקסווגן ID.4 דומות לאלו של סקודה אניאק, כאשר בסיס הגלגלים דומה (277 ס"מ), אך הוא קצר ממנו ב-6.5 ס"מ (458.5 ס"מ), צר ב-3 ס"מ (185 ס"מ) וגבוה ב-2.5 ס"מ (164 ס"מ) ממנו, עם תא מטען קטן בכ-40 ליטר (543 ליטר).
בשלב זה בינתיים, ישווק ה-ID.4 רק בגרסת מנוע אחורי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו ומזניק את הרכב ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, 0.2 שניות פחות מאניאק מקביל. מצברי 82 קוט"ש מאפשרים 519 ק"מ בין טעינות, עם טעינה מהירה (135 קילוואט) ומילוי מ-5% ל-80% בתוך 36 דקות. גרסת GTX עם מנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים הקדמיים (299 כ"ס והנעה כפולה) מאפשרת ביצועים טובים משמעותית (6.2 שניות ל-100 קמ"ש) אך תשווק כאן רק בעתיד.
סביבת הנהג של ה-ID.4 כוללת מסך מגע ("10 בגרסאות הבסיס, "12 בבכירות) ולוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5.3), אליו צמוד בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה). בשונה מהאניאק, כאן אין מנופי שליטה בעוצמת הרגנרציה מאחורי ההגה.
רשימת האבזור כוללת בגרסת הכניסה
Pro ריפודים משולבי עור עם חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת חניה היקפיות, מפתח חכם וחישוקי "19. גרסת הביניים
Pro Advanced מוסיפה גם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ובקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים. הגרסה הבכירה
Pro Premium כוללת גם דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי קבוע (עם וילון) וחישוקי "20.
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, בעוד הגרסה הבכירה מוסיפה גם שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים ותאורת מטריקס לד אדפטיבית.
פולקסווגן ID.4 – מחירים:
פולקסווגן ID.4 ברמת גימור Pro יעלה 214,900 שקלים
פולקסווגן ID.4 ברמת גימור Pro Advanced יעלה 255,900 שקלים
פולקסווגן ID.4 ברמת גימור Pro Premium יעלה 272,900 שקלים
למאמר זה התפרסמו 10 תגובות