דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו חמש מתחממת לקראת השקה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו 5 מתקרבת לייצור, בסדרת ניסויים אחרונה
  • הסופר-מיני החשמלית מאמצת מראה רטרו
  • תגיע לישראל בתוך כשנה, עם תג-מחיר ידידותי

רנו ממשיכה להחדיר את 5 החדשה לתודעה, לקראת השקה תוך חודשים ספורים. הפעם מספרת היצרנית על תהליך הפיתוח ב"מרכז הסודי" שלה בצרפת - וחושפת תמונות של רכבי הניסוי. נזכיר כי ה-5 תשווק בישראל במהלך 2024 - זמן לא רב לאחר שתושק.

הכירו את הטכנו-סנטר: רנו טוענת כי היא אחת היצרניות הבודדות עם מרכז פיתוח ייחודי ("מרכז טכני") המדמה קו ייצור של רכב. קיומו של מרכז כזה אפשר ללמוד על תהליך ייצור ספציפי של כל דגם, על מנת לייעל אותו ובמקביל למצוא בו פגמים; במילים אחרות - גן עדן למהנדסי תעשייה וניהול.

על פי תיעוד ברשת נראה כי אכן רק טויוטה וניסאן מחזיקות במרכזים כאלו. מיקום המרכז סודי, ורנו מסתפקת באמירה כי המרכז הטכני קרוב למפעל דואיי שבו תיוצר 5, ומספרת כי הכניסה אליו אסורה עם טלפונים ניידים.

בשנתיים האחרונות, כך רנו, יוצרו במפעל מעל 60 יחידות של 5 החדשה במהדורת ניסוי. כולן מיועדות לנסיעות ממושכות, בדגש על אזורים עם אקלים קיצוני, על מנת לבצע בקרה לאיכות התכנון והביצוע. קרבת המרכז הטכני למפעל מאפשרת מענה מהיר מצוותי התכנון וניהול הייצור.

בנוסף חושפת היצרנית תמונות של אבות הטיפוס - עם ציפוי שחור וקווי מתאר צבועניים, ליצירת מופע ייחודי ומושך עין על בסיס רכב התצוגה מ-2021. עם זאת, לא מפתיע לגלות כי לידיות הדלתות, למראות הצד ולחישוקים עיצוב שגרתי יותר. למרכב כמובן קווי מתאר של רנו 5 המקורית.

ה-5 החדשה צפויה להיות קצרה מקליאו (390 ס"מ, לעומת 405 ס"מ) אך עדיין להציע חלל פנים מרווח - זאת הודות לתכנון ייעודי של הרצפה ונפח שיתפנה עקב חסרונו של מנוע בעירה פנימית. נזכיר כי מדובר בהתאמת פלטפורמת CMF-B לגרסה חשמלית בשם CMF-B EV, בה המנוע יותקן מלפנים והסוללה תשולב ברצפת המרכב.

השימוש ברצפה מוסבת לצד שימוש במנוע חשמלי זול יחסית לייצור - הודות לשימוש ברוטור (ליבת המנוע החשמלי) מנחושת במקום תרכובות של ברזל וקובלט - אמור לאפשר לאנשי רנו לתמחר את 5 במחיר נגיש יחסית.

מה אנחנו חושבים: המנכ"ל הכריזמטי והרגשני של רנו, לוקה דה מאיו, ביקש לייצר רכב שפורט על אחד הרגשות החזקים ביותר: הנוסטלגיה. שכן לרבים, העבר תמיד נראה מתוק. ודגם  נוסטלגי, המזכיר לאנשים נשכחות, עשוי ללבות את הרגש ולהפוך את ה-5 ללהיט. בדיוק, בדומה לפיאט 500, בשונה מפולקסווגן חיפושית. אנחנו מהמרים שההצלחה כאן תהיה דומה יותצר לאיטלקית, פחות לגרמנית.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה