דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג מוסו - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לסאנגיונג יש ניסיון רב-שנים בקטגוריית הטנדרים. המוסו הנוכחי, שהגיע לישראל לאחרונה, הוצג כבר לפני חמש שנים; קדם לו האקטיון ספורטס, ולפניו שווק בתחילת המילניום טנדר אחר בשם מוסו. האם הפעם לסאנגיונג יהיה קל יותר בהתמודדות המאתגרת מול טויוטה היילקס ואיסוזו די מקס? והאם ההיעדרות של מיצובישי מהזירה מפנה מקום לטנדר הקוריאני?

המוסו מגיע הפעם בגרסה מוארכת בשם "גרנד", עם ארגז גדול יותר, כושר העמסה שגדל באופן משמעותי וגם עם כמה שדרוגים למערכות המכאניות המיועדות לנהיגת שטח.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאנגיונג מוסו

סאנגיונג מוסו, 2.2 טורבו-דיזל, 202 כ"ס, אוט' 6 הילוכים, מ-259,900 שקלים
יתרונותחסרונות
גודל ארגזיכולת שטח
כושר העמסהנוחות נסיעה
אבזורמחיר

 

עיצוב

המראה החיצוני מרשים מקודמו, עם חזית דומה לזו של הרקסטון המשמש לו בסיס, אבל מהצד ומאחור הוא מגושם למראה עם חישוקים קטנים מדי ביחס למרכב. גם סביבת הנהג דומה לזו של רכב הפנאי-שטח, אבל יש כאן לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) בעוד מסך מגע קטן ("8) ופחות מרשים.

 

תא הנוסעים

איכות החומרים טובה יחסית, למעט שימוש בדיפון פלסטיק דמוי קרבון שנראה מצועצע. הפריע לנו היעדר כיוון עומק להגה המקשה על תנוחת הנהיגה ומושבים רחוקים מלשכנע - בעיקר לאורך זמן - מבחינת נוחות ותמיכה.

גם תנאי השירות של היושבים מאחור אינם מזהירים. מפתח הדלת צר ומקשה על הכניסה, ומגרעת בולטת בקצה הדלת האחורית עשויה לפגוע בגופו של המנסה לסגור אותה. באופן חריג, חגורת הבטיחות לנוסע שלישי במרכז הספסל היא למותניים בלבד, סידור שחשבנו שעבר מהעולם במאה הקודמת.

רשימת האבזור של רכב המבחן עשירה יחסית עם ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, חיישני חניה (מלפנים ומאחור) וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית והתרעת על סטייה מנתיב ושטחים מתים.

 

נוחות נסיעה

תצורת המיתלים בטנדר הקוריאני החדש דומה כעת למקובל בקטגוריה – עצמות עצה כפולות עם קפיצי סליל מלפנים, סרן חי עם קפיצי עלים מאחור – אבל הכיול מרושל. עם רכות מוגזמת מלפנים ונוקשות מאחור, וכתוצאה מכך חוסר איזון בין הצירים. גם בולמי הזעזועים לא מספקים ריסון ראוי במהירות שיוט. התוצאה היא נוחות נסיעה בינונית-מינוס בכל תוואי דרך ובכל מהירות, גם על כבישים סלולים היטב. על שביל משובש תחוו סגירת מהלך מוקדם מהצפוי. גם ההגה (הידראולי) לא נוח, כבד מדי בתמרוני חניה קל וחסר תחושה במהירויות שיוט.

 

יחידת הנעה

מנוע טורבו-דיזל, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.2 ליטר, מגיע מהרקסטון עם הספק (202 כ"ס) גבוה מהמקובל בקטגוריה. אבל החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים אוטומטית מיושנת (שמונה ברקסטון) ושאינה מכוילת היטב ומסרסת את המנוע עם תגובות מהוססות ואיטיות להורדת הילוך, גם במצב Power. שליטה ידנית בהילוכים מתבצעת באמצעות מתג זעיר על הבורר – סידור שרחוק מלהיות אינטואיטיבי. צריכת הדלק הייתה סבירה - 8.4 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

העמסה

הארגז גדול משמעותית ממתחריו היפנים, ארוך בכ-4 ס"מ מאיסוזו וב-8.5 ס"מ מטויוטה (161 ס"מ), ורחב ב-4 ס"מ מה-D-מקס וב-3 ס"מ מההיילקס (157 ס"מ), עם יכולת קיבול עדיפה על המוזכרים. קפיצי עלים מאחור במקום סליל באקטיון ספורטס מקנים כושר העמסה גבוה משמעותית (1,165 ק"ג), גבוה גם בכ-100 ק"ג ממתחריו היפניים. באופן נדיר בקטגוריה, אין גלגל חלופי. מכיוון שאת המקום המיועד לו מתחת לארגז תופס מיכל אוריאה. היבואנית תצייד אמנם כל רוכש בגלגל חלופי, אבל תידרשו להתקין אותו ובכך תגזלו מקום למטען ותעלימו נקודת פלוס של ממש.

 

יכולת שטח

תיבת העברה מאפשרת הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח קצר עם נעילה אוטומטית לדיפרנציאל האחורי (של Eaton). אבל לצד המפרט המרשים, סובל הטנדר של סאנגיונג מתכנון לקוי של תחתית המרכב. כמו למשל גשר נמוך לתיבת העברה ומיקום נמוך מדי למיכל הדלק המייצרים מרווח גחון צנוע (22 ס"מ) . ועוד יותר מכך, אלו הפגושים העדינים שמקנים לו זוויות גישה-נטישה צנועות מרכבי פנאי (20.5-19.5 מעלות) שמונעים ממנו יכולת עבירות מתבקשת. אפילו חציית תעלה בין שדות חקלאים עלולה לגרום לצלקות שיהיו יקרות לתיקון.

 

סיכום

על הנייר, סאנגיונג מוסו נשמע מעניין מאוד. על הכביש ובשטח, פחות. יש לו אמנם יתרון בדמות ארגז גדול וכושר העמסה טוב (במעט) מהמתחרים, ורשימת אבזור נוחות טובה. אבל מכל בחינה אחרת הוא מתקשה להתמודד מולם. החל בנוחות נסיעה בינונית בכביש ובשביל, דרך תנאי שירות סבירים בלבד לנהג ולנוסעים ועד ביצועים פושרים.

שכן למרות מערכת הנעה כפולה 'אמיתית' ומכלולים חסונים, יכולת השטח שלו נמוכה משמעותית מהמקובל בקטגוריה, ודומה יותר לרכבי פנאי כפולי הנעה על כל המגבלויות הנגזרות מכך. עכשיו, אם תג המחיר שלו היה נמוך משמעותית מזה של מתחריו, הוא עשוי היה להיות שחקן מעניין. אבל פער המחיר עומד על אחוזים בודדים. פחות מ-10,000 שקלים במקרה של גרסת הבסיס, זהה בגרסאות הבכירות. וזה כבר פשוט לא כוחות.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מוזנח  
    נתי, 08-05-2023

    אם הוא כל כך לא נוח ועם כל זה שהוא דיזל הוא לא חסכוני זה פשוט רכב מוזנח של עולם שלישי שהחליטו שגם מתאים לישראלים כי כנראה אנחנו גם מוזנחים????

    סגור תגובה

חזור למעלה