דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיני ויוקרתי - מותג חשמלי חדש הגיע לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • זיקר הוא מותג יוקר מבית קונצרן הענק הסיני ג'ילי
  • ישווק בישראל את ה-X המשפחתי-חשמלי בכ-200 אלף שקל
  • ה-001 היוקרתי יעלה החל מ-300 אלף שקל

עוד חשמל: מותג זיקר (Zeekr) בקונצרן הענק ג'ילי, בדרך לכבישי ישראל, ויצטרף לסוללת מותגים אחרים במשפחה המורחבת שכבר משווקים כאן - וולוו, פולסטאר, Lynk&Co, ו-LEVC (המונית הלונדונית) - ואלה ש(עדיין) לא: סמארט ו-לוטוס.

היבואנית תהיה קבוצת יוניון, המשווקת גם את תת המותג-החשמלי גיאומטרי של ג'ילי, לצד דגמי טויוטה ולקסוס. בראש המותג יעמוד עמית הראל, לשעבר מנהל מוצר במותגים סיאט, פורשה ומרצדס, ובארבע השנים האחרונות מנהל מוצר ומכירות בלקסוס.

זיקר תחל את פעילותה המקומית לקראת הרבעון האחרון של השנה עם שני דגמים חשמליים המשווקים כבר באירופה.

פורשה בסינית? ה-001 הוא הדגם הראשון של המותג שמבוסס על פלטפורמת SEA הייעודית והעדכנית של ג'ילי (אותה חולקים גם דגמי וולוו ופולסטאר), בעיצוב שוטינג-ברייק ייחודי בקטגוריית משפחתיות חשמליות, המזכיר את פורשה טייקן ספורט טוריזמו.

בהשוואה לאיוניק 6 היא ארוכה ב-10 ס"מ (495.5) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (300 ס"מ) רחבה ב-12 ס"מ (200 ס"מ) וגבוהה ב-6.5 ס"מ (156 ס"מ). תא המטען האחורי גדול מזה בקוריאנית ב-138 ליטר (539 ליטר), אבל בשונה ממנה ומחשמליות מודרניות נוספות, אין תא מלפנים.

ה-001 יוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה. האחת עם מנוע אחורי המפיק 272 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות, האחרת עם מנוע נוסף מלפנים והנעה כפולה, 544 כ"ס ו-3.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש.

לשתיהן סוללה בקיבולת 100 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה רשמי שנע בין 620 ל-590 ק"מ בהתאם לגרסה, עם טעינה מהירה (200 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-30 דקות. בהתאם למיצובו היוקרתי של המותג, תג המחיר באירופה אינו צנוע וצפוי לעמוד על כ-300 אלף שקל.

למרכז הזירה: עם פחות יומרה ישווק כאן ה-X שנחשף בתערוכת שנגחאי באפריל האחרון, וצפוי להוות כרטיס כניסה למותג. באירופה הוא מתמודד מול מתחרים כמו פולקסווגן ID3 למשל, עם תג-מחיר גבוה בכאלף יורו בלבד. בהתאם לכך, ניתן לשער שמחירו כאן עשוי להתחיל בסביבות ה-200 אלף שקלים.

בהשוואה למתחרה הגרמנית שנחשבת לאחת החשמליות הנמכרות באירופה, הוא ארוך ב-17 ס"מ (443 ס"מ) רחב ב-2.5 ס"מ (183.5 ס"מ) אבל עם בסיס גלגלים קצר ב-2 ס"מ (275 ס"מ). תא המטען קטן ב-23 ליטר (362 ליטר).

גם הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אחורית עם 272 כ"ס, וזינוק ל-100 קמ"ש -ב-5.6 שניות, ובגרסה בכירה עם הנעה כפולה מצמד מנועים, 428 כ"ס ו-3.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש.

סוללה בקיבולת 69 קוט"ש צפויה להעניק טווח נסיעה שבין 400 ל-440 ק"מ בהתאם לגרסה, עם טעינה מהירה (150 קילוואט) ומילוי ל-80% בתוך כחצי שעה.

מה אנחנו חושבים: שטף הדגמים הסיניים שפוקד את כבישי ישראל אינו פוסק. לצד להיטי מכירות עממיים כמו MG, ג'ילי, BYD וצ'רי, נחתו כאן גם מותגים עם הפנים לקטגוריות יוקרה כמו הונגצ'י, וויה או Wey. עם תג מחיר גבוה ושולי רווח בהתאם.

אך בניגוד למותגים עם תג מחיר סופר תחרותי, ליוקרתיים יותר קשה לשכנע - גם אם הצלחתם השיווקית מפתיעה לטובה - את הקהל הגדול, שבוחר על פניהם בשלוש הגרמניות מבית אודי, ב.מ.וו ומרצדס, למרות תג מחיר גבוה עוד יותר. באופן טבעי כמובן, שכן לתדמית ולמוניטין יש חשיבות גבוהה הרבה יותר בסגמנט זה.

האם זיקר תהיה זו שתשבור את תקרת הזכוכית הזו? ובכן, היא מחזיקה בקלפים מצוינים לעשות זאת. היא שייכת לאחד מהקונצרנים הגדולים והמוערכים בסין, מהבודדות בבעלות פרטית ובעיקר מכיוון שהיא פועלת כמו קונצרן רכב גלובלי, עם בעלות על מותגי רכב אירופיים ותיקים המעניק לה גישה לטכנולוגיה ולהון אנושי (מעצבים, מהנדסים) מהמיטב של תעשיית הרכב. שימו לב אליה.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה