דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן פולו (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

המכונית הקטנה של פולקסווגן ניצבת בנקודה מעניינת. שוק מכוניות הסופר-מיני לא גדל לאחרונה, בזמן שרכבי הפנאי הקטנים נמכרים עוד לפני שהם עולים לפס הייצור. פער המחירים בין הקטגוריות הולך ומצטמצם, כך שהחפיפה ביניהן גדולה מבעבר. ומה זה אומר על הפולו? מתיחת הפנים של המכונית הותיקה אמורה להשאיר אותה רלוונטית ורעננה, ולקסום למי שמעוניין ברכב קטן יותר, נמוך יותר... וזול יותר? ובכן, הפולו החדשה לא זולה. 

אז מה בעצם השתנה, איך היא כמכונית והאם היא שווה את המחיר? בואו נבדוק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן פולו


פולקסווגן פולו , טורבו-בנזין 1.0 ליטר, 95-110 כ"ס, מ-115,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

תיבת הילוכים

אבזור

תפקוד יחידת הנעה בעיר

ביצועי מנוע

  יקרה לרכישה

פולקסווגן פולו

עיצוב

מתיחת הפנים משווה לפולו מראה של גולף. היא תמיד הייתה דומה לאחות הגדולה, ולאחר שהגיע דור מספר 8 של הגולף גם הפולו זוכה לעיצוב דומה. היא נראית מודרנית והעיצוב מרגיש חלק ונקי יותר. מאחור הפנסים גדלו ועכשיו הם מטפסים גם על חלק מדלת תא המטען. כך, הפולו נראית גדולה יותר, אלגנטית ומודרנית מאוד.

אבל כשמביטים מהצד המבנה הקובייתי נותר פחות או יותר אותו הדבר. היא אולי דומה לגולף אבל בקטגוריית הסופר-מיני יש כמה מכוניות מרשימות ויפות במיוחד, חלקן נועזות בהרבה מהפולו השמרנית. 

פולקסווגן פולו

תא הנוסעים

גם תא הנוסעים לא הכי מקורי ויצירתי שיש – אבל הוא ללא ספק מרשים מאוד. זה מתחיל בתחושה מאוד טכנולוגית עם שני מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת המולטימדיה. לרוחב התא יש קו תאורת LED שבדרך כלל מגיע ברכבים הרבה יותר יקרים. איכות החומרים סבירה, היא לא מעולה אבל טובה ביחס לקבוצה.  הבעיה היא לא בפולו אלא דווקא במתחרות – ממש כמו העיצוב החיצוני, גם בפנים המתחרות מרגישות מודרניות ויצירתיות יותר. קחו למשל את רנו קליאו או פיג'ו 208 כדוגמא.

פולקסווגן פולו

אבל יש סעיף שבו למתחרות יהיה קשה לנצח, זה סעיף האבזור. לפולו יש המון אבזור. תאורת אווירה כבר אמרנו, ולזה תוסיפו גם בקרת אקלים, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס ואפילו חניה אוטומטית. בנוסף יש חיישני גשם ותאורה, פנסי מטריקס LED (שפגשנו רק באופל קורסה ורק כאופציה יקרה), טעינה אלחוטית ובאמת שעוד הרבה. גם ציוד הבטיחות שופע – המפרט כולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי אורות גבוהים ועוד.

פולקסווגן פולו

אבל רגע: זה רק המפרט של גרסת הבסיס. בגרסה המאובזרת, הסטייל פלוס, תוסיפו לרשימה גם גג שמש, חישוקי 16 אינץ', חלונות מושחרים וכניסה והנעה ללא מפתח. מרשים במיוחד.

התפעול מעולה. מאוד קל להתרגל לכפתורים שעל ההגה ומסך המולטימדיה ברור ונוח לתפעול (להוציא את כפתורי המגע מצידי המסך). אין ספק שהמערכת הזאת היא מהטובות מבחינת יכולת התפעול וחבל שהיא מוחלפת בדגמים חדשים יותר של פולקסווגן במערכת הרבה פחות מרשימה. 

פולקסווגן פולו

תנוחת הישיבה נפלאה. היא לא נמוכה מדי ורואים היטב לכל הכיוונים. למרות זאת, התחושה בתוך הרכב היא תחושה עוטפת ובטוחה מאוד. מנגד, מישהו החליט לכווץ את מראות הצד מסיבה מסויימת וחבל. המושבים נוחים: התמיכה לגב התחתון אולי לא מושלמת והמושב מעט רך, אבל למרות זאת מתקבלת נוחות טובה בנסיעות ארוכות מאוד. 

פולקסווגן פולו

המושב האחורי יאכלס שני מבוגרים באופן נוח. המרווח לראש ולרגלים טוב (ביחס לקטגוריה) אך תעלת הינע גדולה מפריעה לנוסע השלישי. המושבים מאחור נוחים במידה יוצאת מגדר הרגיל. שדה הראיה החוצה טוב גם מאחור אך חסרו לנו מחזיקי כוסות. 

תא המטען, עם נפח של 351 ליטרים, מציע מבנה רבוע ונוח שמאפשר לקחת יחסית הרבה ציוד.

פולקסווגן פולו

נוחות נסיעה

פולו תמיד הייתה המכונית הבוגרת בחבורה. זאת שמציעה את נוחות הנסיעה 'הנכונה' וחוויית נסיעה מוצלחת. מתיחת הפנים שומרת על האופי הזה בדיוק. היא לא נוקשה, אולי היא אפילו קצת רכה, אך היא בעיקר מאוד מרוסנת. ברחובות הכרך היא מסננת יפה שיבושים. חלקם עוברים מהמתלה פנימה אך באופן מתון ולא חובט. מחוץ לעיר היא אפילו יותר נוחה ופה פעולת הבולם קצת פחות הרמונית. בכל מקרה זה לא באמת מפריע. 

בידוד הרעשים טוב ביחס לקטגוריה. יש קצת רעשי רוח ומעט יותר רעשי כביש על משטחים שאינם סלולים מי יודע מה. זהו פחות או יותר.

פולקסווגן פולו

מנוע ותיבת הילוכים

שתי גרסאות יש לפולו. הראשונה עם האבזור הבסיסי (שהוא לא באמת בסיסי) מציעה מנוע טורבו בנפח 1.0 ליטר ו-3 צילינדרים עם הספק של 95 כוחות סוס. הגרסה הבאה מציעה את אותו המנוע בדיוק רק שהיא מוסיפה עוד 15 כוחות סוס. 

אנחנו נהגנו בגרסה החזקה יותר, Style Plus. המנוע כאן מרגיש גמיש, עם הרבה "בשר" שסוחב את הרכב מטורים נמוכים. נכון, נגמר לו האוויר בסל"ד גבוה, אבל בנהיגה שגרתית לא מגיעים כמעט למקומות האלה. יופי של מנוע. 

פולקסווגן פולו

לצד המנוע יש תיבת הילוכים כפולת מצמדים. זאת אותה תיבה שנמצאת כמעט בכל רכבי המותג (בגרסאות כאלו ואחרות) אך בפולו היא פחות מרשימה, בעיקר בנסיעה עירונית. התיבה לא תמיד עובדת באופן חלק, לעיתים ההילוכים עוברים בצורה גסה ויש לה נטייה להתחבר באופן איטי בתחילת נסיעה. בנוסף, המערכת לדימום מנוע בעמידה הופכת את תחילת הנסיעה לחוויה קצת קופצנית. 

צריכת הדלק עמדה בסוף המבחן על 12.8 ק"מ לליטר, בנסיעה שהיתה ברובה מתונה.

פולקסווגן פולו

התנהגות כביש

הפולו צפויה יותר מתגובות של פוליטיקאים ישראלים ומרגיעה בנהיגה כמו חופשה במלדיבים. השלדה של הוואגית הקטנה מגיבה באופן זהה לתת היגוי ולהיגוי יתר: היא חוסכת אותם מהנהג באופן כמעט מוחלט. כל העניין גורם למכונית הקטנה להרגיש הרבה יותר גדולה מגודלה האמיתי. 

פולקסווגן פולו

לצד אלו ההגה מדוייק – וקצת קל – והבלמים בעלי תחושה ועוצמה טובה. באופן מפתיע יש ברכב מערכת לבחירת מצבי נהיגה שמאפשרת לנוע בין מצבים שונים וכוללת מצב אינדיווידואלי שמאפשר לכוון חלק ממרכיבי ההנעה לטעמם של הנוהגים ברכב. יפה! 

פולקסווגן פולו

סיכום

כמכונית, ברור לנו לחלוטין למה לקוחות היו שמחים לנהור לאולם התצוגה של פולקסווגן. הפולו היא מכונית מאובזרת, איכותית מאוד, נוחה ונעימה לנסיעה, חזקה מספיק ובטוחה. באמת שמדובר במכונית סופר-מיני נפלאה, אבל האתגר שלה נמצא במקום אחר. 

נכון לסוף 2021, הפולו הזאת עולה כמעט 130 אלף שקלים בגרסה הבכירה. זה הופך אותה למתחרה ביותר מדי מכוניות אחרות, חלקן מקטגוריות גדולות יותר. אם אתם הולכים לקנות רכב וחושבים על הפולו כאופציה, אולי דווקא תגלו שהגרסה הבסיסית תהיה משתלמת.

לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה