דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תוכניות העתיד החשמלי של פיסקר: טנדר, מכונית-על ופנאי קטן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיסקר חושפת את היצע החשמליות העתידי
  • הוא כולל טנדר קומפקטי ורכב פנאי זול במיוחד
  • וגם חשמלית-על לחמישה נוסעים, גג נפתח ו-1,000 כ"ס
פיסקר

חשמל מעוצב: פיסקר (Fisker) היא יצרנית רכב חשמלית מקליפורניה, אותה ייסד ב-2007 מעצב הרכב הדני הנריך פיסקר, לאחר קריירה מפוארת בב.מ.וו בה היה אחראי על עיצוב ה-Z8 וה-X5 הראשון ובאסטון מרטין שם הוא חתום על ה-V8 וואנטאז' וה-DB9.

המכונית הראשונה הייתה הקארמה, שצויידה במערכת הנעה היברידית-נטענת חדשנית ועיצוב מרהיב, אבל סבלה מבעיות אמינות קשות שהביאו את החברה לפשיטת רגל ולרכישתה על ידי קבוצת וונשיאנג (יצרנית חלקי רכב סינית) ב-2014. זו שינתה את שם החברה לקארמה וביצעה תהליך הבראה מלא.

פיסקר רונין

השם פיסקר נותר בידי המעצב הדני שהחליט על ניסיון נוסף, הפעם עם היצע חשמליות רחב. הראשון הוא האושן, רכב פנאי שמתחיל כעת שיווק באירופה בצפון אמריקה, אבל ההיצע אותו חשפה פיסקר במהלך סוף השבוע באירוע המזכיר את אלה שעורך אלון מאסק, צפוי להתרחב משמעותית עד 2026 עם מכונית ספורט, טנדר ופנאי קומפקטי.

בכל קטגוריה: הראשון ברשימה הוא האלסקה, טנדר חשמלי קומפקטי על בסיס פלטפורמת האושן עם תג-מחיר של 45.5 אלף דולר, נמוך בכ-4,500 דולר מגרסת הבסיס של פורד F150 לייטנינג וב-30 אלף דולר מריביאן R1T.

בדומה לרכב הפנאי שישמש לו בסיס הוא ישווק עם הנעה קדמית (279 כ"ס) או כפולה (544 כ"ס), עם טווח הנסיעה של בין 370 ל-540 ק"מ בהתאם לגרסה. פיסקר תשלב בו מנגנון המאפשר הארכה של הארגז מ-1.37 מטר ל-2.8 מטר באמצעות מנגנון פתיחה בין לדלת הארגז ובין הקבינה לארגז, לטובת העמסת חפצים ארוכים במיוחד.

פיסקר אלסקה

הרונין תהיה חשמלית-על אקזוטית, שתיוצר בכמות מוגבלת בעבודת יד. מערכת הנעה הכוללת שלושה מנועים חשמליים בהספק 1,000 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש בכ-2 שניות. לדברי היצרנית היא תציע גג נפתח ארבע דלתות עם מנגנון פתיחת "פרפר" ומקום לחמישה נוסעים. טווח הנסיעה יעמוד על 960 ק"מ.

חשמל להמונים: הפר (PEAR, ר"ת Personal Electric Automotive Revolution) הוא רכב פנאי קומפקטי בתצורה ייחודית של שישה נוסעים (3+3) עם תג-מחיר שיעמוד על 30 אלף דולר כשיווק במהלך 2025, 8,000 דולר פחות מתג-המחיר של פולקסווגן ID4. הכוונה: לייצר ממנו מיליון יחידות.

פיסקר פר

הוא מבוסס על פלטפורמת המכונה SLV-1 שמבטיחה שימוש ב-35% פחות רכיבים מהמקובל בדגמים חשמליים. בין האלמנטים הייחודיים יש גג סולרי המספק חשמל לסוללה ותא מטען ייחודי הנפתח כדלת חשמלית כלפי מטה, ומאפשר כך הובלת חפצים ארוכים במיוחד.

מה אנחנו חושבים: מפגן הכוח של פיסקר מרשים במיוחד, עם היצע חשמליות מגוון, ייחודי ומבטיח, כזה שאם אכן ימומשו ההצהרות בגרסאות שיגיעו לכביש, ההצלחה כנראה מובטחת. ועדיין, נדמה לנו שההצהרות פומפוזיות מדי, ומוטב היה לחברה לוודא ראשית שהיא עומדת בדרישות המינימום. מצד שני בעידן אלון מאסק נדמה שהבטחות שאינן מתגשמות במועד הן כלי יעיל להצלחה מסחרית.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה