דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מופתעים? מכוניות חדשות פחות אמינות מבעבר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מכוניות חדשות בנות לא יותר משלוש, סובלות יותר מתקלות מבעבר
  • המערכת שספגה את הביקורת החריפה ביותר - מולטימדיה
  • המותג האמין ביותר הוא לקסוס, טויוטה במקום השני

מכוניות חדשות מתקלקלות יותר. כך עולה מסקר בעלי רכב שערך גוף המחקר רב ההשפעה 'J.D פאוור' בקרב צרכנים בארה"ב והמסקנה העיקרית בו: כלי הרכב המודרניים מציגים יותר תקלות עד גיל שלוש שנים לעומת מכוניות חדשות שיוצרו לפני שנים רבות.

הסקר שמתבצע כבר 35 שנים עורך באופן קבוע סקרי אמינות בקרב עשרות אלפי נהגים, כאשר האחרון שבהם נוגע ללא פחות מ-30 אלף מהם. משתתפי הסקר המקיף התבקשו להתייחס ל-184 סוגי תקלות בתשע קטגוריות: מצב חיצוני, מצב פנימי, מולטימדיה, אבזור-תפעול-תצוגה, מיזוג וחימום, מושבים, מערכות בטיחות אקטיביות, יחידות כוח וחווית נהיגה.

הסקר מצא כי מספר התקלות הממוצע בתעשייה עמד על 190 ל-100 מכוניות, וזו עלייה של 2% לעומת 186 תקלות ל-100 מכוניות בסקר הקודם. עלייה נוספת נרשמה במספר התקלות שהתגלו בתקופת האחזקה הראשונה (עד 90 יום), לעומת אלה שהתגלו כעבור שלוש שנות אחזקה. את הנתונים מבססים במכון על דיווחי בעלי מכוניות מיד ראשונה בלבד.

על מה מתלוננים? שלא במפתיע, הקטגוריה שספגה את מירב התלונות היא המולטימדיה עם 49.1 תלונות לכל 100 מכוניות – כמעט כפליים מהקטגוריה הבאה אחריה - 'מצב חיצוני'. מבין בעיות המולטימדיה, קשיי קישוריות כמו אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו זכו להכי הרבה תלונות של בעלי מכוניות (6.3 לכל 100 מכוניות), ואחר כך חיווי קולי (6.1 בעיות לכל 100 מכוניות).

אפשר היה לחשוב שעם הזמן, לקוחות יתרגלו להתרעות מערכות הבטיחות ברכבם, אבל מסתבר כי נושא זה נמצא במגמת עלייה בין תקופת האחזקה הראשונה בה הלקוח לומד להכיר את רכב החדש, לתקופת הבעלות המתמשכת אחרי שלוש שנים. עיקרי הממצאים נוגעים לתלונות של נהגים על התרעות ותיקון סטייה מנתיב, והתרעות ופעולת הבלימה האוטונומית.

מכוניות חשמליות בעיתיות יותר מאחרות. בעלי מכוניות חשמליות התלוננות על 256 תקלות לכל 100 מכוניות וזאת לעומת בעלי מכוניות היברידיות-נטענות שהתלוננו על 216 תקלות, ובעלי היברידיות שדיווח על 191 תקלות, מול בעלי מכוניות בנזין - 187 תקלות לכל 100 מכוניות.

במפתיע, עיקר התלונות של בעלי חשמליות נגע לאמינות הצמיגים כש-39% מהנהגים דיווח על החלפת הצמיגים בתוך השנה השלישית של שימוש, משמעותית יותר מבעלי מכוניות אחרות.

הכי אמינה - שוב לקסוס, שנה שניה ברציפות. על-פי ממצאי הסקר, בעלי מכוניות לקסוס ממשיכים להיות אלו שמדווחים על פחות תקלות ממותגים אחרים, כשהממוצע ביצרנית היפנית עמד על 135 תקלות ל-100 מכוניות, לעומת ב.מ.וו שמסתפקת במקום השני מבין מכוניות היוקרה עם נתון של 190, כמו ממוצע התעשייה.

אחרי לקסוס נמצא את טויוטה (147 תקלות), ביואיק (149) ושברולט (174), שמציגה בארה"ב את האמינות הטובה ביותר בתעשייה. את האמינות הרעה ביותר הציעו קרייזלר (310 תקלות), אודי (275) ולנד רובר (268).

מה אנחנו חושבים: סקרי אמינות שכאלה הם מקור מידע חשוב ליצרנים וגם לצרכנים, כשבכוחן לחשוף בעיות ולהתריע על כאלה שהופכות סדרתיות בדגמים מסוימים או במספר דגמים. עם זאת, ראוי לזכור כי סקרים מעין אלה לא מייצרים אבחנה ברורה בין סוגי תקלות. ותמיד ראוי גם לזכור כי יש מי שחווה תקלה ככזו, ומי שאינו מתייחס אליה כלל, ובכך מטה את התוצאה.

למאמר זה התפרסמו 33 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לקסוס אין שני לה ! 
    סרגי קוגן, 13-02-2024

    אין שני לטויוטה חוץ מלקסוס מספר 1 בעולם באמינות ובאיכות !!! ולכל הערסים שקנו טסלה עם כל הפוזה יצאה מהטופ 5 למטה בתחתית הרכבים כי לא אמינים !!!

    סגור תגובה

  • 2. דני, מה עם לינקולן? 
    DANI_TARANTE, 13-02-2024

    לינקולן לא במקום טוב, איך שלך בקנדה?

    סגור תגובה

  • 3. ל-2 
    גיל, 13-02-2024

    דני מספר שהלינקולן מבלה הרבה במוסך. מתאים לסקר.
    חבל שבנטלי לא בסקר.

    סגור תגובה

  • 4. לא אשמת המהנדסים זה לא בכוונה 
    קוקו, 13-02-2024

    כאחד שעובד בתעשיית הרכב, הבעיה מוכרת, הסיבה העיקרית היא שהרכבים המודרנים אכן מורכבים יותר, אמורים לעמוד ברגוליציה מחמירה יותר ותקנים מחמירים יותר של זיהום, צריכת דלק, מערכות בטיחות, לכן מערכות מורכבות יותר חוות יותר תקלות באופן טבעי, בנוסף בגלל כל ההחמרות רווח היצרן נחתך, והוא מנסה לחסוך איפה שאפשר, אז פלסטיק קצת זול יותר שיחזיק 3 שנים ולא 5 או 10, ופחות זמן פיתוח עבור מוצר כי עלות ההנדסה גבוהה יותר, או קיצוץ במערך הבדיקות יצור.
    באמת שיצרניות רכב לא מרוויחות הרבה על הרכב, ומתחשבנים על כל חלק בסנטים, המהנדסים באמת מנסים לעשות את הטוב ביותר אבל מוגבלים בזמן עד ההספקה ליצור.

    סגור תגובה

  • 5. הכל טוב ויפה, רק שזה לא ממש אמינות  
    ארצברג , 13-02-2024

    צמיגים שנשחקים מהר יותר זו לא בעית אמינות אלא תוצאה טבעית של מכוניות כבדות וחזקות יותר.
    גם רב מה שנכנס תחת ההגדרה של "בעיות חיצוניות" הן לא בעיות אמינות.
    ואי אפשר לספור בצורה שווה מערכת מולטימדיה שלא מתחברת לטלפון בניסיון הראשון ותיבת הילוכים שמתה מחום בפקקים.
    בקיצור - זה שמותג א' נמצא גבוה יותר ברשימה ממותג ב', ממש לא אומר שתבלו איתו פחות במוסך או שהוא יחזיק יותר זמן.

    סגור תגובה

  • 6. איפה סוזוקי? (לת)
    ג., 13-02-2024

  • 7. ככול שמוסיפים יותר תחנולוגיה יש יותר תקלות (לת)
    אלון, 13-02-2024

  • 8. מדברים על אמינות עד 3 שנים 
    אישימוטו 2, 13-02-2024

    כשממילא הרכב נמצא תחת אחריות אז למי אכפת. אני למשל רוצה להחזיק ברכב 15 שנה עד 300,000 ק"מ. המסקנה שלי היא לקנות רכב כמה שיותר פשוט, מנוע אטמוספרי עם הספק נמוך, גיר אוטומטי מיושן, פחות אלקטרוניקה, פחות חלקים זזים ברכב (כיסאות, חלון גג) פחות פלסטיק. כמו כן כדאי לבדוק מחיר של חלקי חילוף נפוצים כמו בלמים ומשאבת מים לפני הקנייה.

    סגור תגובה

  • 9. שימו לב מי הכוכבות בשיא התקלות 
    שביט, 13-02-2024

    ה"יוקרתיחות"...אודי מרצדס ועוד כמה אולטרה יוקרתיות הן פשוט בושה וחרפה ליצרניות. יוקרתיות? ממש לא. אולי גדולות נוחות ושמדרות יוקרה אבל מי שאוהב להדפק ולשלם הרבה ממילא לא קורא את המדור הזה או דווח באנגלית של JD

    סגור תגובה

  • 10. יקר 
    ללא שם, 13-02-2024

    אמין אבל יקר !!!!!

    סגור תגובה

  • 11. הכי 
    טוב, 13-02-2024

    הכי טוב תקנו פורשה, יותר אמינה ממזדה וקיה

    סגור תגובה

  • 12. איזה גיבוב של שטויות 
    אזרח, 13-02-2024

    אי אפשר להשוות פורשה או טסלה מודל s לטויוטה קורולה היברידית ואז לדבר על צמיגים.. טוב שלא השוו לעגלת סופר

    סגור תגובה

  • 13. טסלה זה לא אמינות 
    בעל טסלה, 13-02-2024

    איכות זה לא הצד החזק של הרכב הזה. מכרתי. למזלי יש עדת מעריצים דפוקים) שגם אני הייתי ביניהם....נראה לי טסלה קונים פעם אחת. אחרי שנכווים, זהו...עוברים לטויוטה

    סגור תגובה

  • 14. לעניין טויוטה 
    סוכן, 13-02-2024


    זה לא הזבל שמוכרים בארץ שמיותר בטורקיה ספרד וכדומה. טויוטה בארהב זה דגמים אמריקאים שמתוכננים ומיוצרים בארהב וקנדה. אני לא אומר שטויוטה בישראל לא אמין. אני רק אומר שזה לא רכב.

    סגור תגובה

  • 15. לעניין תקלות ברכבי יוקרה 
    גם אני, 13-02-2024

    ברכבי יוקרה יש מה שיתקלקל. בבתי שימוש אין מה שיתקלקל. זו הסיבה שרכבי היוקרה בתחתית הרשימה. כשנכנסים לעובי הקורה - מבינים שהתקלות ברכבי היוקרה הם שוליות. אבל בארהב, גם שריטה בשטיח נחשבת תקלה.

    סגור תגובה

  • 16. זה לא רק מכוניות 
    צרכן מתמיד, 13-02-2024

    איכות כל כל מוצרי הצריכה, ולא רק של המכוניות, יורדת כל הזמן במקביל לההתייקרות שלהם. שתי סיבות עיקריות לעובדה הזאת: האחת הינה פשוט הצורך של היצרנים למכור יותר. מוצר איכותי שאיננו מתבלה מעכב בהרבה קניה חוזרת, והיצרנים מעוננינים שהלקוחות יחזרו וירכשו את המוצרים שלהם בתדירות גבוהה. הסיבה השניה תואמת את ההגדרה שלי ל"קידמה" שהינה: "יכולתו של האדם לסבך פשטות".

    סגור תגובה

  • 17. טויוטה 
    תה וקוביית סוכר, 13-02-2024

    בגלל זה אני באוטו אוכל אמיתי, לא נגרר, לא מוכר כלום, ואין מסך מולטימדיה

    סגור תגובה

  • 18. אמינות 
    עדו, 13-02-2024

    דירוג אמינות של מכוניות -
    לפי דור :
    בשנות החמישים והששים של המאה ה-20 חיפושיות של פולקסווגן היו אמינות ביותר. בשנות השמונים
    הצטרפה גם סובארו וכן הלאה.הגדרת אמינות :
    מספר הפעמים בשנה שהרכב זקוק לאישפוז במוסך שלא מסיבה של תאונה. ככל שהמספר קטן - האמינות גבוהה.

    סגור תגובה

  • 19. 3 טיוטות בבית הכול נכון  
    דוד, 14-02-2024

    3 טיוטות בבית מטסט לטסט טיפול פעם בשנה מדהים וזה אחרי שעברתי טראומה עם 3 פולקוואגנים שביליתי איתם כול הזמן במוסך. איין על היפניות

    סגור תגובה

  • 20. סקר אמריקאי. איך זה קשור אלינו? (לת)
    יואב ש, 14-02-2024

  • 21. שברולט מאלבו 2005 
    צבי, 14-02-2024

    יד ראשונה אצלי. מעל 280 אלף קילומטר - אפס תקלות ב 18 שנה. מטופלת במוסך מדרכה. וזה רכב, לא בצימוש כמו טויוטה - עור בופאלו שלא נשחק, חלון גג, כסאות חשמליים עם חימום, התנעה מבחוץ, וכל השכלולים שבטויוטה לא יהיו גם עד 20 שנה. אז בואו נדבר על רכבים ולא בצימושים ומכאן נתקדם.

    סגור תגובה

  • 22. התקנה מקומית  
    שמעון, 14-02-2024

    התקנות מקומיות הורסות את הרכבים הכי טובים ,מע' מיגון מ' מולטימדיה סיניות עלובות ואת מתקינים ברכבים הכי מוצלחים למטרות רווח וגרימת נזק חמור לצרכנים תבדקו היטב אם הרכב מקורי או בהתקנה מקומית ,אגב גם מתקינים ג'נטים סיניים וכל האוטו רועד ולא מוצאים למה...

    סגור תגובה

  • 23. OLDSMOBILE 
    OLD FART, 14-02-2024

    רוצה בחזרה את ה OLDSMOBILE VISTA CRUIZER 1971 שהייתה לי

    סגור תגובה

  • 24. הסובארו לאונה שלי הכי אמינה 
    מני, 14-02-2024

    לא רואה מוסך בכלל, אני לעומת זאת הולך לכירופרקט כל שבוע כי הסובארו שוברת לי את הגב עם המושבים המזעזעים

    סגור תגובה

  • 25. הסובארו לאונה הכי אמינה  
    דוד, 14-02-2024

    סובארו רכב יפני ,בין היפניות הראשונות שהיגעו לארץ להוציא את הקונטסה מי הכניס אותן לשוק אנו המורים לנהיגה אמרו לנו שאנו חמורים איזו שפה עדינה הייתה פעם , אחללה רכב לתקופתו 70כ"ס אם אני לא טועה ,היום נוסע על טיוטה 150 כ"ס

    סגור תגובה

  • 26. חחחחה. ספרו לסיטרואן 1996 שלי 
    רק לא מלוכסן, 14-02-2024

    המשתינה מהמקפצה על כל החדשות. שלא נדבר על חשמליות. המשיכו לקנות זבל.

    סגור תגובה

  • 27. מס׳ 4 צודק בהחלט 
    רק לא מלוכסן, 14-02-2024

    אבל עדיין לא מוצדק. בינינו, נושא של בטיחות וזיהום אוויר הוא בולשיט פוליטי. ראה המכוניות מעורבות בתאונות קטלניות המסווגות עם 5 כוכבי בטיחות. זיהום לא יעזור אם במדינות עדיין משתמשים בפחם, למשל, בתעשייה. גם לא יעזור אם במדינה כמו איטליה שבתחומה 3 הרי געש פעילים.

    סגור תגובה

  • 28. מוזר 
    אריק, 14-02-2024

    בעל טסלה 3 מזה שנתיים +.עברה מעל 60000קמ
    אין תקלות אין טיפולים
    אין מוסך ואין 250 תקלות בשנה.אמינות מוחלטת




    סגור תגובה

  • 29. 28, אתה באמת הזוי. 
    נו באמת., 14-02-2024

    60 אלף קילומטר זה כלום. זו בכלל לא אמת מידה לאמינות אפילו.

    סגור תגובה

  • 30. לא מפתיע 
    בנזין, 14-02-2024

    בעלי הטרלול החשמלי מתלוננים על צמיגים.

    אתם קהניתם קרנף עצום ששוקל מאות ק"ג יותר מול מכוניות נורמליות מונעות בנזין.

    אולי תעברו לזחלים כמו שאר הטנקים/נגמ"שים.

    סגור תגובה

  • 31. למגיב 6 
    חיים, 14-02-2024

    הסקר הוא לדגמי רכב המשווקים בארה"ב סוזוקי אינם משווקים שם
    בעלי סוזוקי S Cross 2023 לפני כן ברצף 2014,2018 אני יכול להעיד על אמינות מכנית גבוהה.יחד עם זאת מערכת המולטימדיה בדגמים 2014,2018 הייתה גרועה למדי(מערכת שרמן(בדגם החדש היא מקורית יצרן נכון להיום הרכב בבעלותי שנה..המערכת בסדר גמור

    סגור תגובה

  • 32. סוזוקי לא פה, כי 
    סטס, 14-02-2024

    כי אפס תקלות. אפס.

    סגור תגובה

  • 33. מופתעים? מכוניות חדשות פחות אמינות מבעבר 
    DANY_TORONTO, 15-02-2024

    לא פלא שלכל המכוניות החדשות אין אמינות. למכוניות האלה יש את ההיי-טק, במיוחד המסך המרכזי שהנהג צריך להפעיל כדי שעיניו לא יביטו ברחובות ובכבישים במשך 40 שניות. ה-NHTSA מצא את זה לפני כמה שנים ושום גימיק היי-טק לא יציל אדם מהרג. חלק אחר פריטי היי טק גם לא עובדים. אל כולכם תשכחו את הקרנות מקרינת ELF ו-EMF = הן מסוכנות מאוד לכל גוף!
    לכן יש עדיפות למכוניות בטכנולוגיה נמוכה.
    המאמר אומר שמכוניות חשמליות בעיתיות יותר מאחרות - זו סיבה נוספת לא לגעת במכוניות האלה!
    כל האמור לעיל ועוד נמצאו על ידי J.D. Power לשנת 2024 ואין מה להתווכח נגד התוצאות. אז זו עוד סיבה - בין הרבה יותר סיבות נגד המכוניות החשמליות.
    2 ו-3. אתה לא יכול לצפות ליותר מדי אמינות ממכונית של 17 שנים, במיוחד כשיש לנו הרבה מלח זה גורם קל לכל מכונית. הבנטלי יישאר במקום ואנחנו נצא לקניות בפוקוס של אשתי - כי יש סופת שלג ענקית שמתחילה אחר הצהריים בטורנטו.
    4. ההיי טק עובד בסדר במכוניות חשמליות מלבד הבעיות ועוד שציינתי למעלה.
    5. הבעיה עם הצמיגים היא בגלל המשקל הרב של מכוניות חשמליות.
    6. מכוניות סוזוקי לא נמכרות בקנדה - אבל פעם נמכרו. לשכנים ממול יש 2 סוזוקי סטיישן ישנות. האישה נוהגת באחד הרבה לעסקים. השני של הבעל = לשתי המכוניות אין בעיות.
    7. אתה צודק.
    8. אולי אתה בסדר בישראל אבל לא במדינות קרות. נהגתי לקנות מכוניות חדשות כל 3 - אבל לכולם היו בעיות במהלך האחריות שלהם. הרבה קורה לאחר סיום האחריות. ל-3 המכוניות הישנות שלנו יש בעיות.
    11. אפילו למכוניות יקרות כמו פורשה יש בעיות. התיקונים שלהם המכוניות האלה עולות הרבה עבור התיקונים שלהן.
    13. אתה צודק אבל לא בהכרח לקנות מכוניות טויוטה.
    14. אתה צודק לגמרי.
    15. אם אתה רוצה מכוניות יקרות אתה צריך לשלם הרבה.
    20. כי יש אנשים בישראל שקונים מכוניות אמריקאיות. חלק מהמכוניות הללו מיוצרות בקנדה.
    21. אותו דבר עבור לינקולן 2007 שלי ויש לו 120,000 ק"מ. לרכב הזה היו בעיות רבות בעיקר בגלל המלח ברחובות ובכבישים.
    23. לאשתו של גיסי יש מכונית אולדסמוביל ישנה ללא בעיות. אגב, לאחרונה יש לי ספל גדול שיש עליו FART - כי אני זקן. גם אני וגם אשתי צוחקים מזה.
    28 29. יש לך מזל אבל כמו ש-29 אומר = כמות הק"מ האלה לא מספיק גדולה כדי לשפוט. חכו לקצת גלגול בצמתים כשהטסלה נעצרת, יש גם הטייס האוטומטי שמחליט להזיז את המכונית ממטרת הנסיעה שלה והסוללות שמתלקחות ומתפוצצות ואז הנהג = 28 מת. לשכן שלנו ממול שנוהג בטסלה 3 יש תינוק ואשתו מניחה ילד קטן מאוד במושב האחורי. מה קורה לתינוק, לאישה ולבעל כשכל השלושה חשופים לקרינת ELF ו-EMF מהסוללות ומהאלקטרוניקה? מה אם כך קורה לך ולקהל שלך כשאתה נוהג בטסלה שלך?
    30. אתה צודק ב-200% לא רק ב-100%!

    סגור תגובה

חזור למעלה