דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צ'רי FX החשמלי - המתחיל בבנזין ממשיך בחשמל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • גם צ'רי מתחילה לשווק בישראל רכב חשמלי
  • היבואנית: ה-FX החשמלי יוצא לראשונה מגבולות סין
  • בינתיים הוא יהיה הדגם החשמלי היחיד של היבואנית

2,646 מכוניות מכרה אשתקד צ'רי הסינית בישראל מדגם FX בלבד, רכב פנאי-קומפקטי שמתאים בדיוק לקטגוריה הצומחת והמשמעותית ביותר בעולם הרכב המקומי כאשר מדובר בחשמל. לא במקרה משם הגיעה המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2023 ובפער ענק, BYD אטו3. אבל צ'רי עשתה זאת עם דגם בנזין, אפילו מנוע חשמלי סמלי לטובת ההגדרה היברידי אין בו. אגב, גם שאר דגמי צ'רי שהגיעו ארצה לפני מעט יותר משנה מונעי בנזין, וכולם ביחד מכרו למעלה מ-11 אלף מכוניות בהישג שיווקי שגם האופטימיים בקרב אנשי פריסבי (אז עדיין תחת השם קרסו) לא חשבו שאפשרי.

על הגרסה החשמלית של ה-FX כתבנו כבר מספר פעמים, כולל חשיפת תמונות בלעדיות כאשר נחת לראשונה בישראל. הבסיס זהה ל-FX בנזין, שכן מראש נועדה פלטפורמת T1X למנועי בנזין וגם חשמליים (או היברידיים). המרכב דומה לגרסת הבנזין - למעט שינויים קלים כמו סבכה אטומה, יחידות תאורה אחרות וללא מפלטים מאחור - ומציב אותו בליבת קטגוריית הרכב המקומית מול BYD אטו3, ג'ילי גאומטרי C ודומיהם.

הממדים ללא שינוי, עם 424 ס"מ לאורך, 183 ס"מ לרוחב, 159 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 263 ס"מ. המשקל העצמי עומד על כ-1.8 טון  ונפח תא המטען 380 ליטר. חישוקי "18 וצמיגי 215-55 אחראים על השידוך לקרקע.

מנוע חשמלי עם 204 כ"ס (נתון שהפך במפתיע לאחיד בצמרת הקטגוריה) מניע גלגלים קדמיים ומצברי 61 קוט"ש אמורים לספק טווח רשמי של 430 ק"מ. מהירות טעינה מרבית עומדת על 110 קו"טש, מהירה יותר מהמתחרים הישירים וכזו  שמשמעותה כחצי שעה מ-10% ל-80% סוללה.

בסביבת הנהג יש צמד מסכי "12.3, האחד לוח מחוונים והאחר מסך מגע. בין המושבים יש תאי אחסון גדולים במקום בורר הילוכים, יש תמיכה באפל קארפליי ואוטו-אנדרואיד עם קישוריות אלחוטית ותצוגה עילית על השמשה הקדמית. מערך הבטיחות כולל את כל מה שיש לצ'רי להציע כיום, כולל בין היתר בלימה אוטונומית (כולל הולכי רגל ודו-גלגלי וגם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת ועירונות נהג.

המחיר: החל מ-153 אלף שקלים לגרסת קופמורט ועד 168 אלף שקלים לגרסת נובל עם צביעה דו-גונית. לדברי היבואנית, מחיר זה צפוי להשתנות במהלך 2024 באופן שיישקף את הקטנת הטבת המס על כלי רכבכ חשמליים שנכנסה לתוקף ב-1.1.2024, אך כ-1,500 מכוניות ראשונות שהגיעו ממש עם תחילת השנה הוחרגו ממנה. עוד מבהירים ביבואנית כי העליה במחיר תתפרס על פני השנה, ולא תתבצע בפעימה אחת אלא במספר העלאות.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. צ'רי FX החשמלי - המתחיל בבנזין ממשיך בחשמל 
    Danny_Toronto, 21-01-2024

    חשיפה: הגיע הזמן לחשוף את הזהות האמיתית שלי. "דני טורונטו" הוא בעצם כיסוי למשה כהן - בעל מוסך באזור המרכז. אני רווק בן 45, ובטח לא גר בטורונטו.
    כמי שמטפל ברכבי בנזין ודיזל, יש לי חשש גדול מהמעבר לרכבים חשמליים, ומכאן ההתנגדות שלי לכל רכב חשמלי באשר הוא.
    אני מתנצל על השימוש בשם בדוי כדי להשמיץ את כל הכתבות שהתפרסמו פה על רכבים חשמליים, כולל השטות שמדי פעם פרסמתי על קרינה וכו' (ברור שקרינה לא מייננת לא גורמת לנזק בריאותי - תבדקו).
    תהיו בריאים - עם ישראל חי!
    משה כהן (לשעבר "דני טורונטו").

    סגור תגובה

  • 2. Danny Toronto  
    רונן, 21-01-2024

    ברור שיש לך חשש תישאר מחוסר עבודה הגיע העולם לתיקונו אחרי ששנים קרעתם לאנשים את הכיס עם העבודה והחלקי חילוף ברכב חשמלי אין מה להחליף חיישנים אגזוז משאבת הזרקה מזרקים טורבו רדיאטור משאבת מים טיימינג יש הרבה ברשימה זהו נגמר התעללות שלכם עידן חדש בפתח

    סגור תגובה

  • 3. בלי עתיד? 
    עופר, 22-01-2024

    המדיניות הסינית העוינת את ישראל ותומכת בחמאס ובפלסטינים עלולה להוביל לחרם כזה או אחר על השוק הישראלי. במקרה כזה, מה יהיה על חלקי חילוף למכוניות הסיניות הרבות שנרכשו ונרכשות בישראל? ביניהן כמובן ה צ'רלי.

    סגור תגובה

  • 4. מוצר נחות - מחיר זול  
    סיני מסין , 22-01-2024

    סין זה זול

    סגור תגובה

  • 5. חללית FX EV  
    Ruhama, 01-04-2024

    לא לבלבל שכל, החשמלית הסינית מהממת בגרסת הנובל TT
    תמשיכו לקנא 5555 אגב הסינים כבר מזמן פה.

    סגור תגובה

חזור למעלה