דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתחבר לשקע: אופל גרנדלנד חדש וגם חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אופל חשפה דור חדש לגרנדלנד
  • עם חשמל, בנזין או היברידי נטען
  • ינחת כאן בתחילת 2025

טייק 2: אופל חשפה גרנדלנד חדש, שיהיה דור שני לרכב הפנאי הגדול שלה. בדומה לקודמו גם הפעם הוא חולק פלטפורמה (STLA Medium) ומכלולי הנעה משותפים עם פיג'ו 3008, עם אפשרות בחירה בין מנוע בנזין לחשמל וגם היברידי נטען.

הממדים גדלו משמעותית בהשוואה לגרנדלנד היוצא. הוא ארוך ב-17 ס"מ (465 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-11 ס"מ (278.5 ס"מ) מה שמביא לשיפור במרחב המחיה לנוסעים עם תוספת 2 ס"מ למרווח הרגליים.

חשמל או בנזין: אופל לא מפרטת את היצע מערכות ההנעה, אך הוא צפוי להיות דומה לאח הצרפתי. הגרסה החשמלית תוצע עם סוללת 73 קוט"ש ואפשרות בחירה בין הנעה קדמית (213 כ"ס) לכפולה (326 כ"ס) וטווח של כ-500 ק"מ, או בגרסת LR עם סוללת 98 קוט"ש ומנוע חשמלי בודד מלפנים (231 כ"ס) המאפשר טווח של כ-700 ק"מ. טעינה מהירה (160 קילוואט) תאפשר מילוי ל-80% בכ-30 דקות.

הגרנדלנד יוצע גם עם מנוע בנזין מוגדש, עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר ומערכת היברידית קלה (48V), המפיק 136 כ"ס בחיבור לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. בנוסף הוא ישווק גם בגרסה היברידית נטענת, עם 85 ק"מ נקיים מזיהום.

לדברי היצרנית, הגרנדלנד החדש זכה לבולמי זעזועים ייחודיים וכיול ייעודי של מערכות המיתלים, ההיגוי ובקרת היציבות, על מנת להתאים למהירויות הנסיעה הגבוהות באוטובאן.

הפנים החדשות: העיצוב החיצוני הפך מודרני בהרבה, עם תאורת מטריקס לד מלפנים (מכילות 25,600 גופי תאורה לכל יחידה) וסבכה עם פס תאורה המשלב גם את סמל המותג, בעוד שמאחור כיתוב היצרנית מואר בפס נוסף. הוא גם נראה קרבי מקודמו הודות לפסי הגנה מסיביים סביב למרכב ואופציה לחישוקים גדולים ("20).

סביבת הנהג מודרנית בהרבה, עם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים ומסך מגע גדול בקונסולה המרכזית ("16), אך תוך שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים ומערכת השמע. יש לוח מחוונים דיגיטלי עדכני ועל השמשה תצוגת נתונים עילית גדולה מבעבר. מתג לבחירת מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) במקום ידית גדולה מאפשר מקום לתאי אחסון בין המושבים ובסך הכל יש נפח של 35 ליטר בחללי האחסון ברחבי תא הנוסעים. המושבים הקדמיים תוכננו על מנת להקל מהלחץ על עצם הזנב ולהבטיח נוחות גבוהה גם בנסיעות ארוכות.

יכולת מערכות הבטיחות האקטיביות שופרו, לרבות אפשרות למעבר נתיב אוטומטי והמלצות לבחירת מהירות נסיעה על בסיס זיהוי תמרורים, מערכת הניווט ותנאי מזג האוויר.

מה אנחנו חושבים: הגרנדלנד היה דגם שני של אופל על בסיס פלטפורמה ומכלולי הנעה של פיג'ו, אבל השקתו נערכה בזמן שהיצרנית הגרמנית עדיין הייתה תחת שליטת ג'נרל מוטורס. ולכן למרות הבסיס המשובח, מבחינת המראה (חיצוני ופנימי) הוא השתייך לדור הקודם, המיושן והשמרני של אופל, מה שהקשה עליו לבלוט בקטגוריה התחרותית.

הגרנדלנד החדש נראה מבטיח הרבה יותר, עם סיכויים להפוך משחקן ספסל לאחד ממובילי הקטגוריה. שכן הפלטפורמה ומערכות ההנעה המודרניות עטופים כעת במראה מושך בהרבה עם תחושה מודרנית משמעותית לנהג ושיפור תנאי השירות של הנוסעים.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה