דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עלה באש: הופסק ייצור הטנדר החשמלי של פורד

Getting your Trinity Audio player ready...

פורד משנה מסלול ומבטלת עד להודעה חדשה את ספינת הדגל החשמלית שלה, הטנדר F-150 לייטנינג. מי שהוצג ב-2021 בקול תרועה רמה ונכנס לייצור באביב 2022 כמתחרה לטסלה סייברטראק, זכה אמנם להצלחה יחסית ליריב הישיר, אך נכשל בהשוואה לטנדרים מקבילים עם מנוע בנזין, כולל אחיו לפלטפורמה, ה-F-150 הרגיל.

כעת, עם ביטול תוכנית התמריצים לקניית חשמליות על-ידי ממשל טראמפ, תוכנית שכללה הטבה של עד 7,500 דולר לקניית רכב חשמלי, ובעקבות שריפה בספקית משנה, ה-F-150 לייטנינג יורד מייצור. בפורד לא התייחסו לתום התמריצים או למצב שוק החשמליות באמריקה, שלפי הערכות יתכווץ במחצית בעקבות ביטול התמריצים, וציינו רק כי ההחלטה התקבלה בגלל שטנדר הבנזין זול יותר לייצור.

לפי היצרנית, דגמי הבנזין זקוקים לפחות אלומיניום לרכיבי שלדה ולמרכב, ולכן זולים יותר לייצור. ביצרנית כן מתייחסים לשריפה שפרצה במפעל ייצור האלומיניום של נובליס בניו יורק, מי שמספקת חלק ניכר מהאלומיניום לייצור הטנדרים של פורד. עלויות הייצור של החומר הקל בהשוואה לפלדה המסורתית עלו גם בגלל מכסים שהטיל טראמפ על ייבוא אלומיניום לארה"ב.

במקביל להודעה על הפסקת הייצור לזמן בלתי מוגבל, בפורד הכריזו גם על הגדלת כושר הייצור של דגמי ה-F-150 הרגיל (בנזין) ושל הסדרה F סופר-דיוטי, הטנדרים הגדולים יותר, שמשווקים כבנזין ודיזל.

פורד מעוניינת כעת לייצר בשנה 50 אלף יחידות נוספות של שני הדגמים, ולצורך כך תגדיל את כוח האדם ב-1,000 עובדים במפעלים בדיבורן (במישיגן) וקנטאקי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה