דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אזהרה לנתניהו ורגב: "קיצוץ התקציב - גזר דין מוות לעשרות בני אדם"

Getting your Trinity Audio player ready...

אמש פרסמנו כי באוצר הוחלט שמשרד התחבורה יאלץ לוותר על 7.4 מיליארד שקלים בשלוש השנים הקרובות, תקציב עתק שאמור היה לסייע במספר רב של פרויקטים, לצד שיפור השירות בתחבורה הציבורית וצמצום הסכנות על הכביש. במשרד התחבורה טוענים אמנם כי התנגדו למהלך באופן נחרץ, אך לבסוף היו שותפים למסמך המפרט את כל הקיצוצים הצפויים - בעיקר בצפון הארץ ובפריפרייה הרחוקה.

זירת התאונה בכביש 4311 לכיוון פלמחים

ובין ביטול הרכבת הקלה בין חיפה ונצרת, דחיה של הקמת מחלפים חשובים ובחירה שלא להוסיף קווים או לתגבר את הקיימים בתחבורה הציבורית, מסתתר גם סעיף קיצוץ של לא פחות מ-180 מיליון שקלים לטיפול במוקדי סיכון על הכביש. זאת בנוסף לקיצוץ צפוי - אף הוא בלחץ האוצר - נוסף בבטיחות בכביש בגובה של 160 מיליון שקלים. כל זאת, יש לזכור, לאחר שנה מדממת על הכביש עם 359 הרוגי תאונות דרכים, אחת השנים הקטלניות בעשורים האחרונים.

עם פרסום הדברים פנה היום (ד׳) עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, במכתב אל שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב ולראש הממשלה בנימין נתניהו. "קיצוץ הכסף לשיפור התשתית במוקדי הסיכון מהווה גזר דין מוות לעשרות בני אדם בכל שנה", כתב יעקב. "תחום הבטיחות בדרכים נאלץ להתמודד בעשור האחרון עם הפחתה קבועה של תקציבים ולקיחת מעט הכסף אשר מוקצה לנושא החשוב הזה תהווה בכיה לדורות".

מנכ"ל אור ירוק טוען עוד כי "הכוונה לקצץ בתקציב המיועד לטיפול בקטעי כבישים אדומים ובצמתים מסוכנים (מוקדי הסיכון) וכמו כן בסלי הבטיחות, יוביל באופן ודאי לאובדן חיי אדם באותם מוקדים מרובי תאונות ונפגעים. הנתונים מוכיחים כי נהרגים בהם מדי שנה עשרות בני אדם בתאונות דרכים.

"שיפור התשתית ותיקון הליקויים מפחיתים בכ-50% את תאונות הדרכים באותם מוקדים ולמעשה מצילים חיים. הקיצוץ המוצע מהתקציב לטיפול במוקדי הסיכון יותיר תקציב זעום להצלת חי אדם, כטיפה בים".

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה