הדגם החדש היחיד שטסלה הציגה בשנים האחרונות הוא הסייברטראק, טנדר חשמלי בעל עיצוב שנוי במחלוקת בו נהגנו בעבר. קדמו לו אין סוף טיזרים והבטחות ממנכ"ל היצרנית, אילון מאסק, שהצהיר בין היתר כי טסלה מתכננת למכור 250 אלף יחידות בשנה, ותוכל אף לייצר כפול מכך אם יידרש.
בינתיים חלפו קרוב לשנתיים מתחילת השיווק שנדחה עוד ועוד, והדרישה בהחלט לא שם: ב-2024 לדוגמה, טסלה מכרה רק 38 אלף יחידות ממנו, שישית מהיעד, השנה המספרים צפויים להיות נמוכים בהרבה, והוא אף צפוי להפסיד את הבכורה בקטגוריה לפורד F-150 לייטנינג.
נתונים שהופכים את הסייברטראק באופן רשמי לכשלון מסחרי מהדהד. לכן רבים הופתעו כאשר בכיר ביצרנית, מנהל הפיתוח לארס מוראבי, הכריז לאחרונה שטסלה שוקלת להוסיף לסייברטראק אח.
"תמיד דיברנו על להוסיף טנדר קטן יותר. אני חושב שבעתיד, כשעוד ועוד רובוטקסי יוצאות לעולם, נבחן את האפשרויות להציע רכב שישמש לא רק אנשים אלא גם סחורות. אנחנו בהחלט עובדים על אפשרויות לעיצוב שישרת את הצורך הזה".
מוראבי מתייחס בכך לשירות המוניות האוטונומיות – עדיין תחת פיקוח נהג אנושי – שטסלה השיקה לאחרונה בטקסס. הוא לא חשף מה מפרט היעד או מחיר עד של הטנדר הקטן, או מתי זה צפוי לקרות. ובכל זאת, נוכח הכשלון של הטנדרים החשמליים – אצל טסלה וגם בקרב המתחרות האמריקניות המסורתיות – קשה להבין על איזה ביקוש מוראבי מדבר.
המכונית שונה ומיוחדת ותכנס לאוסף המכוניות של בעלי האמצעים. אין ראש שלא יסתובב לכיוון המכונית עם העשיר בתוכה..
תגובה זו למען דני טורונטו,איש יקר ועשיר שאולי ישנה דעתו על רכב חשמל ויקנה לאוסף עם הבנטלי והלינקולן לקנאת שכניו.
דני ישראל תשתוק לנצח,אתה חקיין של טורונטו.סגור את פיך עם חולדה לנצח
שכדי לדעת מה יילך טוב ומה לא, צריך לעשות ניסויים, לא תמיד מצליחים ולומדים, אולי כן אולי לא. מרבית המגיבים כאן מגיבים כאילו שיש להם מניות בחברה או כאילו שהם שותפים בבורד ההחלטות בטסלה, מסכנים הזויים אחד אחד.
נכון ל-2025 יש בארה”ב עודפים של סייבר טראק במלאי. ההערכות מדברות על בין 2,400 ל-10,000 יחידות שטרם נמכרו, עם שווי כולל של כ-200 מיליון דולר. טסלה מציעה הנחות של עד 6,000 דולר על חלק מהיחידות כדי להמריץ מכירות. העודפים נגרמו בין היתר מהתלהבות ראשונית שדעכה, בעיות איכות, גודל הרכב שמגביל קהל יעד, ומחיר גבוה מהמצופה. נכון לעכשיו, סייבר טראק נמכר רק בצפון אמריקה ואין שיווק רשמי למדינות אחרות.
כל רכב חשמלי הוא כישלון!
דני מטורונטו מדד 65 מיליגאוס בטסלה.
לי יש רכב בנזין, ג׳יפ רנגלר שנת 2008.
לדני טורונטו רכב בנזין, לינקולן 2007.
4 קביבו. דני מטורונטו יסרב לקבל חשמלית.
סגור את פיך המטונף והחשמלי לנצח.
5 חיים. הרכב הזה לא יוכל לנצח את פורד F150.
9 רועי. אני ראיתי סייברטראק בניו יורק.
14. דני מטורונטו טען שראה סייברטראק צהוב.
21. ה״טנדר״ הזה כנראה יהיה אוטונומי.
24. אתה ממש צודק לגבי סייברטראק.
26 דובי. אני לא מעוניין ברכב חשמלי.
רק בנזין. בלי חשמל.