דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן מצהירה: היצע הדגמים יצטמצם, חשמל בלבד לאירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

100 ימים בדיוק לאחר שנכנס לתפקידו, הציג מנכ"ל פולקסווגן תומאס שייפר את מפת הדרכים של המותג לשנים הקרובות וחשף כמה שינויים מפתיעים, החל מהחזרת הכפתורים לגלגל ההגה ועד לשינוי שיטת השמות של הדגמים החשמליים. חלק מההצהרות כבר הופיעו בעבר בפרסומים של החברה, אך חלקן נשמעות כאן לראשונה.

בהתאם לתכנית האסטרטגית של הקבוצה, מצהיר שייפר כי פולקסווגן תפסיק לייצר רכבים מונעי בנזין באירופה לכל המאוחר בשנת 2033, ייתכן שאף קודם. לא פחות מ-10 דגמים חשמליים חדשים יוצגו על ידי המותג עד לשנת 2026, אך למרות הכמות המרשימה הזו - בכוונת החברה לצמצם את מספר הדגמים ולהשקיע במספר קטן יותר של "דגמי ליבה".


הדוגמה הראשונה לכך היא רכב פנאי חדש שצפויה להציג פולקסווגן על בסיס המשפחתית החשמלית ID.3. על אף שכיום משווקת פולקסווגן את ה-ID.4 במשבצת הזו, היצרנית מתכננת להוסיף למבחר דגם נוסף במימדים קטנים יותר ועם עיצוב שונה מזה של המשפחתית. 

ככלל, פלטפורמת ה-MEB, שמשרתת כיום את מרבית הדגמים של קבוצת פולקסווגן (פולקסווגן ID.3, סקודה אניאק, קופרה בורן, אודי Q4 ואחרים) צפויה לפנות בשנים הקרובות את מקומה לטובת פלטפורמה חדשה בשם SSP, עליה יתבססו כלל הדגמים החשמליים של הקונצרן. זו קרוב לוודאי תאפשר לחשמליות של פולקסווגן להשיג מספר שיפורים מתבקשים, ובהם הוספת תא מטען מלפנים, מעבר לבלמי דיסק מאחור, קצב טעינה מהיר יותר ואף הצגת גרסאות ביצועים עם הספק גבוה מ-300 כ"ס - הנתון המירבי כיום של דגמי ה-MEB. 

פולקסווגן חשמלית

עוד קודם לכן, היצע הדגמים החשמליים של פולקסווגן יורחב בשנים הקרובות עם דגם כניסה חדש בשם ID.2, שיתברג לצידה של הפולו בקטגוריית הסופר מיני וישווק במחיר מובטח של "פחות מ-25 אלף יורו". לשם ההשוואה, מחירה של הפולו בגרמניה מתחיל כיום ב-20 אלף יורו, בעוד גולף בסיסית עולה כ-30 אלף יורו. כמתבקש, מתוכננת גם גרסת פנאי ל-ID.2.

פולקסווגן חשמלית

בשנה הבאה עתידה פולקסווגן להציג מתיחת פנים מקיפה ל-ID.3 המשפחתית, שתכלול אמנם שינויים קלים בלבד בעיצוב החיצוני - אך תשפר באופן מהותי יותר את מערך המולטימדיה ואת איכות החומרים בתא הנוסעים. מאוחר יותר תוצג גם גרסת GTX ספורטיבית למוביל הנוסעים ID.BUZZ.

שייפר מצהיר כי בפולקסווגן מתכננים לשפר את הנדסת האנוש של דגמי החברה ולהחזיר לשימוש את הכפתורים הפיזיים שעל גלגל ההגה "בהקדם האפשרי". המעבר של היצרנית לתפעול באמצעות משטחי מגע לא התקבל בברכה אצל לקוחות המותג, והדגמים הראשונים שצפויים לחזור לכפתורים הפיזיים הם הדורות הבאים של פאסאט וטיגואן.

פולקסווגן חשמלית

בפולקסווגן מתלבטים באשר לשימוש העתידי בשמות הדגמים הותיקים, בהם פולו וגולף, שכן שיטת השמות של הדגמים החשמליים מבוססת כיום על הכינוי ID בתוספת מספר. סביר להניח כי הפופולאריות שצברו השמות הותיקים במהלך השנים תאפשר להם להישאר בשימוש בצורה זו או אחרת. יצוין כי שיטת השמות של הדגמים החשמליים צפויה להשתנות מעט בקרוב, כאשר דגמי הפנאי יקבלו את האות X בצמוד למספר - על מנת לצמצם את כמות המספרים וליצור הקשר ברור יותר בין רכבי הכביש לרכבי הפנאי שמבוססים עליהם.

עוד סיפר שייפר על תכנית ההתייעלות ועל חלוקת העבודה המחודשת בין מותגי הקבוצה השונים. כך למשל סקודה תהיה אחראית לא רק על פיתוח הדור הבא של סופרב, אלא גם פולקסווגן פאסאט. זו האחרונה תיוצר בגרסת סטיישן בלבד, לאור הביקוש הנמוך לגרסת הסדאן באירופה. בנוסף תקבל סקודה אחריות על השוק ההודי ועל פיתוח הדגמים הזולים של פלטפורמת ה-MQB A0, בהם סקודה פאביה וסיאט איביזה וארונה. 

פולקסווגן חשמלית

חטיבת סיאט סובלת בתקופה האחרונה מירידה חדה במכירות וברווחיות - זאת בשל הסטת משאבי הייצור אל תת המותג קופרה, היקר והרווחי יותר. החטיבה הספרדית תקבל את האחריות על פיתוח הדגמים החשמליים הקטנים של הקונצרן, בהם קופרה אורבן-רבל שהוצג כקונספט, ובעתיד עשויה לעבור טרנספורמציה ולהפוך למותג שירותי ניידות. פולקסווגן עצמה תעסוק בפיתוח פלטפורמת ה-SSP, בעוד תחום הנהיגה האוטונומית יופקד במפתיע בידיה של חטיבת הרכבים המסחריים.

פולקסווגן חשמלית

גם חלוקת הייצור במפעלים השונים תשתנה, כאשר במקום להצמיד מפעל למותג ספציפי - יחולקו אתרי הייצור בהתאם לפלטפורמות השונות של הדגמים. המהלך צפוי לחסוך לקונצרן כ-220 מיליון אירו מדי שנה.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה