דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מלך השטח מנקה את הפיח: מרצדס חשפה G קלאס חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-G החשמלי אמור להעניק יכולת שטח גבוהה
  • עם 488 כ"ס מארבעה מנועים ו-473 ק"מ טווח
  • יגיע לישראל ברבעון השלישי של 2024

קוביה חשמלית: שנתיים לאחר הפרסום הראשון, מרצדס סוף כל סוף חושפת גרסת חשמלית ל-G קלאס. בשונה מהערכות ראשונות לא תחת השם EQG, אלא פשוט G580.

מערכת ההנעה משלבת ארבעה מנועים חשמליים (147 כ"ס כל יחידה) עם 588 כ"ס בסך הכל המאפשרים לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות, איטי ב-0.3 שניות מה-G63 AMG הקיצוני. כל מנוע מחובר ישירות לגלגל הסמוך אליו באמצעות תמסורת עם שני יחסי העברה, הקצר שבהם משמש כמעין הילוך כוח. יש גם מערכת בקרת זחילה השומרת על מהירות של 2 קמ"ש בלבד בעליה או בירידה.

תצורת ההנעה מאפשרת גם הכוונת מומנט ייעודית לכל גלגל, כתחליף לשלוש נעילות הדיפרנציאל המכאניות ב-G קלאס הרגיל, כמו גם סיבוב על המקום (G-TURN) בדומה לכלי זחלי והקטנת קוטר הסיבוב בנסיעה בשטח על ידי בלימת הגלגל האחורי פנימי לפניה בדומה לטרקטור.

שטח חשמלי: כבסיס משמשת אותה שלדת סולם מה-G הרגיל בה משולבת הסוללה עם מיגון ייעודי כנגד פגיעות. המתלה הקדמי נפרד (עצמות עצה כפולות) בעוד מאחור הוחלף הסרן החי בתצורת דה-דיון על מנת לאפשר את שילוב המנועים החשמליים.

מרווח הגחון דווקא גדול בסנטימטר בהשוואה ל-G הרגיל (25 ס"מ), וגם זוויות הגישה-נטישה גדלו במעט (30.7-32 מעלות) כמו גם יכולת צליחת מעבר מים עמוקים הגדולה ב-15 ס"מ (85 ס"מ) מה-G הרגיל.

סוללת 116 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה תיאורטי של 473 ק"מ עם טעינה מהירה (200 קילוואט) שתאפשר מילוי ל-80% בכחצי שעה או הוספת 170 ק"מ ב-15 דקות. לדברי היצרנית, הסוללה מאפשרת לבצע יותר מ-13 פעמים את מסלול המבחן המפורסם של ה-G קלאס בטיפוס להר שוקל (Schöckl) הסמוך לפס הייצור בגראץ אוסטריה. מדובר במסלול עבירות טכני באורך 5.6 ק"מ עם שינוי גובה של 700 מטר בשיפועים של עד 60 מעלות, וביצוע שלו יותר מ-13 פעמים משול לטיפוס גבוה יותר מפסגת האוורסט.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני נבדל בעיקר בסבכה ייחודית עם פס תאורה סביבה, חישוקים שונים ("18 או "20) וכאופציה תא ייעודי על דלת תא המטען לאחסון כבל הטעינה במקום גלגל רזרבי. מכסה המנוע מוצב גבוה יותר, נוסף מסיט אוויר בחלקו הקדמי של הגג וגם צמד כונסי אוויר בבתי הגלגלים האחוריים המסייעים להפחית במעט את מקדם הגרר (0.44 לעומת 0.48 לגרסאות הרגילות).

סביבת הנהג דומה ל-G הנוכחי עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, בעוד שליושבים מאחור יש אפשרות לצמד מסכי מגע ("11.6) המותקנים בגב המושבים הקדמיים.

מה אנחנו חושבים: עם ה-G החשמלי מרצדס מקדימה מתחרים מסורתיים כמו ג'יפ, לנד רובר וטויוטה עם גרסה חשמלית-מלאה לאייקון השטח. כל זאת תוך שמירה על העיצוב הקלאסי והמכלולים החסונים על מנת להקנות לו יכולת עבירות דומה, בחלק מהתחומים אפילו עדיפה, על אחיו הרגילים הלוגמים בנזין או סולר.

אלא שלמרות מפגן היכולת המרשים, ה-G החשמלי יאלץ להתמודד בזירה תחרותית למדי, מול האמריקאים (האמר וריביאן) ובעיקר מול הסינים שלא יותירו גם קטגוריות נישה ללא מענה. בעתיד הקרוב המוניטין ומדד הנחשקות של ה'גלנדוואגן' אמור להספיק לו. אחר כך, מי יודע.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה