בקצרה:
- מכוניות חדשות בנות לא יותר משלוש, סובלות יותר מתקלות מבעבר
- המערכת שספגה את הביקורת החריפה ביותר - מולטימדיה
- המותג האמין ביותר הוא לקסוס, טויוטה במקום השני
מכוניות חדשות מתקלקלות יותר. כך עולה מסקר בעלי רכב שערך גוף המחקר רב ההשפעה 'J.D פאוור' בקרב צרכנים בארה"ב והמסקנה העיקרית בו: כלי הרכב המודרניים מציגים יותר תקלות עד גיל שלוש שנים לעומת מכוניות חדשות שיוצרו לפני שנים רבות.
הסקר שמתבצע כבר 35 שנים עורך באופן קבוע סקרי אמינות בקרב עשרות אלפי נהגים, כאשר האחרון שבהם נוגע ללא פחות מ-30 אלף מהם. משתתפי הסקר המקיף התבקשו להתייחס ל-184 סוגי תקלות בתשע קטגוריות: מצב חיצוני, מצב פנימי, מולטימדיה, אבזור-תפעול-תצוגה, מיזוג וחימום, מושבים, מערכות בטיחות אקטיביות, יחידות כוח וחווית נהיגה.
הסקר מצא כי מספר התקלות הממוצע בתעשייה עמד על 190 ל-100 מכוניות, וזו עלייה של 2% לעומת 186 תקלות ל-100 מכוניות בסקר הקודם. עלייה נוספת נרשמה במספר התקלות שהתגלו בתקופת האחזקה הראשונה (עד 90 יום), לעומת אלה שהתגלו כעבור שלוש שנות אחזקה. את הנתונים מבססים במכון על דיווחי בעלי מכוניות מיד ראשונה בלבד.
על מה מתלוננים? שלא במפתיע, הקטגוריה שספגה את מירב התלונות היא המולטימדיה עם 49.1 תלונות לכל 100 מכוניות – כמעט כפליים מהקטגוריה הבאה אחריה - 'מצב חיצוני'. מבין בעיות המולטימדיה, קשיי קישוריות כמו אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו זכו להכי הרבה תלונות של בעלי מכוניות (6.3 לכל 100 מכוניות), ואחר כך חיווי קולי (6.1 בעיות לכל 100 מכוניות).
אפשר היה לחשוב שעם הזמן, לקוחות יתרגלו להתרעות מערכות הבטיחות ברכבם, אבל מסתבר כי נושא זה נמצא במגמת עלייה בין תקופת האחזקה הראשונה בה הלקוח לומד להכיר את רכב החדש, לתקופת הבעלות המתמשכת אחרי שלוש שנים. עיקרי הממצאים נוגעים לתלונות של נהגים על התרעות ותיקון סטייה מנתיב, והתרעות ופעולת הבלימה האוטונומית.
מכוניות חשמליות בעיתיות יותר מאחרות. בעלי מכוניות חשמליות התלוננות על 256 תקלות לכל 100 מכוניות וזאת לעומת בעלי מכוניות היברידיות-נטענות שהתלוננו על 216 תקלות, ובעלי היברידיות שדיווח על 191 תקלות, מול בעלי מכוניות בנזין - 187 תקלות לכל 100 מכוניות.
במפתיע, עיקר התלונות של בעלי חשמליות נגע לאמינות הצמיגים כש-39% מהנהגים דיווח על החלפת הצמיגים בתוך השנה השלישית של שימוש, משמעותית יותר מבעלי מכוניות אחרות.
הכי אמינה - שוב לקסוס, שנה שניה ברציפות. על-פי ממצאי הסקר, בעלי מכוניות לקסוס ממשיכים להיות אלו שמדווחים על פחות תקלות ממותגים אחרים, כשהממוצע ביצרנית היפנית עמד על 135 תקלות ל-100 מכוניות, לעומת ב.מ.וו שמסתפקת במקום השני מבין מכוניות היוקרה עם נתון של 190, כמו ממוצע התעשייה.
אחרי לקסוס נמצא את טויוטה (147 תקלות), ביואיק (149) ושברולט (174), שמציגה בארה"ב את האמינות הטובה ביותר בתעשייה. את האמינות הרעה ביותר הציעו קרייזלר (310 תקלות), אודי (275) ולנד רובר (268).
מה אנחנו חושבים: סקרי אמינות שכאלה הם מקור מידע חשוב ליצרנים וגם לצרכנים, כשבכוחן לחשוף בעיות ולהתריע על כאלה שהופכות סדרתיות בדגמים מסוימים או במספר דגמים. עם זאת, ראוי לזכור כי סקרים מעין אלה לא מייצרים אבחנה ברורה בין סוגי תקלות. ותמיד ראוי גם לזכור כי יש מי שחווה תקלה ככזו, ומי שאינו מתייחס אליה כלל, ובכך מטה את התוצאה.
פורסם לראשונה ב- 13.02.24
למאמר זה התפרסמו 33 תגובות