דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X2 (פלאג-אין) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו מאז ומתמיד מיצבה את עצמה כאמת מידה דינאמית בקטגוריות שבהן היא מתחרה. אפילו כשהוצגו סדרות ה-X למיניהן, וחובבי המותג נחרדו מכך שהחברה מחפשת קהלים חדשים, הן התגלו כמכוניות מהנות יותר לנהיגה מהמצופה. אחד המוטיבים הויזואליים של גרסאות העילית של ב.מ.וו הוא סמל ה-M, בעיקר אם לא מדביקים אותו באופן עצמי על רכבים שלא ראויים לכך. שורשיה של חטיבת M של ב.מ.וו נטועים עמוק בימי המירוצים של שנות השישים והשבעים של המאה הקודמת, ומכוניות רבות שנושאות את סמל M נכנסו לפנתיאון המכוניות הספורטיביות. רבים מחסידי המותג רואים בכך שב.מ.וו. לוקחים את דגמי X למיניהם עם המנוע החזק ביותר ומדביקים עליהם את סמל ה-M, חילול קודש של ממש. מעניין מה הם היו חושבים על ה-X2 ההיברידית הירוקה בגרסת M שלקחנו למבחן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X2


ב.מ.וו X2 פלאג-אין, 1.5 ליטרים, אוט' 6 הילוכים, 220 כ"ס, 315,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת כוח

נוחות נסיעה עירונית

איכות חומרים והרכבה

מרחב במושב האחורי

התנהגות כביש דינאמית

  אבזור

במוו X2 פלאג אין

ב.מ.וו X2, גרסת הקופה של ה-X1, הוצגה בשלהי 2017 והחלה להימכר בפועל בשנת 2018. לאחר שכבר בחנו אותה ב-iCar, ב-2020 היא החלה להימכר גם בגרסת פלאג אין היברידית וכעת הגיעה תורה להיבחן. גרסה זו מגיעה ברמת גימור אחת בשם M-Sport ויכולה להיות שלכם תמורת כמעט 300 אלף שקלים. יצאנו לבדוק למה ב.מ.וו באמת מתכוונת כשהיא משווקת גרסת M היברידית.

עיצוב 

אפשר לומר שעיצובה של X2 נאה, ומה שבטוח הוא שאי אפשר להתעלם ממנה. מלפנים נמצא את האף הכבד שנושא בגאון את שבכת הכליות האופיינית. יחידות התאורה האחוריות המוארכות היו הראשונות לבשר את תחילתה של מגמה, שהלכה והקצינה בסדרה 2 גראן קופה. ב-X2 זה עדיין נראה מעודן. סמלי הפרופלור בקורה C בולטים אך מועדים לפורענות: לרוכשים כדאי להצטייד בכמה סמלים חלופיים מאיביי. גרסת ה-M מוסיפה לעיצוב ה-X2 פגושים נמוכים יותר, חצאיות צבועות, כונסי אוויר ובעיקר חישוקי 19 אינץ' מרשימים למראה. בשביל לשמור על הפוליטיקלי קורקט, ב.מ.וו הסתפקו ביציאת אגזוז בודדת אחת. נחמד מצידם.

במוו X2 פלאג אין

אמנם X2 נראית קצת כמו רכב פנאי, אבל לא כזה שהייתם חושבים לקחת לטיול שטח או אפילו לאיזה שביל לא סלול מתחת לבית. היא נראית כמו גרסה ספורטיבית של רכב פנאי וזה כנראה עושה יופי של עבודה על הכביש, אם זה עושה לכם את זה. למרות הצבע הלבן הסולידי, X2 משכה לא מעט מבטים סקרניים.

במוו X2 פלאג אין

תא הנוסעים

למרות תג מחיר לא נמוך, מוזר לגלות שה-X2 לא מאפשרת כניסה ללא לחיצה על השלט. המראות מתקפלות לחיים והתאורה החיצונית מקבלת אותנו בברכה. מבפנים קל להבין שמדובר בגרסת M: דיפוני התקרה שחורים, הגה נאה עם לוגו M ניצב מול הנהג והמדרס השמאלי גם אופייני לגרסאות M. מאחר וה-X2 היא האחרונה שהוצגה מבין הסדרות הנושאות את האות F (הסדרות החדשות כבר ממוספרות עם G), היא עדיין מקבלת לוח מחוונים שכולל שני מחוונים ראשיים עגולים גדולים, כפתורים שונים שנלקחו מדגמי F ואת הגה ה-M הקודם. בדגמים הצעירים יותר מגיע הגה M שונה ולוח מחוונים דיגיטלי.

במוו X2 פלאג אין

תא הנוסעים של ה-X2 עוטף את היושבים מלפנים עם תנוחת ישיבה נמוכה יותר ממה שמצפים ברכב פנאי. המושב האחורי מאפשר לשנע שני מבוגרים בגודל מלא, למרות שמרחב הראש גבולי לאנשים גבוהים מ-180 ס"מ. הימצאותם של פתחי מיזוג מאחור תעשה להם רק טוב. הנוסע השלישי צריך להיות מצומצם במידותיו כדי להסתדר בנסיעה ארוכה. המושבים הקדמיים של גרסת ה-M בעלי כוונון חשמלי והם עוטפים ואוחזים היטב את היושבים בהם. תמיכת הירכיים מצוינת ותמיכת המותניים ניתנת לכיוון חשמלי.

במוו X2 פלאג אין

איכות החומרים וההרכבה של X2 פשוט מצוינת. דיפון העץ המחורץ נעים למראה ולמגע. העור הבהיר מרגיש ונראה איכותי ביותר.

בתוך משענת היד שבין המושבים נמצאת תושבת לטעינה אלחוטית של הטלפון: תשאירו אותו שם, כדאי לכם. ככלל, רשימת האבזור ארוכה למדי אך יש בה גם כמה חוסרים מוזרים: במסגרת הספרטניות הגרמנית נגלה שחוץ מכניסה ללא מפתח, אין מראה מרכזית מתכהה אוטומטית ומערכת השמע היא הבסיסית בהיצע. מצלמות סביבת החניה מצוינות, למרות שהמצלמה האחורית מציגה גם את לוחית הרישוי. בנוסף, לא מתאפשרת תמיכה באנדרואיד אוטו, אך יש תמיכה באפל קארפליי. חבל.

במוו X2 פלאג אין

X2 כוללת אבזור בטיחות סביר בלבד: מערכת התרעה על סטיה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), מערכת התרעה לשמירת מרחק כולל בלימה אוטונומית במהירות עירונית עם זיהוי הולכי רגל ומערכת התרעת עייפות. במחיר הזה היינו מצפים גם להתרעת רכב בשטח מת. בהיבט הבטיחות הפאסיבית, Euro NCAP לא ביצעו מבחן ריסוק נקודתי ל-X2 מאחר והם קובעים שתוצאות המבחן של ה-X1 חלות על ה-X2. כך יצא ש-X1 סיים את מבחן הריסוק בתוצאה מרשימה של 5 כוכבים וציון משוקלל גבוה. אין מה לדאוג בהיבט הזה.

בגרסת הפלאג-אין נפח תא המטען קטן מ-470 ל-410 ליטרים, וגם הגלגל החלופי מפנה כאן את מקומו לטובת ערכת ניפוח. נציין גם כי הגרסה הנטענת לא רשאית לגרור, בעוד בגרסת הבנזין ניתן לחבר עגלה במשקל מירבי של 1.7 טונות.

במוו X2 פלאג אין

נוחות נסיעה

גרסאות M של מכוניות ב.מ.וו. נוטות להתפשר בפרק זה: הן בד"כ מצוידות בחישוקים גדולים, צמיגים נמוכי חתך ומערכת מתלים ספורטיביות ונוקשה יותר שלכאורה מקריבה את נוחות הנסיעה לטובת ההנאה מנהיגה. גם ה-X2 שלנו לא ממש חורג מהמצופה. הצמיגים הגדולים מייצרים רעש כביש שנוכח באופן די קבוע במהירות נמוכה ובינונית, והוא מתגבר במידה ואיכות האספלט נמוכה מהממוצע. מרגיש כאילו ב.מ.וו לא עשו את המיטב עם הבידוד מבתי הגלגלים: אם במקרה עוברים על פני אבן חצץ קטנה, היא נשמעת מתוך בית הגלגל.

במוו X2 פלאג אין

מצד אחד, השילוב של מערכת מתלים נוקשה וצמיג בחתך נמוך, מקשה על X2 להתמודד עם כבישים רעועים בתוך העיר. מצד שני, וכפי שהורגלנו בכיול כזה, המצב משתפר עם עליית המהירות: בידוד רעשי הרוח מצוין וגם יכולת השטחת המהמורות טובה יותר במהירות בינעירונית. המסקנה: תעברו לדווש על אופניים בתוך העיר. זה ירוק יותר.

במוו X2 פלאג אין

מנוע ותיבת הילוכים

בוקר. מתניעים עם כפתור ההתנעה השחור. כלום לא קורה: ה-X2 ההיברידית מתחילה את היום באופן חשמלי. מעבירים את מוט ההילוכים ל-D. המוט הזה שונה מהג'ויסטיקים שב.מ.וו הרגילו אותנו אליהם בעשור החולף. יוצאים מהחניה, מערכת החשמל טעונה ומנוע הבנזין לא מתעורר עד שלא ממש צריכים אותו. מתחת למכסה המנוע נמצא אותו מנוע 3 צילינדרים מוגדש-טורבו בנפח 1,500 סמ"ק המוכר מדגמים רבים של היצרן ומניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים פלאנטרית עם 6 הילוכים. ב-X2 ב.מ.וו שידכו למנוע המוכר מנוע חשמלי שמניע את הגלגלים האחוריים בלבד. יחד השניים מגיעים להספק משותף של 220 כ"ס ב-5,000 סל"ד ולמומנט מרשים של 39.2 קג"מ ב-1,500 סל"ד נמוכים.

במוו X2 פלאג אין

על הנייר זה נשמע מעניין, אבל על הכביש יחידת הכוח של X2 פשוט מצוינת: השילוב בין מנוע הבנזין והחשמלי עובד חלק וחזק. כמו חזק? ה-X2 מגיע מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות בלבד והכוח זמין לפקודת רגלו של הנהג. קיבולת הסוללות של המנוע החשמלי מאפשרת נסיעה של עשרות ק"מ בלי שמנוע הבנזין יותנע. משך הטעינה המלא של הסוללות בשקע כוח ביתי הוא עד חמש שעות, כאשר טעינה של קצת יותר מ-3 שעות תמלא כ-80 אחוז מהקיבולת. כשהסוללה מסתיימת מנוע הבנזין נכנס לפעולה ובעיקר ניתן להבחין בזה לפי מד הסל"ד. תיבת ההילוכים עובדת בצורה חלקה ורק חבל שאין פקדים להעברת הילוכים ידנית על גלגל ההגה. ספרטניים כבר אמרנו?

מבחינת צריכת הדלק במבחן, מדדנו נתון ממוצע של 15.3 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה עם טעינת חשמל אחת חלקית. בשימוש יומיומי רגוע עם טעינה משקע חשמל במקום העבודה או בבית, יכול להיות שתוכלו לשכוח מתחנות דלק לכמה שבועות.

במוו X2 פלאג אין

התנהגות כביש

האם כל אותן פשרות שחווינו בפרק נוחות הנסיעה, יעשו חסד עם X2? ובכן, הוא הפתיע אותנו לטובה מבחינה דינאמית. אחיזת הכביש גבוהה והוא מצליח להעביר מעט היזון חוזר מהשלדה לנהג שמאחורי ההגה. צמיגי גודייר איגל נמוכי חתך מסייעים במשימה הזו. האם חובבי המותג יכולים להירגע? כן ולא. למרות שהמנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים לא מדובר כאן בחזרה לימים העליזים של הנעה אחורית והיגוי יתר ביציאה מפניות. זו לא מכונת נהיגה אלא רכב פנאי עם יכולת בונוס של הנאה מנהיגה. אם תדחפו את X2 מעבר למעטפת האחיזה של הצמיגים, יגיעו תת היגוי וההבנה שלא מדובר במכונית ספורטיבית פר אקסלנס. ה-X2 בהחלט נמצאת במקום דינאמי טוב.

במוו X2 פלאג אין

סיכום

ב.מ.וו X2 היא קצת עוף מוזר בסדרות הדגמים של ב.מ.וו: היא מבוססת על X1 כך שמצד אחד אך היא קצרה יותר ופחות פרקטית מבחינת מרחב, אך מצד שני היא נאה ושיקית יותר. היא מתאימה לזוג בורגני או משפחה קטנה וצעירה שרוצה להיות קצת יותר ירוקה וחסכונית. אז מה האופציות האחרות שיש להם לבדוק? כרגע ה-X1 ומיני קאנטרימן, שמשתמשות באותה יחידת הנעה, הן המתחרות הישירות של X2 “מתוך הבית”. אודי Q3 ומרצדס GLA לא מציעים עדיין גרסה היברידית מתחרה, וולוו XC40 וג'יפ קומפאס מציעים כבר יחידות כאלו ואילו יגואר E-pace צפוי להגיע בתחילת השנה הבאה עם תשובה היברידית הולמת. כך או אחרת, ב.מ.וו X2 ההיברידי מהווה חלופה מעניינת למי שמחפש רכב פנאי היברידי יוקרתי.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה