וויימו שוב מקדימה את טסלה. חודשים בלבד אחרי ששירות הרובוטקסי של אילון מאסק יצא לדרך בפריסה חלקית ורק בתוך ערים, כלומר במהירויות נמוכות יחסית, שירות המוניות הרובוטיות של אלפאבית (גוגל) מרחיב את הפריסה גם לכבישים בינעירוניים.
השירות הודיע כי לראשונה ניתן יהיה לנסוע עם המוניות הרובוטיות לא רק בתוך סן פרנסיסקו, פיניקס או לוס אנג'לס, אלא גם בכבישים בינעירוניים בסביבת ערי הענק. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי השירות יפעל תחילה במתכונת מצומצמת מהשבוע, אך בקרוב יתרחב לכלל הציבור.
"נהיגה בכבישים מהירים זה משהו שמאוד קל ללמוד אך קשה מאוד להתמחות בו כשמדובר בשירות אוטונומי מלא בלי נהג כגיבוי ובהיקף מלא", כך על-פי המנכ"ל-שותף של וויימו, דימיטרי דולגוב.
וויימו היא הראשונה להשיק את השירות גם מחוץ לערים, בעוד הרובוטקסי של טסלה, זוקס (אמזון) וחברת הסטארט אפ נורו, מתחרותיה העיקריות, נמצאות עדיין בשלבי ניסוי. קרוז (ג'נרל מוטורס), השהתה את שירות המוניות הרובוטיות ב-2023, בעקבות תאונה.
לפי הודעת ויימו, הרחבת השירות באזור מפרץ סן פרנסיסקו, תגדיל את שטח הפעולה של השירות לקרוב ל-420 ק"מ מרובעים בקליפורניה, כולל דרומה עד סן חוזה. השירות יכלול לראשונה גם איסוף מסן חוזה לנמל התעופה הסמוך. וויימו הציעה שירות מוניות לשדה דומה בפיניקס, אריזונה, מאז 2022.
ההכרזה על תחילת שירות פתוח לציבור של מוניות אוטונומיות בכבישים בינעירוניים, מגיעה לאחר יותר משנה של נסיעות ניסוי שלוו על-ידי נהגי בטיחות של וויימו. כעת כאמור, השירות יורחב לנסיעות אוטונומיות מלאות, ללא נהג אנושי.
שנים קדימה אחרי שהניסוי יצליח מליוני נהגים יאבדו את עבודתם וחלק גדול )לא כולם מוכשרים להיות מהנדסים ( מהם חהיה מובטל . ולא יוכלו לשלם משכנתא , ויקנו קצת פחות מצרכים בסופר , ולא ירכשו רכבים , ולא ילכו יותר למסעדות ולקניונים.
והציבור ימשיך לנסוע אבל יבסופו של דבר שלם אותו דבר ורק העשירים שבראש הפרמידה יתעשרו
העתיד קודר
זה היה מוזר שהם לא כללו אותם ונראה יותר כבעיה של צי רכב שמתפזר יותר מדי עם נסיעות ארוכות יותר.
בכל מקרה, גוגל/ויימו היו בעניין הזה הרבה לפני טסלה. הם התחילו לעבוד על הטכנולוגיה כשבטסלה התעסקו בלייצר רכב חשמלי ותחנות הטענה. טסלה רק נכנסה לעניין בגלל שמובילאיי הייתה קיימת.
Waymo התמודדה עם מספר אתגרים בשנת 2025, שכללו תקרית משמעותית ביוני שכללה ונדליזם של צי הרכבים האוטונומיים שלה בלוס אנג'לס במהלך מחאות נגד ICE. תקרית זו הובילה להרס של מספר כלי רכב ואילצה עצירה זמנית של הפעילות באזורים מרכזיים. החברה המשיכה גם לחוות חששות בטיחותיים, כאשר חקירה פדרלית על הטכנולוגיה שלה הסתיימה לאחר שיושמו עדכוני תוכנה כדי לטפל בבעיות הקשורות להתנהגות בלתי צפויה ותנגשויות עם מכשולים גלויים. תפיסת הציבור ובעיות תפעוליות: חלק מהמשתמשים דיווחו על קשיים בדיוק האיסוף וההורדה, כמו גם חוסר אינטראקציה אנושית שיכולה להיות חיסרון עבור חלק מהנוסעים למרות החידוש של נסיעה ללא נהג. מנכ"ל Waymo הודה כי מקרי מוות הקשורים לרובוטקסיה הם בלתי נמנעים, והוא הדגיש כי שקיפות היא מבדילה ממתחרים כמו טסלה. Waymo התמודדה עם מספר בעיות שדווחו עם כלי הרכב האוטונומיים שלה, בעיקר הקשורות לפגמי תוכנה שגרמו להתנגשויות קלות ולבדיקה רגולטורית. הפיתוח האחרון כולל עדכון תוכנה מרצון כדי למנוע התנגשויות בשערים, שרשראות ומכשולי דרך אחרים. עדכון זה השפיע על 1,212 כלי רכב המצוידים בדור החמישי של מערכת הנהיגה האוטונומית שלה. עדכון זה יושם בנובמבר 2024. הוא פתר את הבעיה מבלי לדרוש ריקול פיזי של כלי רכב, מכיוון שהתיקונים סופקו. Over-the-Air (OTA) מתייחס לשידור אלחוטי של מידע, נתוני מידע או עדכוני תוכנה באמצעות גלי רדיו או רשתות אלחוטיות במקום כבלים או חיבורים פיזיים. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) פתח בחקירה של אירועים אלה יחד עם תאונות ועבירות תנועה אחרות בעקבות דיווחים על 24 תקלות בלוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ופיניקס. Waymo גם פרסמה בעבר ריקולים עבור אירועים שכללו התנגשויות בעמודי טלפון וברכבים נגררים. החברה טענה כי שיאי הבטיחות שלה נותרו בסדר למרות אירועים אלה.
חברה בשם ARGO מייצרת את ARGO X1 אשר הוא אוטובוס חשמלי ל-18 נוסעים. חברת ARGO הוקמה ביוני 2024 על ידי Praveen Arichandran, שהיה בעבר ראש מחלקת הצמיחה ב-Tesla. שירות האוטובוס הקטן של ARGO אינו מתאים ל-Toronto בגלל שיש יותר מדי אנשים שנוסעים ליותר מדי מקומות ולכן השירות מתאים רק לערים קטנות יותר מ-Toronto. השירות זמין בערים קטנות יותר כמו Brampton, Bradford ו-West Gwillimbury. המערכת משתמשת ב-AI כדי לקבץ נוסעים שנוסעים באותו כיוון וכדי לתכנן מסלולים יעילים.
היתרונות הם שאוטובוסים חשמליים קטנים מציעים גישה סביבתית, כלכלית, ללא פליטת זיהום אוויר ורעש מופחת. זה גם תורם לסביבות נקיות יותר ולשיפור הבריאות. הפחתת פליטות מסייעת במאבק בשינויי האקלים על ידי הפחתת גזי חממה אשר מזהמים ומזיקים כמו החלקיקים של NOx.
רוצה להדגיש שמדובר על השוואת שרותי טכסי. למרות שעדיין לא מושלמת, הטסלה הפרטית שלי נוסעת עצמאית בפריפריה וגם בכבישים בינעירוניים בקלות ובבטחה, לסיפוקי. אני נותן לה כתובת, מוריד את הידיים מההגה ואת הרגליים מהדוושות, והיא מביאה אותי לדלת הכניסה.
בעת ביקורים בסן פרנסיסקו בשנתיים האחרונות, מדובר ברכב שנוהג את עצמו בדייקנות מופתית ברמה גבוהה יותר מנהיגה אנושית. מדהים לצפות בהן משייטות בהמוניהן ברחבי העיר.
כתבה מגמתית לא מקצועית. מציע לא להקשיב לכתב הזה. ווימו עם טכנולוגיה מדהימה אבל לא ריווחית ולא ניתנת להגדלה. תפסיקו לבלבל את המוח חבורת שונאי טסלה שכמותכם... טסלה תשלוט בשוק הזה תוך שנה. קשקשן כתב
14. האם אין לך שם מטומטם? כאשר אני כותב תגובה אני קודם כל חוקר את תשובתי. ה"סיפורי פוגי" שלך הוא בשביל טיפש כמוך.
15 יצחק. אתה צודק כי הטסלה Y של בת הדודה של אשתי נוהגת מצוין באופן עצמאי.
10. דני מטורונטו. מאד נהניתי מתגובתך המחכימה (ניכר כי השקעת בכתיבתה). רק רציתי להבין מדוע לא ציינת את הקרינה המסוכנת וכמות המיליגאוס שהאוטובוסים האלו פולטים? אולי שינית את דעתך לגבי חשמליות?
האיש אמר מפורשות - אני נותן לאחרים (בעיקר לגוגל) לפרוץ לי דרך בכל הקשור לרגולציה ולמחלות ילדות. זה לא שעקפו אותו, זו האסטרטגיה הברורה שהוא מתווה. זה לא באג, זה פיצ'ר.
מי זה הכתב שלא יודע לבצע תחקיר מסודר ולהבין מה קורה? זה לא פתוח לפרשנות, זה נאמר מפורשות וקיבל התייחסות ברורה.
אולי הכתבה נוצרה בעזרת AI ולמודל יש הזיות? לך תדע.