דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאן TGE - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


מאן, מותג המשאיות של קבוצת פולקסווגן, התמקד עד לאחרונה במשאיות הגדולות יותר. מי שיקפוץ לביקור במוסך המרכזי של מאן בראשון לציון, יוכל לפגוש שם אינספור משאיות ענק, מערבלי בטון, מנופים, כבאיות, משאיות גרר, מטאטאי כבישים וגם אוטובוסים כמובן. לא מקום שנכנסים אליו בדרך כלל עם רשיון ב' בכיס.

אבל למאן, שמשתייכת לקבוצת פולקסווגן, יש בשנים האחרונות גם מסחרית קטנה יותר בשם TGE. מדובר באחות תאומה של פולקסווגן קראפטר, שמתחרה בקטגוריה של פיאט דוקאטו, מרצדס ספרינטר ואחרות. מרבית המכירות הן של הדגם הכבד יותר, במשקל כולל של 5 טון, זה שמשתלם יותר בחישובי המס; אבל ישנה גם גרסה במשקל כולל של 3.8 טון, שמתאימה לכל נהג שהוציא רשיון לרכב פרטי לפני שנת 2007. זו גם הגרסה שפגשנו הפעם.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאן TGE

מאן TGE

עיצוב

במסגרת שיתוף הפעולה הקודם של קבוצת פולקסווגן בקטגוריית המסחריות, אז יוצר הקראפטר יחד עם מרצדס ספרינטר, נדרשו היצרניות לבידול עיצובי כלשהו. למרצדס יש בכל זאת קו ואופי משלה. הפעם זה היה פשוט יותר: למאן אין דגמים פרטיים, ולכן לא היה צורך לשנות את הקראפטר במאומה. השניים נראים זהים לחלוטין, מלבד הסמל על החזית. מדובר בעיצוב תכליתי ואף אלגנטי במידה, עם קווים ישרים ופס כרום בוהק אחד שמחבר בין שני פנסי החזית.

תא הנוסעים

סביבת הנהג של ה-TGE זהה גם כן לאח התאום מבית פולקסווגן. קל מאוד להתמצא כאן מכיוון שהכל מסודר בצורה ברורה והגיונית. איכות החומרים לא מתעלה, אך ההרכבה בסדר בסך הכל. היינו שמחים לחומרים מעט יותר רכים במקומות בהם הנהג מרבה לגעת - על גלגל ההגה, משענות היד או בורר ההילוכים.

מאן TGE

הכניסה לעמדת הנהג נוחה יחסית, ושם הוא פוגש בכסא הידראולי יעיל עם שפע של אפשרויות כוונון - כולל הארכת בסיס המושב וניפוח חשמלי של כרית הגב התחתון. פגשנו כסאות עם הידראוליקה אפקטיבית יותר, אבל בסך הכל נוח לשבת מאחורי ההגה של המאן.

היצע תאי האחסון עצום, בפער ענק על פני חלק מהמתחרים. יש מדף עליון למסמכים בתקרה, תאים בראש הדשבורד, תא משמאל להגה ומספר תאים מתחת למערכת המולטימדיה, תאים גדולים בדלתות והרשימה עוד ארוכה. רק חבל שאף אחד מהתאים לא מסתיר בתוכו שקע USB לטעינה.

מאן TGE

מימין לנהג יש עוד שני מושבי צוות, כמובן הרבה פחות נוחים ממושב הנהג - אבל לא פחות טובים ממה שמציעים רוב המתחרים.

רשימת האבזור דלילה יחסית בגרסאות ה-4 טון, ואת ה"פינוקים" ניתן לפגוש בגרסאות הכבדות יותר, שם הטבות המיסוי מאפשרות ליבואנית לגלות נדיבות באבזור. ב-4 טון בה נהגנו יש מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, כזו שמוכרת גם מדגמי סוזוקי - הרי מדובר באותה היבואנית, "מכשירי תנועה". המערכת מציעה מסך גדול יחסית עם ניווט של ווייז ואפליקציות נוספות, אך בהיעדר כפתורי שליטה פיזיים הופך התפעול למסובך יחסית.

עוד במפרט: בקרת שיוט (לא אדפטיבית), תיקון סטיה מנתיב, דימום מנוע בעמידה ומחשב דרך מפורט ויעיל. בגרסת ה-5 טון תפגשו גם בבקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה היקפיים, חיבורי USB, מצלמות היקפיות 360 מעלות, תאורת לד, פנסי ערפל ועוד.

מאן TGE

נוחות נסיעה

בנהיגה עירונית אנחנו פוגשים בהיגוי כבד יחסית, לפחות בזמן שהרכב ריק. גם רדיוס הסיבוב גדול יחסית ונדמה שזווית הצידוד של הגלגלים הקדמיים היתה יכולה להיות חדה יותר. עם זאת, הראות החוצה מצוינת והמראות הכפולות פשוט מעולות. גם מצלמת הרוורס, בהתקנה מקומית בגרסה הזאת, מכוונת היטב ומסייעת לתמרונים.

מאן TGE

נוחות הנסיעה בינונית, לא מעבר לזה. ספיגת השיבושים איננה מעודנת וה-TGE נוטה לקופצנות מסוימת. נדמה כי פיאט דוקאטו או מרצדס ספרינטר יהיו נוחים ממנו. מחוץ לעיר הנסיעה נוחה יותר, והמסחרית הגדולה מפגינה יציבות מרשימה על הכביש המהיר. גם כאשר זה הופך גלי, חשוף לרוחות צד או רטוב.

מאן TGE

מנוע ותיבת הילוכים

את המאן TGE אנחנו פוגשים עם יחידת הנעה שמוכרת היטב מפולקסווגן. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 177 כוחות סוס ומומנט של 41.8 קג"מ. מדובר בהרבה מאוד כוח עבור רכב כזה, אבל דווקא בהאצה הראשונית זה פחות מורגש: השהיית הטורבו מוחשית, ותיבת 8 ההילוכים האוטומטית ממהרת להעלות הילוכים לטובת החסכון - וכך מושגת תאוצה יחסית מתונה.

מאן TGE

כאשר הקצב עולה, המנוע מרשים הרבה יותר. אין לו בעיה להאיץ בקלילות את המסחרית הגדולה למהירויות שיוט בכביש 6 וגם מהר יותר, עקיפות ותאוצות ביניים מתבצעות ביעילות והתיבה מגיבה מהר לפקודות הדוושה.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.8 ק"מ לליטר. סביר בהחלט.

מאן TGE

התנהגות כביש

ה-TGE בכבישים המפותלים נותר יציב, בטוח ומשרה שלווה על הנהג. הוא לא מרבה לרכון בעיקולים, התגובות שלו צפויות, הבלמים נשכניים וההיגוי מדויק למדי.

מאן TGE

העמסה

גרסת ה-3.8 טון שבחנו מוצעת במרכב קצר יחסית ועם גג נמוך. כדי לקבל את ה-TGE במימדים גדולים יותר, תצטרכו לשדרג את רשיון הנהיגה ולבחור בגרסת 5 הטונות. הגרסה הכבדה גם מציעה אופציה לדלת הזזה שניה מאחור, בקלה יש אחת מימין. אך בכל מקרה השימושיות כאן גבוהה הודות לדלתות אחוריות גדולות עם פתיחה של 270 מעלות, מדרגות כניסה נוחות, ידיות אחיזה ותאורה. כושר ההעמסה בגרסה הזו עומד על 1,580 ק"ג, לא רע.

מאן TGE


סיכום

מאן TGE לא שונה מהותית מאחיו התאום פולקסווגן קראפטר, למעט אולי מפרט האבזור העשיר יותר שמציע האח התאום. האח הפחות מוכר מציע תא נוסעים שימושי עם פתרונות אחסון רבים, כסא הידראולי מוצלח, מנוע חזק (בעיקר במהירויות גבוהות), תיבת הילוכים יעילה וגם צריכת דלק חסכונית יחסית.

לדגמי מאן בישראל - מאן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה